اکوکمپ متین آباد، تجربه متفاوت کویر در نزدیکی تهران

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به کویرگردی و فضاهای سنتی علاقه‌مندید، این اکوکمپ شما را به وجد خواهد آورد.
اکوکمپ متین آباد

کویرنوردی از بهترین و آرامش‌بخش‌ترین تفریحات طبیعی است که در ایران سال‌هاست رونق گرفته است. در این مطلب تصمیم داریم شما را با یکی از معروف‌ترین کمپ‌های کویری ایران، اکوکمپ متین آباد آشنا کنیم. با مجله دلتا همراه باشید.

اکو کمپ کویر متین آباد کجاست؟

این اکو کمپ در ۲۵کیلومتری نطنز، در ۶۰کیلومتری کاشان قرار دارد. اگر ساکن تهران هستید، کافی است پس از رسیدن به کاشان، یک ساعت دیگر به سمت جنوب شرق این شهر حرکت کنید تا به اکو کمپ کویر متین آباد برسید.

اکوکمپ متین آباد
امکانات گردشگری اکو کمپ

سیستم سرمایشی و گرمایشی اینجا کاملا طبیعی و مجهز است. به این معنی که برای تولید برق از پنل‌های خورشیدی استفاده می‌شود و برای تولید هوای خنک از توربین‌های بادی. در این مکان وعده‌های غذایی گرم با مواد اولیه سالم و ارگانیک سرو می‌شود. خبر خوب برای اهالی فضای مجازی نیز اینکه اینجا هم تلویزیون هست و هم اینترنت پرسرعت. پارکینگ و فضای کاملا سنتی هم که بی‌شک در دسترس است.

چادرهای اکوکمپ

چادرهای موجود در اکوکمپ، چادرهای معمولی نیستند و طبق نظارت مستقیم هلال احمر طراحی شده‌اند. هر چادر دو پنجره با توری مناسب برای تهویه دارد. اطرافش از الیاف مخصوصی به گونه‌ای ساخته و طراحی شده که در برابر گرما و بارش باران مقاوم است. کف نیز به‌گونه‌ای است که هیچ حشره و گزنده‌ای نمی‌تواند وارد چادر شود. کف‌پوش چادر از گلیم‌های سنتی است. برای خواب هم رخت‌خواب و پتو و بالش به مسافران می‌دهند. البته اگر هوا سردتر باشد یا خودتان حساس باشید، بهتر است کیسه‌خواب شخصی خود را به همراه ببرید. برای آشنایی بیشتر با باشگاه‌های تفریحی در ایران می‌توانید مطلب برای برف بازی در جنوب ایران کجا برویم؟ را هم مطالعه کنید.

اکوکمپ متین آباد کاشان
کومه‌های گلی (کلبه‌های گلی)

در اکو کمپ کویر متین آباد حدود ۱۳ کلبه گلی با سقف‌های گنبدی و زیبا ساخته‌اند. رنگ سقف‌های گنبدی سفید است و به‌گونه‌ای طراحی شده که حداقل گرما را از محیط بگیرد. سیستم گرمایشی و سرمایشی این کلبه‌ها هم کاملا طبیعی و در سطح عالی است.

اکوکمپ متین آباد کاشان
کاروانسرای اکو کمپ کویر متین آباد

این کاروانسرا امکان اقامتی لاکچری به سبک شاهانه برایتان فراهم می‌کند. کاروانسرا یک محیط کاملا سنتی و شاهانه دارد و حس زندگی امیرانه را در وجود مسافر زنده می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به مطلب دریاچه‌ای جوشان در دل کویر بزنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۴۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۳۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۵۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…