درمان قطع نخاع ممکن شد!

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پس از موفقیت آزمایش‌های اولیه امید دانشمندان برای درمان افراد قطع نخاع بیشتر شد.
روش درمان بیماران قطع نخاعی

دانشمندان موفق شده‌اند با استفاده از پیوند نخاع، کاری کنند تا موش‌های ناتوان بتوانند دوباره حرکت کنند. آن‌ها می‌گویند تا ۳ سال دیگر در کارآزمایی‌های بالینی همین کار را بر روی انسان‌ها آزمایش خواهند کرد. بدین ترتیب شاید افراد قطع نخاع شده نیز بتوانند دو مرتبه راه بروند. با مجله دلتا همراه باشید تا با روش درمان بیماران قطع نخاع آشنا شوید.

روش درمان بیماران قطع نخاع

در این آزمایش که اولین در نوع خود محسوب می‌شد، تیمی از پژوهشگران بافت‌هایی از سلول‌های انسانی نخاع را به ۱۵ موش که به قطع نخاع دچار بودند، پیوند زدند. طبق داده‌های این تحقیق که در نشریه Advanced Science منتشر شده است، ۱۲ تا از موش‌ها به‌طور عادی شروع به راه رفتن کرده‌اند.

ابداع روشی تازه برای درمان بیماران قطع نخاعی

پروفسور تال داویر یکی از اعضای اصلی این تیم تحقیقاتی می‌گوید: «اگر این در انسان‌ها هم جواب دهد و ما معتقدیم که می‌دهد، این امید برای افراد قطع نخاعی وجود خواهد داشت که دوباره بتوانند راه بروند.»

روش جدید برای درمان بیماران قطع نخاع

او می‌گوید اگر چه این موش‌ها پیوندهایی از سلول‌های سه شخص را دریافت کرده بودند، اگر این نوآوری در انسان‌ها به کار برود، برای هر بیمار، از طریق سلول‌های بدن خودش یک ستون فقرات منحصر‌به‌فرد پرورش داده خواهد شد.

این کار «بازسازی بافت‌های آسیب دیده را بدون خطر پس زدن ممکن خواهد ساخت» و دیگر نیازی به سرکوب کردن سیستم دفاعی دریافت‌کنندگان نخواهد بود.

ابداع روشی تازه برای درمان بیماران قطع نخاعی

داویر می‌گوید: «میلیون‌ها نفر در دنیا هستند که در اثر آسیب‌دیدگی‌های ستون فقرات، فلج شده‌اند و هیچ درمان موثری برای وضعیت‌شان وجود ندارد. اشخاصی که در سنین پایین آسیب دیده‌اند، مجبورند تا آخر عمر بر روی صندلی چرخ‌دار بنشینند. ما امیدواریم که این مشکل را حل و به آن‌ها برای دوباره راه رفتن کمک کنیم.»

تیم داویر معتقدند که این روش جدید صرفا به آسیب‌دیدگی‌های ستون فقرات محدود نمی‌شود. در حال حاضر مشغول بررسی متد مذکور بر روی بیماری‌های دیگری نظیر پارکینسون، سکته قلبی و نیز تباهی لکه زرد (دژنراسیون ماکولا) هستند.

روش جدید برای درمان بیماران قطع نخاع

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۹ روش برای بهتر خوابیدن  را در مجله دلتا بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۱۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۰۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۳ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۲۸ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…