نکات بسیار مهم در برگرداندن پول پیش مستاجر

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عقد اجاره معمولا برای مدت زمان مشخصی منعقد می‌شود و در ازای اجاره دادن ملک تجاری یا مسکونی، مستاجر مبلغی تحت عنوان اجاره و نیز ودیعه به موجر پرداخت می‌کند.
برگرداندن پول پیش مستاجر

امروزه اجاره دادن املاک تجاری یا مسکونی یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین قراردادهایی است که افراد با یکدیگر منعقد می‌نمایند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع برگرداندن پول پیش مستاجر می‌پردازیم.

نکات مهم در برگرداندن پول پیش مستاجر

  •  اصولا پول پیش مستاجر مانند امانت در دست موجر است. وی نسبت به بازپرداخت آن مسئولیت دارد. بنابراین تاخیر در برگرداندن پول پیش یا عدم برگرداندن آن به نوعی موجب مسئولیت موجر خواهد بود.
  • لازم است حین بازگرداندن پول پیش، برای جلوگیری از ایجاد اختلاف حقوقی در این خصوص و گرفتن حکم تخلیه مستاجر در صورت لزوم، صورتجلسه‌‌ای تنظیم شود یا اینکه این موضوع را در پشت اجاره‌نامه قید کرده و آن را امضا کنند. بهتر است که شهود نیز با امضای آن، برگرداندن پول پیش مستاجر را تایید کنند.
  • از دیگر نکات مهم در برگرداندن پول پیش مستاجر آن است که موجر، حتما باید مبلغ اجاره را به شخصی پرداخت نماید که قرارداد اجاره را با وی منعقد نموده است. فلذا درصورتی‌که شخص دیگری غیر از طرف قرارداد، وجه را درخواست نمود بهتر است از پرداخت آن به شخص مزبور خودداری کرد.

برگرداندن پول پیش

نحوه برگرداندن پول پیش

نحوه برگرداندن پول پیش به این‌صورت است که موجر باید در تاریخ و زمان تعیین شده در قرارداد اجاره، پول پیش مستاجر را به همان شخصی که با وی قرارداد اجاره منعقد کرده است بازگرداند. از مستاجر نیز بابت بازگرداندن پول پیش رسید بگیرد. به ویژه در حالتی که تخلیه مال موضوع اجاره زودتر از پایان مدت اجاره اتفاق افتاده است.

زمان برگرداندن پول پیش

زمان برگرداندن، زمانی است که قرارداد اجاره بنا به دلایلی به پایان می‌رسد. معمولا پایان یافتن قرارداد اجاره به این‌صورت است که مدت زمان عقد اجاره به پایان می‌رسد و در همین زمان موجر نیز می‌بایست اقدام به بازگرداندن پول پیش مستاجر نماید.

پول پیش مستاجر

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب این نکات را هنگام نوشتن قولنامه رعایت کنید را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۴۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۰۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۵۶ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۳۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …