ایده‌های فوق‌العاده چیدمان گیاهان آپارتمانی در منزل

۶
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گیاهان عضو مهمی در در دکوراسیون و چيدمان منزل هستند که رنگ و بوی طبیعت را به فضا می‌آورند.
چيدمان گیاهان در بخش های مختلف منزل

گیاهان علاوه بر ظاهر زیبا، آرامش‌بخش هستند و باعث نوازش چشم و روان ما می‌شوند. همچنین گیاهان حس تازه‌ای به فضا داده و باعث تصفیه و تمیزی هوا هم می‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا درمورد چیدمان گیاهان در بخش های مختلف منزل صحبت خواهیم کرد.

چیدمان گیاهان متناسب با فضاهای متفاوت و اتاق‌خواب

برای اتاق‌خواب خود باید از گیاهانی استفاده کنید که تصفیه کننده هوا باشند و باعث افزایش کیفیت خواب شوند. برای اتاق‌خواب گیاهانی بلند و متناسب با اندازه وسایل و فضای خالی اتاق را در نظر بگیرید. برای دیزاین گلدان‌ها می‌توانید از سبدهای بافت برای کاور گلدان استفاده کنید که باعث زیبایی دکور اتاق می‌شود. برای آشنایی با گیاهان آپارتمانی مخصوص اتاق‌خواب به مطلب ۵ گیاه آپارتمانی بی‌نظیر برای اتاق خواب شما سر بزنید.

چیدمان گیاهان در بخش‌های مختلف منزل

استفاده از گلدان‌های زیبا و متناسب با فضا

برای چیدمان گیاهان اگر فضای انتخابی شما زیاد بزرگ نیست، گلدان‌های دیواری، باکس‌های دیواری یا سبدهای آویزان برای گیاهانی مثل پیچک گزینه مناسبی هستند. برای گیاهان با شرایط رشدی مناسب، گلدان‌های مستطیل شکل را درنظر بگیرید که جلوه زیبایی نیز دارند.

چیدمان گیاهان در بخش های مختلف منزل

چیدمان گیاهان در یک قسمت خالی

یکی از روش‌های چیدمان گیاهان در بخش های مختلف منزل این است که اگر در منزل خود یک فضای خالی بزرگ دارید می‌توانید از گلدان و گیاهان با برگ‌های درشت مثل دراسنا یا فیلودندرون استفاده کنید. بنابراین به آن بخش از منزل جلوه خاص و جذابی می‌بخشید. همچنین برای فضای کوچک یا متوسط از گلدان و گیاهان کوچک استفاده کنید تا فضای شما را کوچک‌تر و شلوغ‌تر نشان ندهد.

چیدمان گیاهان در بخش های مختلف منزل

چیدمان گیاهان مناسب در اتاق پذیرایی

فیلودندرون یا برگ انجیری گیاه شیک و به‌روزی برای گوشه دیوار یا قسمت‌های خالی منزل در فضای پذیرایی است. با انتخاب هوشمندانه یک گیاه که متناسب با فضا باشد و درنظر گرفتن شرایط نگهداری آن، باعث زیباتر کردن فضا می‌شوید.

چیدمان گیاهان مناسب در اتاق پذیرایی

چیدمان گیاهان مناسب برای استفاده در آشپزخانه

برای قلب منزل خود یعنی آشپزخانه چیدمان گیاهان را فراموش نکنید. اگر در آشپزخانه خود فضای خالی و بزرگ دارید، گیاهان فیکوس، لیراتا گیاهان مناسبی هستند. همچنین گیاهان کوچک مانند ساکولنت‌ها و پوتوس هم گزینه خوبی برای فضاهای کوچک‌تر هستند. برای آشپزخانه می‌توانید گلدان‌هایی با برگ‌های خوراکی مثل ریحان و گشنیز که علاوه بر زیبایی قابل استفاده و خوراکی هستند را در نظر بگیرید. برای آشنایی با گیاهان آپارتمانی مخصوص آشپزخانه به مطلب ۷ گیاه آپارتمانی مخصوص آشپزخانه شما سر بزنید.

چیدمان گیاهان برای اطراف میزغذاخوری

برای قسمت غذاخوری روی زمین درگوشه می‌توانید باتوجه به نور فضا  از برگ انجیری، سانسوریا  یا اسپاتی فیلوم‌ها استفاده کنید. اگر خواهان قراردادن گلدان روی میز یا بوفه هستید، پوتوس‌های مرمری و پیچک‌ها با رشد آبشاری بر روی باکس‌های دیواری، گزینه مناسبی برای انتخاب هستند.

چیدمان گیاهان برای اطراف میزغذاخوری

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ ایده جذاب برای تزیین پرده‌های منزل را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۴۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۴۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۴۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…