عجیب‌ترین مرزهای جهان را بشناسید

۱۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مرزهای میان این کشورها این قابلیت را دارند که شما را شگفت‌زده کنند.
عجیب ترین مرزها

گاهی مرز کشورها از خطی باریک در نقشه فراتر می‌روند و می‌توانند تبدیل به مکانی شگفت‌انگیز شوند. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم جالب‌ترین و عجیب ترین مرزهای میان کشورها را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

مرز هلند – بلژیک

در این مرز، منطقه‌ بلژیک با نام بارل هرتوگ و منطقه‌ هلند با نام بارل نسو مشخص شده است. از این رو دو کشور بلژیک و هلند توافق کرده‌اند که برای نظم بخشیدن به امور، مرزهای خود را با نصب صلیب‌های سفید رنگ در پیاده رو‌ها مشخص کنند. صلیب‌های سفید رنگ را می‌توانید حتی در داخل خانه‌ها، پارک‌ها و کافه‌هایی که در میان این مرز قرار گرفته‌اند ببینید. جالب است بدانید که مرزبندی میان دو کشور هلند و بلژیک، در قرون وسطی به تصویب رسیده است و در حال حاضر به یکی از عجیب ترین مرزهای جهان تبدیل شده است.

خطرناک ترین مرزهای جهان
مرز روسیه – آمریکا

آیا می‌دانید ایالات متحده آمریکا و روسیه فقط چند مایل از یکدیگر فاصله دارند؟ یک جفت جزیره سنگی در وسط تنگه برینگ به نام جزایر دیومد وجود دارد. این جزایر توسط خط تاریخ بین‌المللی از هم جدا شده‌اند که مرز ایالات متحده و روسیه را مشخص می‌کنند. بیگ دایمید بخشی از روسیه و لیتل دایمید متعلق به ایالات متحده آمریکا است. از آنجا که بیگ دایمید به دلیل خط بین‌المللی زمان ۲۳ ساعت از همتای روسی خود جلوتر است، این دو جزیره، به ترتیب جزیره فردا و جزیره دیروز نامیده می‌شوند و به یکی از جالب‌ترین و عجیب‌‌ترین مرزهای جهان تبدیل شده‌اند. نزدیک به ۳۰۰۰ هزار سال پیش اسکیموها در این جزایر زندگی می‌کردند. امروزه هیچ جمعیتی در این مناطق زندگی نمی‌کنند. برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های آمریکا مطلب در این پارک شگفت‌انگیز خورشید به زیر آب می‌رود را مطالعه کنید.

خطرناک ترین مرزهای جهان
مرز زامبیا – زیمباوه

رودخانه زامبزی یکی از جالب‌ترین و عجیب ترین مرزهای جهان محسوب می‌شود. این رودخانه، مرزی طبیعی بین زامبیا و زیمبابوه ایجاد می‌کند. این خط مرزی طبیعی تنها مرز چهارگانه جهان است. به عبارتی مرزهای بوتسوانا، نامیبیا، زامبیا و زیمبابوه همه در یک مکان قرار دارند. برای عبور از زامبیا به زیمبابوه، باید از پل آبشارهای ویکتوریا عبور کرد. از روی پل می‌توان هر دو کشور را نظاره کرد. در نیمه راه پل، مرز زامبیا قرار دارد. درواقع از زیمباوه تا زامیبا ده دقیقه راه است.

طولانی ترین مرز های جهان
مرز آمریکا – کانادا

یکی از عجیب‌ترین و جذاب‌ترین مرزهای جهان را آمریکا و کانادا دارند. چرا که مرز این دو کشور از وسط کتابخانه‌ای کوچک به نام هاسکل عبور می‌کند. ورودی مراجعان به کتابخانه از سمت ایالت متحده‌ آمریکا است. مراجعان کانادایی می‌توانند از ورودی آمریکا بدون نیاز به پاسپورت وارد کتابخانه شوند. مرز بین این دو کشور توسط خطی باریک و مشکی بر روی زمین کتابخانه کشیده شده است.
طولانی ترین مرز های جهان
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به مطلب سفر به ین جزیره دل شیر می‌خواهد! بزنید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۴۱ ب٫ظ

    خیلی عالیه

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۴:۱۳ ب٫ظ

      ممنونم از همراهی شما کاربر گرامی

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۰۷ ب٫ظ

    جالب بود.ممنون

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۵ ب٫ظ

      سپاس

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۲۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۳۴ ب٫ظ

  6. رها

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۴۱ ق٫ظ

    سلام ، چرا عکس ها نشون داده نمی شود

    پاسخ

    • زینب حلبی نژاد

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۳۸ ق٫ظ

      با تشکر از نظرات شما.
      در اسرع وقت مشکل حل خواهد شد.

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…