تحلیل بازار مسکن در شب عید

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تحلیل بازار مسکن در شب عید از سوی کارشناسان نشان می‌دهد که فعالان بازار ناشی از دو عامل تحولات سال آتی و رفتار سنتی بازار مسکن در راستای خرید و فروش املاک جنب و جوش بیشتری خواهند داشت.
بازار مسکن در شب عید

بازار مسکن در شب عید امسال شرایطی متفاوت را نسبت به سال قبل تجربه می‌کند. خرید و فروش آپارتمان‌های مسکونی هر سال دو نوبت رونق را پشت سر می‌گذارد که یکی از این دو در تابستان همزمان با تعطیلی مدارس و دیگری در آستانه شب عید است اما امسال این روند قابل توجه تر از قبل بوده است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، در چند روز اخیر نشانه‌های آغاز حرکتی در بازار مسکن که می‌توان از آن به‌عنوان «رونق نسبی در شرایط رکودی کنونی بخش مسکن» یاد کرد، مشهود است.

پایان تعطیلات و رونق دوباره بازار مسکن

اگرچه افزایش تعداد آگهی های خرید و فروش در بازار معاملات مسکن از اوایل بهمن ماه آغاز شده بود، اما پس از پایان  تعطیلات چند روز اخیر، روند این افزایش تسریع شده است.به‌طوری که در هفته گذشته میزان مراجعه فروشندگان به بنگاه‌های ملکی برای آگهی کردن آپارتمان‌های فروشی با افزایش مضاعف رو به‌ رو شده است.

bazare melk تحلیل بازار مسکن در شب عید

آژانس‌های املاک هم مدعی هستند که با افزایش فروشندگان در عرضه‌ آپارتمان هایشان طی دی ماه امسال فروشندگان بیشتری راغب شده‌اند که از فرصت پیش آمده در بازار مسکن به نفع خود بهره ببرند.

عوامل رونق بازار مسکن در شب عید

افزایش تعداد معاملات مسکن در شب عید  ناشی از دو عامل رفتار سنتی بازار و تحولات سال آینده است.

به این ترتیب که برخی از افراد، تغییر سالانه محل زندگی را خوش یمن تلقی می‌کنند و معتقدند باید هر سال حتی به اندازه یک متر متراژ خانه را بیشتر کنند. این موضوع حتی در مورد تغییر محله زندگی هم صادق است.

اما تحولات آینده در اقتصاد کشور هم یکی دیگر از دلایل افزایش میزان معاملات مسکن است و  باعث شده تا بازار، شاهد افزایش معاملات با حضور خریداران سرمایه‎ای باشد.

از این رو مراجعه فروشندگان املاک به بنگاه‌های ملکی در روزهای اخیر با افزایش همراه بوده است. هرچند این رشد تعداد فروشنده‌های بازار کاملا نسبی است و به معنای خروج بازار مسکن از رکود عمیق و زودهنگامی که دچار آن شده است نیست؛ اما در مقایسه با دی ماه می‌توان به رونق نسبی معاملات امیدوار بود. چراکه از یکسو بر تعداد فروشنده‌ها افزوده شده و از سوی دیگر با ثبات نسبی قیمت (رشد قیمت زیر ۲درصد در بازار مسکن) از دی ماه، انتظار افزایش مراجعه خریداران به بازار نیز دور از ذهن نیست.

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این گزارش  صفحه خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا را ببینید.

منبع: دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…