۳ مومیایی برتر و معروف جهان + عکس

۵
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای بعضی از افراد که نمی‌دانند مومیایی چیست باید بگوییم که مومیایی عبارت است از یک جسد که بدنش یا از روی عمد محافظت می‌شود یا اینکه به سبب بعضی عوامل طبیعی ماندگار می‌شود.
عجیب ترین مومیایی های جهان

مومیایی‌هایی از حیوانات و انسان‌ها در سراسر جهان یافت شده است که یا مخصوصا مومیایی شده‌اند یا به سبب عوامل محیطی از فساد و نابودی حفظ شده‌اند. تعداد زیادی از این مومیایی‌ها هزاران سال قدمت دارند که با حقه زدن به مرگ و جلوگیری از فساد و نابودی‌شان معروف شده‌اند. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم عجیب ترین مومیایی های جهان را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

عجیب ترین مومیایی های جهان

مومیایی المر مک کوردی

المر مک کوردی قانون‌شکنی بود که در یک درگیری یا جنگ با تفنگ کشته شد. وقتی که هیچکس مسئولیت این جسد را نپذیرفت، مسئول کفن و دفن آن را با موادی بر پایه آرسنیک مومیایی کرد.
۵ سال بعد، مردی که با یک کارناوال به مسافرت آمده بود ادعا کرد که برادر المر است که مدت‌های طولانی از او خبر نداشته است. او می‌خواست برای برادرش یک مراسم تدفین مناسب برپا کند. با این حال او نزدیک دو هفته جسد المر را به نمایش گذاشت. بعد از آن به مدت ۶۰ سال جسد المر به موزه‌ها، کارناوال‌ها و خانه‌های جن زده فروخته می‌شد.

مومیایی های عجیب

مومیایی ولادیمیر لنین

ولادیمیر ایلیچ لنین یکی از رهبران سیاسی و متفکران انقلابی قرن ۲۰ بود که سال ۱۹۱۷ حزب قدرتمند بلشویک را در روسیه تشکیل داد و راس قدرت اتحاد جماهیر شوروی محسوب می‌شد. سال ۱۹۱۸ او از یک ترور نجات پیدا کرد اما به شدت مجروح شد.

او زمان مرگ ۵۳ ساله بود و در زادگاهش Gorki Leninskiye درگذشت. جسدش مومیایی شد و در مقبره لنین در موسکو به نمایش گذاشته شد و به مومیایی زنده معروف است.

شگفت انگیزترین مومیایی

مومیایی جینجر

«جینجر» لقبی است که به بدن مومیایی شده مردی داده شده است که برخی اعتقاد دارند قدیمی‌ترین مومیایی مصری شناخته شده است. این مومیایی بیش از ۵۰۰ سال پیش مرده، موهای طلایی، انگشت‌ها و حتی ناخن‌هایش کاملا مومیایی شده است.

جینجر در مصر پیدا شد و به دوره «پردیناستیک»، حدود ۳۴۰۰ قبل از میلاد یا پیش از آن مربوط می‌شود.

هنوز قطعی نیست که مومیایی شدن جینجر عملی دستی بوده است یا طبیعی. اگرچه از زمان جینجر مرده‌ها را با مقداری از ظروف سفالی دفن می‌کردند اما احتمال دارد این عمل مومیایی از سوی کسانی بوده که او را دفن کرده بودند و می‌خواستند بدنش را حفظ کنند. اکنون جینجر در موزه بریتانیا نگهداری می‌شود.

شگفت انگیزترین مومیایی

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب جالب دانستنی، مطلب پاهایی که برای زیبایی شکسته می‌شوند! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۳۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۲۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۰۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…