۵ عفونت‌ چشمی که عواقب فاجعه‌باری دارند

۱۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تصور یک زندگی عادی بدون قدرت بینایی دشوار است؛ با این حال علائمی مانند قرمزی چشم، آبریزش چشم، تاری دید و خشکی چشم اغلب به‌عنوان مشکلات جزئی در نظر گرفته‌شده و به‌طور جدی مورد توجه قرار نمی‌گیرند.
عفونت های خطرناک چشمی

در حالی‌که بیشتر علائم بیماری‌های چشمی به خودی خود برطرف می‌شوند، در موارد نادر و در صورتی که فرد برای درمان اقدام نکند ممکن است به عوارض جدی از نابینایی تا مرگ منجر شوند. مجله دلتا در ادامه به معرفی برخی از عفونت های خطرناک چشمی اشاره می‌کند که در صورت عدم درمان می‌توانند عواقب مخربی داشته باشند.

قارچ سیاه

این بیماری یک عفونت غیر معمول است که از طریق قارچ موکورالس ایجاد می‌شود و میزان مرگ‌ومیر بالایی دارد. این بیماری بیشتر در بیماران دچار نقص سیستم ایمنی مانند بیماران مبتلا به دیابت کنترل نشده، سرطان، پیوند عضو، افرادی که تحت درمان استروئیدها قرار دارند و اخیرا در بیماران مبتلا به عفونت شدید کووید دیده‌شده است. قارچ از طریق حفره بینی به رگ‌های خونی نفوذ کرده و پس از گسترش به سینوس‌ها و در نهایت مغز ممکن است به مرگ بیمار منجر شود.

ورم ملتحمه

ملتحمه لایه نازکی از بافت است که سفیدی چشم و داخل پلک‌ها را می‌پوشاند. ورم ملتحمه را می‌توان به‌عنوان عفونت یا التهاب ملتحمه توصیف کرد. علائم این بیماری خارش و ترشح از چشم است. ممکن است یک یا هر دو چشم فرد دچار این عارضه شود و اگر در زمان مناسب درمان نشود، می‌تواند جدی باشد.

عفونت چشمی

بلفاریت

این بیماری التهاب پلک‌ها است و به دلیل عفونت باکتریایی، آلرژی، گرفتگی غدد چربی در پلک‌ها و برخی بیماری‌های پوستی ایجاد می‌شود. ممکن است فرد متوجه علائمی مانند قرمزی و ورم پلک‌ها، سوزش و آبریزش چشم‌ها، پوسته‌پوسته شدن پوست اطراف چشم شود. بلفاریت منجر به نابینایی نمی‌شود، اما می‌تواند چندین عارضه دیگر مانند ریزش مژه‌ها را ایجاد کند.

یووئیت

به التهاب لایه میانی چشم یووئیت می‌گویند. این بیماری با عارضه‌های مختلفی مانند پسوریازیس و آرتریت روماتوئید مرتبط است. ممکن است فرد متوجه علائمی مانند تاری دید و قرمزی چشم‌ها شود.

التهاب یا عفونت قرنیه

استفاده نادرست از لنزهای تماسی می‌تواند عامل عفونت باشد. استفاده از لنزها برای ساعات طولانی، تمیز نکردن آن‌ها و نگهداری نادرست می‌تواند خطر ورود میکروب‌ها به قرنیه را افزایش دهد. بی‌توجهی به این عفونت و عدم درمان فوری آن می‌تواند منجر به زخم شدن قرنیه و از دست دادن دائمی بینایی شود.

برخی عفونت های خطرناک چشمی

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب معجزه آلو برای استخوان‌ها و بدن را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۳۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۰۳ ب٫ظ

    عالی ممنون عاقبت بخیر شوید

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۱۴ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۴۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۵۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۳۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۵۹ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۵۳ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۱۸ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…