۳ جانور که ظاهر عجیبی دارند!

۸
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیش از ۸ میلیون گونه جاندار در کره زمین زندگی می‌کنند که تنوع آن‌ها باورنکردنی است. از شاهین‌‌هایی گرفته که در ارتفاعات آسمان سیر می‌کنند تا ماهی‌هایی که در تاریک‌ترین نقاط اقیانوس‌ها به زندگی خود ادامه می‌دهند.
جانورانی که عجیب ترین شکل را دارند

در ادامه این مطلب از مجله دلتا حیواناتی معرفی شده‌اند که با توجه به غالب مشاهدات انسان‌ها، ظاهر و شکل و شمایل متفاوت‌تری دارند و کمتر آن‌ها را می‌شناسیم. پس با ما همراه باشید تا با جانورانی که عجیب ترین شکل را دارند آشنا شوید.

جانورانی که عجیب ترین شکل را دارند

۱. مارمولک آرمادیلو

Ouroborus cataphractus گونه‌ای از مارمولک صحرایی است که با نام‌های مختلفی مانند مارمولک زره پوش، مارمولک دم نیزه‌ای‌ یا مارمولک آرمادیلو شناخته می‌شود. این جانور به‌صورت بومی در کویر غربی آفریقای جنوبی زندگی می‌کند. این جانور دارای ظاهر عجیبی است که نقش مهمی در بقا و دفاع در هنگام خطر ایفا می‌کند. مارمولک زره پوش هنگام خطر به دور خود می‌پیچد تا پوست سخت و برنده‌اش علاوه بر استتار، در برابر تهدیدهای احتمالی از او دفاع کند.

۲. مندریل

شاه بابون یا مندریل نوعی میمون درشت اندام است که شباهت نزدیکی به دریل‌ها و بابون‌ها دارند. مندریل‌ها بزرگ‌ جثه‌ترین میمون‌های جهان شناخته می‌شوند که علاوه بر جثه دارای دندان‌های بسیار بزرگی نیز هستند. اما آنچه ‌مندریل را به این مطلب مرتبط می‌کند، رنگ‌های نامعمول و جذابی است که در پشت و پوزه این میمون دیده می‌شود. با وجود اینکه رنگدانه‌ آبی در پستانداران تولید نمی‌شود، آن را می‌توان به‌راحتی در خطوط پوزه‌های شاه‌ بابون ملاحظه کرد. این رنگ‌ها که نوعی صفات ثانویه به شمار می‌روند پس از رسیدن به سن بلوغ و ترشح هورمون تستوسترون به‌وجود می‌آیند بنابراین این رنگ و نقش‌ها بیشتر در گونه نر بالغ مندریل دیده می‌شود.

عجیب ترین جاندران

۳. موش کور دماغ ستاره‌ای

موش کور دماغ ستاره‌ای پستانداری کوچک است که در شمال آمریکی شمالی زندگی می‌کند. همانطور که می‌بینید روی پوزه این حیوان ۲۲ تار حسی صورتی رنگ گوشتی و بیش از دویست هزار گیرنده عصبی وجود دارد که باعث این چهره عجیب شده است. البته از سوی دیگر این تارها صفات اعجاب‌انگیزی را در این موش‌های کور به وجود آورده‌اند که مهم‌ترین آن، سرعت بلع بسیار سریع آن‌ها است. یک موش کور دماغ ستاره‌ای در هر ۱۲۰ میلی ثانیه می‌تواند یک طعمه را شکار کرده و بخورد. سرعت بلع این حیوان در رکورد گینس ثبت شده و هیج پستانداری در جهان قادر به خوردن چیزی سریع‌تر از او نیست.

 عجیب ترین حیوانات

پیشنهاد مطالعه: مطلب اگر ناخن نداشتیم چه اتفاقی برای ما می‌افتاد؟ را در مجله دلتا بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۱۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۰۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۴۳ ب٫ظ

    ممنون که حیوانات رو هم تو مجلتون برای معرفی قرار دارید.لطفا بیشتر…!

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۵ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما کاربر گرامی

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۵۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۰۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۰۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…