چگونه یک ورودی شیک برای خانه خود داشته باشیم؟

۱۰
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وقتی وارد یک خانه­ می‌شویم اولین چیزی که به‌چشم می‌خورد ورودی خانه است. یک ورودی شیک، جلوه­ی تازه­ای به خانه می‌دهد و زیبایی آن را دو­چندان می‌کند.
نکات ورودی زیبا و شیک در منزل

اینکه چطور بتوانیم ورودی خانه را با کمترین هزینه به زیبا­ترین حد ممکن برسانیم، به کمی اطلاعات و راهکار احتیاج دارد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات ورودی زیبا و شیک در منزل می‌پردازیم.

از فضای منفی بهره ببرید

فراموش نکنید این فضای خوش‌آمدگویی اولین قسمتی از خانه‌ شما است که مهمانان با آن روبه‌رو می‌شوند. بنابراین مکانی عالی برای قرار دادن وسایل تزیینی است. لوازم تزیینی را در فضای منفی ورودی قرار دهید تا از جای جای خانه به‌طور کامل بهره ببرید. فضای منفی فرصتی برای تزیینات خلاقانه فراهم می‌کنند.

نکات ورودی زیبا و شیک در منزل

فضایی برای وسایل ضروری در نظر بگیرید

برای اینکه بدانید دقیقا چه فضایی را به وسیله‌های ضروری اختصاص دهید، به کارهای روزمره صبح خود فکر کنید. به‌طور مثال صبح هنگام بیرون رفتن از خانه به چه چیزهایی نیاز دارید؟ ملزومات شما هرچه هستند، آن‌ها را در طراحی دکوراسیون ورودی لحاظ کنید. هنگام طراحی چیدمان ورودی خانه خود، محل مناسبی را به لوازم مورد نیاز برای بیرون رفتن از منزل اختصاص دهید.

نکات ورودی زیبا و شیک در منزل

صنایع دستی طبیعی را برای دکوراسیون انتخاب کنید

یکی از نکات ورودی زیبا و شیک در منزل این است که از صنایع دستی طبیعی کمک بگیرید. شاخه‌های خشک، سبد حصیربافت دستی، سنگ نقاشی شده، فرش‌های الیاف طبیعی برای ورودی بسیار مناسب هستند. اضافه کردن هر کدام از این صنایع دستی به دکوراسیون ورودی ساختمان روح و جان تازه‌ای به این فضا می‌بخشد.

صنایع دستی طبیعی برای دکوراسیون

نورپردازی را جدی بگیرید

هیچ‌کس دوست ندارد هنگام ورود به خانه از یک راهرو تاریک عبور کند. اگر فضای ورودی مربع شکل باشد، از لوستر‌های تزیینی و اگر ورودی به‌صورت راهرو تا سالن پذیرایی ادامه دارد، از لامپ‌های هالوژن مخفی برای نورپردازی کمک بگیرید. آباژور هم ایده خوبی برای نورپردازی دکوراسیون ورودی است. برای اینکه دکور خانه را زیباتر کنید به مطلب این لامپ‌های تزیینی خانه شما را مدرن می‌کنند سر بزنید.

نورپردازی را جدی بگیرید

دکوراسیون ورودی را ساده و شیک نگه دارید

از قرار دادن وسیله‌های غیرکاربردی خودداری کنید و تا حد امکان دکوراسیون ورودی را ساده و شیک نگه دارید. اغلب زیباترین طراحی‌های ورودی، ساده‌ترین طرح‌ها هستند. آنچه واقعا نیاز دارید، یک آینه شیک قدی، یک کنسول یا جاکفشی، نیمکت و چند شیشه دکوری است.

آینه قدی را فراموش نکنید

از آنجا که ورودی شما آخرین مکانی است که قبل از خروج از خانه در آن خواهید بود، توصیه می‌کنیم فضایی مخصوص آینه تمام قد در ورودی در نظر بگیرید. نصب آینه قدر در ورودی خانه به روشن‌ و دلباز‌تر شدن این فضای کوچک کمک می‌کند.

آینه قدی را فراموش نکنید

ورودی را منظم نگه دارید

بهتر است برای منظم نگه داشتن این فضا فکر اساسی کنید. یکی از راهکارهای بسیار موثر قرار دادن سبد‌های حصیری و جادار است که هم جنبه تزیینی دارند، هم جنبه سامان‌دهی. تعدادی از این سبد‌ها را در کنار هم قرار داده و هر یک را برای کاری در نظر بگیرید.

ورودی را منظم نگه دارید

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ ایده جذاب تزیین خانه برای عید نوروز را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۳۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۵۵ ب٫ظ

    اگر همراه با تصویر باشد خیلی خوب بود.

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۱۹ ق٫ظ

      ممنونم از شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۵۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۴۸ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۴۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۷ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۷ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…