موزه فرش ایران، اصالت و فرهنگ ایرانی در یک قاب

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تا به حال چیزی درباره موزه عظیم و شگفت‌انگیز ایرانی شنیده اید؟
موزه فرش ایران

موزه فرش تهران یکی از بهترین و مشهورترین موزه‌های کشور است. این موزه با داشتن وسعتی در حدود ۳۴۰۰ مترمربع، نمایش‌دهنده آثار بسیاری از انواع قالی‌های دست‌بافت و گلیم‌ها است که غرق‌شدن در میان بافت و رنگ‌های آن‌ها شما را وارد دنیای دیگری می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این موزه شگفت‌انگیز مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

معرفی موزه فرش ایران

ساخت این موزه در سال ۱۳۴۰ و به فرمان فرح پهلوی آغاز شد و تا مدت‌ها نیز از آن به عنوان گالری فرش بهره‌برداری می‌شد، اما در نهایت این موزه برای چیزی حدود ۱۵ سال بسته شد و بعد از تعمیراتی که بر آن صورت گرفت در بیست و دوم بهمن ماه سال ۱۳۵۶ به صورت رسمی افتتاح گشت. هدفی که از ساخت این موزه در نظر گرفته شده است پژوهشی در سوابق، تحصیلات و کیفیت تاریخی هنر و همین‌طور صنعت فرش و به خصوص فرش ایرانی است، به همین دلیل هم هست که می‌توان این موزه را یکی از ارزشمندترین و مهم‌ترین موزه‌های کشور دانست.

آثار موزه فرش

در موزه فرش ایران علاوه بر نمایش انواع فرش و قالیچه، جاذبه‌های دیگری را نیز می‌توان پیدا کرد. برای مثال وجود کتابخانه‌ای با بیش از ۳۵۰۰ جلد کتاب به زبان‌های مختلفی هم‌چون فارسی، عربی، آلمانی، انگلیسی، فرانسه و… که به این موزه اختصاص دارد. علاوه بر این شما می‌توانید در این موزه با اطلاعاتی ارزشمندی در خصوص فرش، گلیم و هنر ایرانی به دست می‌آورید. اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید مطلب جاذبه متفاوت کشتی نوح، این بار در ایران! را نیز مطالعه کنید.
سایت موزه فرش ایران

قالیچه میرزا کوچک خان جنگلی

علاوه بر تمامی قالی و قالیچه‌هایی که در موزه فرش ایران دیده می‌شود، یک قالیچه متفاوت و به‌خصوصی نیز توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. قالیچه‌ای زیبا و البته پرارزش که به نام قالیچه میرزا کوچک خان جنگلی شناخته می‌شود دارای ابعاد ۱۳۰ در ۲۲۰ است و توسط فرش‌بافان خبره کاشانی بافته شده است. تقریبا می‌توان گفت که از این فرش تاریخچه دقیقی در دست نیست، اما گفته می‌شود که بافت این قالیچه به اواخر دوران قاجار باز می‌گردد.

موزه فرش کجاست؟

برای رسیدن به این موزه باید به امیرآباد، خیابان کارگر شمالی، تقاطع خیابان دکتر فاطمی مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که در این موزه امکان عکاسی نیز برای بازدیدکنندگان وجود دارد و شما می‌توانید از دوربین عکاسی‌هایی بدون فلش استفاده نمایید.

بهترن زمان بازدید از موزه فرش

برای بازدید از موزه فرش ایران می‌توانید همه روزه به جز دوشنبه‌ها و ایام سوگواری، از ساعت ۹ صبح الی ۵ بعد از ظهر اقدام کنید. در فصل تابستان اما ساعات بازدید به ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر تغییر می‌یابد.
سایت رسمی موزه فرش تهران
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به مطلب پارکی که در آن می‌توانید هه تبریز را ببینید! بزنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۴۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۲ ب٫ظ

    عالی 👍👍👍

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۵۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…