چرا باید اسفناج بخوریم؟

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
متخصصان تغذیه دست‌کم 13 نوع مختلف از ترکیبات فلاونوئیدی را در اسفناج پیدا کرده‌اند که به‌عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کنند و خواص ضد سرطانی دارند.
فواید اسفناج برای سلامتی

اسفناج و کم‌خونی دو عنوانی است که همواره کنار هم شنیده می‌شوند. اسفناج با برگ‌های پهن و تیره خود ارزش غذایی بی‌شماری دارد که خواص آن تنها به تامین آهن بدن منتهی نمی‌شود. با مجله دلتا همراه شوید تا به بررسی فواید اسفناج برای سلامتی بپردازیم.

فواید اسفناج برای سلامتی چیست؟

متخصصین تغذیه درباره خواص اسفناج چنین می‌گویند: اسفناج از نظر علم تغذیه سرشار از آهن، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به‌ندرت در غذاهای دیگر پیدا می‌شود.

خواص هرروز خوردن اسفناج

ارزش غذایی اسفناج

این سبزی که ارزش غذایی زیادی دارد سرشار از ویتامین‌هایی از قبیل A، C، E، K، B و املاحی مانند آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فولات است. اسفناج به‌عنوان یک منبع غنی از آهن شناخته‌شده است، به‌طوری‌که ۱۸۰ گرم اسفناج پخته‌شده، ۴۳.۶ میلی‌گرم آهن دارد که این مقدار نسبت به دیگر منابع گیاهی و حیوانی آن مانند گوشت بیشتر است.

فواید ضد سرطانی اسفناج

اسفناج یکی از گیاهانی است که دارای ظرفیت ضد سرطانی خیلی بالا و برای پیشگیری از ابتلا به سرطان بسیار معروف است. اسفناج در کاهش سرطان کولون، سرطان رکتوم، سرطان معده، سرطان پروستات، سرطان حنجره حلق، سرطان مخاط رحم، سرطان گردن، سرطان مری و به‌ویژه سرطان ریه نقش بالایی دارد.

فواید اسفناج برای سلامتی ضد سرطانی

کنترل فشارخون از فواید اسفناج

اسفناج کلسترول خون را پایین می‌آورد. میزان بالای پتاسیم و میزان پایین سدیم موجود در این سبزی برای حفظ تعادل فشارخون لازم است. پتاسیم کاهش‌دهنده و سدیم افزایش‌دهنده فشارخون است‌.

کنترل فشارخون با اسفناج

دوستدار چشم‌ها

بسیاری از مردم از مزایای هویج جهت سلامتی چشم اطلاع دارند، درحالی‌که اسفناج نیز به دلیل آن‌که ویتامین A زیادی دارد از بیماری‌هایی مانند آب‌مروارید، شب‌کوری و عفونت پیشگیری کرده و به شکل‌گیری استخوان و رشد آن کمک می‌کند. برای حفظ خواص و مواد مفیدی که در اسفناج وجود دارد، بهتر است آن را آب‌پز نکنید و بهترین راه‌حل آن است که اسفناج را تفت دهید. اگر به سلامت بینایی خود اهمیت می‌دهید مطلب ۵ عفونت‌ چشمی که عواقب فاجعه‌باری دارند را بخوانید.

فواید اسفناج برای سلامتی چیست

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب  افراد دیابتی خوردن این آجیل را فراموش نکنند را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۳۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۱۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۵۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۵۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۰۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۰۱ ق٫ظ

    من از اسفناج بدم میومد ولی وقتی مجله دلتا رو خوندم دیگه از این به بعد عاشق اسفناج چون این برای من خیلی مهم هست که خودم و خانواده ام در سلامت کامل باشیم من به تمامی دوستانم مجله دلتا را نشان دادم تا از این مطالب زیبا بهره بر سر بند من تا به حال چندین برنامه اطلاعات نصب کردم اما این برنامه از تمامی آنها بهتر بوده است بهمن از نظر به دلیل این همه اطلاعات عمومی خوب و همینطور اهمیت دادن به نظرم مردم و همینطور خودم و دیگر کسانی که در مجله دلتا هستند و مجله های استفاده می کند گوش می دهند

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۳۶ ق٫ظ

      با سلام، رضایت شما مخاطب گرامی باعث خرسندی و خشنودی تیم تحریریه دلتا است. ممنون از نظر و لطف شما 🌹

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۷ ب٫ظ

  8. پری

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۱۷ ب٫ظ

    ممنون خیلی عالی

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۳۶ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…