با معجزه این خوراکی برای موها آشنا شوید!

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از قدیم برای درمان ریزش مو از آرد نخود استفاده می‌کردند. نخود علاوه‌بر اینکه از ریزش مو‌ها جلوگیری می‌کند به رشد مجدد مو‌ها هم کمک می‌کند.
تقویت موی سر با نخود

نخود یکی از موثر‌ترین موادی است که از قدیم برای درمان ریزش مو و تقویت ریشه مو‌ها مورد استفاده بوده است. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم شما را با مواردی از تقویت موی سر با نخود که باعث درمان ریزش مو است، آشنا کنیم.

روش تقویت موی سر با نخود

مرطوب نگه‌داشتن مو و کاهش شکستگی

زمانی‌که موهای شما شکننده می‌شود به معنای این است که به اندازه کافی رطوبت به آن نرسیده است. بدون آبرسانی، موها انعطاف کمتری دارند و درنتیجه بیشتر در معرض شکستگی هستند. پروتئین نخود، فرسایش آب موها را کند کرده و موها را مرطوب نگه می‌دارد. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب برای تقویت مو چه بخوریم؟ را بخوانید.

تقویت موی سر با نخود

تقویت مو و افزودن درخشش

در بسیاری از افراد آسیب موها به‌دلیل بودن زیر نور آفتاب، کلر، رنگ‌های دائمی و گرما است. وقتی فولیکول مو آسیب می‌بیند، دیگر ساختار موها را به‌هم نمی‌چسباند و شکافته می‌شود که به موهای شما حالت خشن می‌دهد. در این شرایط، پروتئین نخود یک محافظ موی عالی محسوب می‌شود، زیرا با پر کردن شکاف‌های کوتیکول شکسته به ترمیم مناطق آسیب‌دیده کمک می‌کند. این اثر پروتئینی موهای شما را صاف می‌کند و باعث می‌شود موها سالم و براق به‌نظر برسند.

افزایش حجم مو

اگر موهای نازکی دارید می‌توانید از نخود استفاده کنید. پروتئین نخود می‌تواند کم‌پشت بودن و نازکی آن‌ها را جبران کرده و به مو حجم اضافه کند. پروتئین نخود ضخامت هر رشته مو را به حداکثر می‌رساند و باعث می‌شود موهای شما پر و حجیم‌تر به‌نظر برسد.

درمان عارضه‌های پوست سر

جوانه‌های نخود و عصاره‌های دانه‌های نخود به بهبود پوست سر کمک می‌کنند. این مواد باعث مرطوب شدن پوست سر می‌شوند و آن را به‌خوبی آبرسانی می‌کنند، بنابراین برای افرادی که دچار شوره سر هستند بسیار مفید است. برای داشتن جوانه نخود می‌توانید مقداری نخود را یک شب خیس کرده و تا یک هفته زیر دستمالی مرطوب نگه دارید تا جوانه بزند.

بلند کردن موها از طریق تقویت موی سر با نخود

با مصرف نخود یا جوانه آن به‌صورت خوراکی و ماسک می‌توانید سرعت رشد موهای خود را افزایش دهید. در این مورد استفاده از جوانه نخود می‌تواند موثرتر باشد. اگر نمی‌توانید به‌صورت روزانه آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید بهتر است در بعضی روزها از ماسک آن استفاده کنید.

تقویت موی سر با نخود

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب طبیعی‌ترین روش‌های رفع سیاهی دور چشم را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۴۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۸ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۴۰ ق٫ظ

    عالیی

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۱۱ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما🌹

      پاسخ

    • ناشناس

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۳۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۴۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…