هک وای فای دیگران چه مجازاتی دارد؟

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مطابق با قانون هک کردن اینترنت دیگران و استفاده غیر قانونی از آن جرم به حساب می‌آید.
مجازات هک کردن وای فای

هک کردن در دنیای امروز به‌معنی تلاش برای شناسایی نقاط ضعف و استفاده از آن‌ها برای ورود غیرمجاز به حساب‌های کاربری افراد در شبکه‌های رایانه‌ای است. این کار به‌قصد دزدیدن داده‌ها، دستکاری آن‌ها و هرگونه استفاده غیرمجاز (یا غیرقانونی) دیگر است. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع مجازات هک کردن وای فای می‌پردازیم.

منظور از جرم هک چیست؟

با روی کار آمدن رایانه‌ها، جرایم جدیدی نیز با عنوان جرایم رایانه‌ای به سایر جرایم سنتی افزوده شد. قانون‌گذار کشور ما نیز با تصویب جرایم رایانه‌ای و مشخص کردن هر نوع جرم خاص آن، مجازاتی را نیز برای هر یک در نظر گرفت. جرم هک نیز یکی از انواع جرایم رایانه‌ای است. تقریبا می‌توان گفت، یکی از متداول‌ترین جرایم رایانه‌ای است که در مراجع مختلف قضایی دیده می‌شود. حال شاید برایتان پرسش باشد که اصلا منظور از جرم هک یا هک کردن چیست؟ هک یا هک کردن در حقیقت یکی از اصطلاحات کامپیوتری است. جرم هک بدین معناست که فردی به‌طور غیرمجاز و بدون رضایت دیگری به اکانت یا همان حساب شخص دیگر در فضای مجازی دسترسی پیدا می‌کند. شخص مجرم به‌وسیله هک کردن حساب دیگری، می‌تواند به بسیاری از اطلاعات شخصی و مهم وی دسترسی پیدا کند.
در جرم هک، شخص مجرم یا همان هکر در واقع در داده‌های سیستم یا کامپیوتر شخص دیگری به‌صورت غیرقانونی و غیرمجاز اختلال و خرابی به‌وجود آورده و گاهی حتی باعث حذف داده همراه وی می‌شود.
 هک کردن وای فای

مجازات هک کردن وای فای

بر اساس ماده ۱۲ قانون جرایم رایانه‌ای هر کسی به‌طور غیرمجاز از اینترنت شخص دیگر استفاده غیرمجاز کند و به نوعی آن را حذف کند، باید مجازات قانونی را که در این ماده آمده است طی کند. بر اساس قانون هک وای فای و استفاده غیرمجاز از اینترنت شخص دیگر جزای نقدی و حبس دارد. اگر فردی این کار را انجام دهد، به جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۲۰ میلیون ریال و به حبس از ۹۱ روز تا یک سال حبس محکوم خواهد شد.

مجازات هک کردن

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب آیا ضامن می‌تواند از وام گیرنده شکایت کند؟ مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۲۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۲۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۴۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …