آیا زندگی در فضا روی مغز اثر می‌گذارد؟

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دانشمندان تغییراتی باورنکردنی در ساختار مغزی فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی شناسایی کرده‌اند.
تاثیر فضا روی مغز

کارشناسان دانشگاه کارولینای شمالی در جدیدترین مطالعه‌های خود دریافتند زندگی در فضا برای بازه زمانی طولانی می‌تواند سبب دگرگونی در عملکرد شناختی یا ساختار مغزی فضانوردان شود. با مجله دلتا همراه باشید تا با تاثیر فضا روی مغز آشنا شوید.

تاثیر فضا روی مغز

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که قرار گرفتن انسان در شرایط بی‌وزنی در طولانی مدت (مانند شرایط فضانوردان) باعث می‌شود تا حجم ماده سفید و خاکستری مغز انسان نسبت به یکدیگر تغییر پیدا کند. این تغییرات باعث می‌شوند تا سامانه‌های عصبی بخش‌هایی از مغز که وظیفه هدایت اعضای بدن و تعیین موقعیت آن‌ها نسبت به یکدیگر را دارند، با شرایط بی‌وزنی سازگار شود.

قبل از اینکه بشر بتواند انسان را به‌طور گسترده به مریخ بفرستد، ایده بهتر این است که دانشمندان درباره تاثیرات حضور طولانی مدت در فضا روی بدن انسان، تحقیق کنند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مغز فضانوردان هفت ماه پس از بازگشت به زمین به حالت عادی برمی‌گردد. قبلا دانشمندان آمریکایی اعلام کرده بودند که تغییرات حجمی در مغز فضانوردان پس از بازگشت به زمین، برگشت‌ناپذیر است.

رکورد اقامت در فضا

هم اکنون رکورد اقامت در فضا در اختیار گنادی پادالکا فضانورد روسی است. این فضانورد ۸۷۸ روز در فضا اقامت داشته است.
تحقیقات دانشمندان بر روی مغز فضانوردان از یک طرف و ماموریت‌های طولانی مدت فضانوردان روسی در ایستگاه فضایی بین المللی از سوی دیگر، نشان از آن دارد که روس‌ها در حال تدارک سفر‌های طولانی مدت فضایی انسان، زندگی در فضا و شاید اولین سفر انسان به سیاره مریخ، در آینده‌ای نه چندان دور هستند.

تاثیر فضا روی مغز

 

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب جالب دانستنی، مطلب آیا سیاره دیگری بهتر از زمین برای زندگی وجود دارد؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۳۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۵۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…