با این املت یک روز عالی را شروع کنید

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
املت فرانسوی یک میان‌وعده ساده و صبحانه لذیذ برای شما به‌شمار می‌رود که بسیار راحت قابل تهیه است و در طبخ آن باید سرعت عمل کافی داشته باشید تا املت نرم و پخته‌ای را آماده نمایید.
طرز تهیه املت فرانسوی

املت فرانسوی یکی از انواع املت‌‌‌های خوشمزه و پر طرفدار در جهان است و همان‌طور که از نامش مشخص است اصالت آن به کشور فرانسه تعلق دارد. این املت خوشمزه به دلیل طعم و ظاهر خوب آن در سراسر جهان فراگیر شده است. با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است‌‌ می‌توانید برای ۴ نفر املت فرانسوی تهیه کنید. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه املت فرانسوی را یاد بگیرید.

مواد لازم برای طرز تهیه املت فرانسوی

  • قارچ ۲ عدد
  • ‌‌‌تخم‌مرغ ۶ عدد
  • ‌‌‌گوجه‌فرنگی ۲ عدد
  • فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

املت فرانسوی

طرز تهیه املت فرانسوی

مرحله اول

ابتدا ‌‌‌گوجه‌فرنگی‌‌‌ها را ‌‌بشویید، سپس روی تخته به‌صورت حلقه‌ای برش ‌‌بدهید. فقط دقت کنید خیلی حلقه‌‌‌ها باریک نباشند زیرا اگر نازک باشند در زمان تفت دادن له‌‌ می‌شوند. در ادامه فلفل دلمه‌ای را نیز ‌‌بشویید و حلقه‌ای خرد ‌‌کنید.

مرحله دوم

قارچ‌‌‌ها را نیز با یک دستمال تمیز ‌‌کنید. اگر پوست آن ضخیم بود‌‌ بگیرید و آبکش ‌‌کنید و به‌صورت ورقه‌ورقه خرد نمایید. در تابه‌ای کمی روغن‌‌ بریزید و قارچ‌‌‌ها را در آن تفت دهید و سپس فلفل دلمه‌ای و در آخر ‌‌‌گوجه‌فرنگی‌‌‌ها را اضافه ‌‌کنید.

مرحله سوم

نباید بگذاریم قارچ‌‌‌ها آن‌قدر تفت بخورند که ظاهرشان خراب شود، همین که کمی نرم و سرخ شوند کفایت‌‌ می‌کند. مواد سرخ‌شده را در بشقابی ‌‌بریزید و کنار ‌‌بگذارید. سبزیجات مورد استفاده در این املت، ویتامین C فراوان دارند و بسیار مفید هستند.

املت فرانسوی خانگی

مرحله چهارم

ابتدا در پیاله‌ای یکی یکی ‌‌‌تخم‌مرغ‌ها را ‌‌بشکنید و اگر سالم بود در کاسه‌ای ‌‌بریزید و همگی آن‌‌‌ها را هم‌‌ بزنید تا یک‌دست شوند. سپس نمک و فلفل سیاه روی آن‌‌‌ها ‌‌بپاشید. در تابه‌ای بزرگ (ترجیحا نچسب باشد) روغن ‌‌بریزید و زیر حرارت را کم ‌‌کنید تا داغ شود و سپس ‌‌‌تخم‌مرغ‌‌‌ها را در روغن ‌‌بریزید.

اگر به املت‌ها علاقه دارید، املت ایتالیایی را هم در مجله بخوانید.

مرحله پنجم

در تابه را ‌‌بگذارید تا به مدت ۲ الی ۳ دقیقه ‌‌‌تخم‌مرغ‌‌‌ها به‌صورت یک‌دست بپزند. سپس موادی را که کنار گذاشته بودید (‌‌‌گوجه‌فرنگی، قارچ و فلفل دلمه‌ای تفت داده‌شده) روی نصف دایره ‌‌‌تخم‌مرغ داخل تابه ‌‌بریزید و نصف دیگر ‌‌‌تخم‌مرغ را روی مواد بر‌‌گردانید و در تابه را ‌‌بگذارید تا به مدت ۲ دقیقه دیگر آماده شود. می‌توانید در داخل مواد وسط املت از کالباس و سوسیس نیز استفاده کنید. املت فرانسوی را در بشقاب بکشید و با نان تازه سرو نمایید.

املت

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر آشپزی بادمجان پنیری را در مجله بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۵۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۳ ب٫ظ

  3. غلامرضانگیریان

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۵۱ ب٫ظ

    خلاقیت در امر غذا،،،

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۳۳ ق٫ظ

      ممنون از کامنت‌های پر مهرتان

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…