خون خود را با این نسخه خانگی تصفیه کنید

۱۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مصرف انار سبب تصفیه خون و دفع سموم بدن می‌شود، همچنین این میوه با از بین بردن اسیدهای چرب نقش موثری در کاهش چربی‌های اطراف شکم دارد.
فواید انار در پاکسازی بدن

عظمایی محقق و پژوهشگر بیان کرد: انار ترش طبعی سرد و خشک و انار شیرین مزاجی سرد و معتدل دارد و این میوه حاوی ویتامین‌هایی مانند A، E، C و اسیدفولیک است. خواص و فواید انار در پاکسازی بدن را در این مطلب از مجله دلتا بخوانید.

بایدها و نبایدهای مصرف انار

فواید انار در پاکسازی بدن چیست

وی با اشاره به اینکه انار آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی است؛ اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام‌شده، خاصیت آنتی‌اکسیدانی انار ۳ برابر چای سبز است و آب انار از تجمع پلاکت‌ها در عروق خونی جلوگیری می‌کند.

این پژوهشگر عنوان کرد: مصرف انار سبب تصفیه‌خون و دفع سموم بدن می‌شود، همچنین این میوه با از بین‌بردن اسیدهای چرب نقش موثری در کاهش چربی‌های اطراف شکم دارد.

عظمایی با عنوان اینکه انار تاثیر بسزایی در کاهش فشار و قند خون دارد؛ یادآور شد: مصرف این میوه برای افرادی که دچار خارش بدن هستند و طبع گرمی دارند توصیه می‌شود، همچنین رب انار خاصیت چاق‌کنندگی دارد بنابراین مصرف آن برای افراد لاغر مفید است.

آب انار تصفیه کننده خون

فواید و مضرات خوردن‌انار

وی ابراز کرد: مصرف انار در دوران بارداری موجب زیبایی چهره نوزاد می‌شود و مصرف رب انار نیز از ویار حاملگی جلوگیری می‌کند. استفاده از آب انار در زمان بارداری مانع از آسیب رسیدن به مغز جنین می‌شود.

این پژوهشگر توصیه کرد: مصرف انار همراه با گلپر از ایجاد دل‌درد جلوگیری می‌کند و از طرفی سبب جذب بهتر آن می‌شود. بهترین زمان مصرف این میوه صبح ناشتا همراه با مقداری گلپر است.

وی همچنین تصریح کرد: آب انار حاوی ترکیباتی مانند کلاژن و الاستین است. بنابراین مصرف آن نقش چشمگیری در از بین‌بردن ترک‌های پوستی دارد و سبب حفظ جوانی و شادابی پوست می‌شود.

وی عنوان کرد: مبتلایان به زخم معده باید از مصرف انار ترش اجتناب کنند زیرا استفاده از این میوه سبب تشدید زخم‌معده می‌شود. استفاده از انار شیرین در افراد سردمزاج توصیه می‌شود. همچنین این افراد باید پس از خوردن این میوه مقداری نبات و زنجبیل مصرف کنند.

  • تذکر: مصرف بیش از حد انار و رب انار سبب یبوست می‌شود بنابراین مصرف انار همراه با هسته‌های آن در مبتلایان به اسهال مفید است همچنین زیاده‌روی در مصرف انار ترش سبب کاهش هورمون‌های مردانه می‌شود.

خواص و فواید انار در پاکسازی بدن

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب چرا باید اسفناج بخوریم؟ را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۲۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۵ ق٫ظ

    آمو زنده برای خانوادها ممنون

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۹ ب٫ظ

      ممنون از همراهی شما🌹

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۲ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۱ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۴۹ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۵ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۰۳ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۰۳ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…