معرفی ۵ مدل مبلمان راحتی شیک و کاربردی

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مبلمان راحتی در دکوراسیون منزل نقش مهمی را ایفا می‌کنند. در این مطلب با ۵ مدل مبل راحتی زیبا و کاربردی آشنا می‌شوید.
مبلمان راحتی

مبلمان در دکوراسیون منزل نقش مهمی را ایفا می‌کند و به همین خاطر باید در انتخاب آن دقت داشته باشیم. انواع مختلف مبلمان  در دکوراسیون خانه کاربرد دارند. در این مطلب از دلتامگ با ۵ مدل مبلمان راحتی زیبا و کاربردی آشنا می‌شوید.

انواع مبلمان راحتی در چیدمان و دکوراسیون منزل

انتخاب مبلمان یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید برای دکوراسیون منزل انجام دهیم. مبلمان راحتی برای دکوراسیون منزل اهمیت بسیاری دارد. معمولا در فضاهای نشیمن از این مدل مبلمان استفاده می‌کنیم. در ادامه این مطلب با ۵ مدل مبل راحتی زیبا آشنا می‌شوید.

پاف‌های عثمانی

پاف عثمانی نوعی کاناپه محسوب می‌شود که پشتی ندارد. این مبل مربوط به دوره امپراتوری عثمانی است و بیشتر به‌عنوان یک مبل مکمل عمل می‌کند. گاهی به‌عنوان میز جلومبلی و گاهی به‌عنوان زیر پایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پاف عثمانی

در حالت ایده‌آل، قد عثمانی بهتر است از ارتفاع صندلی یا نشیمن مبل کوتاه‌تر باشد تا بتوانید به راحتی روی صندلی یا مبل بنشینید و پاهای خود را روی آن قرار دهید. با قرار دادن این مدل مبل جلو شومینه، می‌توانید یک فضای نشیمن دنج و جذاب ایجاد کنید.

 مبل با دسته شیب‌دار

 این مدل مبلمان، طراحی منحصربه‌فردی دارد و بسیار راحت است. چرا که می‌توانیم با خیال راحت دست‌ها را روی دسته‌های آن قرار دهیم. مبل با دسته شیب دار با توجه به فرم ظاهری که دارد، هم برای فضاهای رسمی و هم برای فضاهای غیر رسمی مناسب است.

مبل تختخواب شو دو طبقه

این مبل یک راه‌حل عالی برای خانه‌ای است که به اتاق خواب اضافی نیاز دارد. اگرچه به‌طور کلی ایمن است، اما نسبت به مبلمان معمولی خطر آسیب بیشتری دارد. پس باید اطمینان حاصل کنید که نردبان‌ پایدار و دستگیره‌های آن محکم باشند. همچنین محافظ‌ها از نظر ایمنی باید محکم و به‌اندازه کافی بلند باشند.

مبلمان راحتی چستر

این مدل مبلمان، برای تمام سبک‌های دکوراسیون داخلی انتخاب مناسبی است و هیچ گاه از رده خارج نمی‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید تا سال‌های سال مبل خود را تعویض نکنید، این مدل مبل مناسب شما است.

مبل چستر با پشتی عمیق و دسته‌های بلندی که دارد، برای فضای نشیمن خانه‌های ایرانی بهترین انتخاب است و می‌توانید آن را با انواع پرده و لوستر جدید ست کنید. اما توجه کنید که این مدل مبل کمی جاگیر است و برای خانه‌های کوچک انتخاب مناسبی نیست.

مطلب پیشنهادی:  حتی آتش این معبد رازآلود را از بین نبرد!

مبلمان راحتی چستر

مبل بالین

مبل بالین، یکی از انواع مبلمان راحتی شیک و پرطرفدار است. این مدل مبل، در واقع کاناپه‌ای است که می‌تواند به‌عنوان مبل در روز و تخت در شب استفاده شود. قاب‌های آن‌ها را می‌توان از چوب، فلز یا ترکیبی از آن‌ها ساخت.

به‌طور معمول دارای پشتی و دسته هستند. تفاوت آن با تخت‌های معمولی از این نظر است که تاج آن فقط سر آن نیست، بلکه تا کناره‌های مبل امتداد دارد. از تشک بالای مبل به راحتی تشک پایین، نمی‌توان در طول روز برای نشستن و خوابیدن استفاده کرد.

نکات انتخاب مبل راحتی برای دکور منزل

هنگام انتخاب انواع مبلمان راحتی، باید به یک سری نکات توجه داشته باشید. توجه به ابعاد فضا و سبک دکوراسیون اولین نکته‌ای است که باید هنگام خرید مبلمان رعایت شود. اما سایر نکات برای خرید مبل راحتی عبارتند از:

  • جنس پارچه و چوب به کار رفته در مبلمان باید مناسب و باکیفیت باشد.
  • رنگ پارچه مبلمان باید با دکور منزل هماهنگی داشته باشد.
  • ارتفاع مبلمان باید استاندارد باشد تا افراد به راحتی روی آن بنشینند و بلند بشوند.

عمق نشیمن مبل باید استاندارد باشد. مبل با عرض بسیار زیاد، تکیه دادن را سخت می‌کند. عرض کم مبل هم باعث می‌شود که افراد نتوانند راحت روی آن لم بدهند.

نکات انتخاب مبلمان راحتی

سخن پایانی

انتخاب انواع مبلمان راحتی و رسمی برای دکور خانه، گاهی بسیار چالش برانگیز است. تنوع بالای مبلمان در بازار و متریال‌های متنوع، باعث شده است که افراد در انتخاب مبلمان مناسب دچار تردید شوند. اما با کسب اطلاع از انواع مبلمان در دکوراسیون منزل، می‌توانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با اکسسوری ها دکوراسیون شیک و مدرن داشته باشید

اکسسوری‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی در زیباتر شدن دکوراسیون داخلی منزل شما داشته باشند. با…