خانه های پلکانی و مدرن

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خانه های پلکانی و مدرن که چشم هر بیننده را به خود جلب می کند؛ چه خصوصیاتی دارند؟
خانه های پلکانی

خانه های پلکانی پیش از این ما را به یاد روستاهای پلکانی می انداخت. مثل روستای سرخ ایران؛ ابیانه یا ماسوله. خانه های پلکانی روستاها با استفاده از مصالح بومی در ساخت و سازها، و بافت مردم روستایی گره خورده است. اما خانه های پلکانی و مدرن که  چشم هر بیننده را به خود جلب می کند؛ چه خصوصیاتی دارند؟

خانه های پلکانی

خانه های پلکانی را وقتی از دور نگاه می کنیم، به گونه‌ای روی هم قرار گرفته‌اند که مانند آبشاری سرازیر شده از تپه به نظر می‌آیند.

آپارتمان‌ های هلال بنلانگ با الهام از برج انیشتین توسط «اریک مندلسون» در پوستدام ، طراحی شده است. این آپارتمان ها تراس‌های نامنظم  دارند که برای هر یک از واحد ها در نظر گرفته شده و خطوط و منحنی‌های نامنظم تپه را دنبال می‌کنند، اما اتاق‌ های آپارتمان‌ ها به گونه‌ای هستند که به‎وسیله درهای بزرگ و پنجره‌ های وسیع به تراس با شکل های گوناگون و متنوع  ختم می‌شوند.

خانه های پلکانی

این گونه طراحی فضاهای داخلی را به فضای پانورامیک بیرونی گسترش داده و دریافت نور خورشید را بیشتر کرده است. به سبب وجود پنجره‌های زیاد، این آپارتمان‌ها چشم‌انداز بسیار زیبایی از منظره های شهر دارند.
در قسمت پشتی این آپارتمان‌ ها خیابانی آرام با درختانی بلند قرار دارد که موجب می‎شود طراحی دیوارها مانند بسته‌بندی‌ هایی به دور درختان به نظر بیاید.

معمار:‌گروه معماری لوئیجی روسلی

مکان: سیدنی، استرالیا
سال ساخت: ۲۰۱۱

برای خوانش مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون و معماری های خاص از  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…