چگونه کابینت قدیمی آشپزخانه را نو کنیم؟

۶
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به دنبال ایجاد تغییر در آشپزخانه هستید اما تعویض کابینت شامل هزینه‌های زیادی برای شما می‌شود، می‌توانید نسبت به نوسازی کابینت اقدام کنید.
روش های کم هزینه در نوسازی کابینت آشپزخانه

ایده‌های زیادی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد که ما در این جا به معرفی رایج‌ترین و در عین حال مقرون‌به‌صرفه‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت. در این مطلب از مجله دلتا به بیان روش های کم هزینه در نوسازی کابینت می‌پردازیم.

چرا از برچسب کابینت استفاده کنیم؟

برچسب کابینت آشپزخانه یکی از روش های کم هزینه در نوسازی کابینت آشپزخانه برای ایجاد تنوع و پوشاندن برخی از نواقص محسوب می‌شود. خوشبختانه هزینه‌ای که برای برچسب کابینت لازم است، خیلی مقرون‌به‌صرفه‌تر از تعویض کامل کابینت‌ها تمام می‌شود. در ادامه به معرفی برچسب‌های کابینت می‌پردازیم.

روش های کم هزینه در نوسازی کابینت آشپزخانه

انتخاب رنگ مناسب

انتخاب رنگ یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه کرد و بهتر است طوری باشد که با سایر المان‌های آشپزخانه همخوانی داشته باشد.

کیفیت مناسب

جنس مناسبی انتخاب کنید. با مقداری هزینه بیشتر، می‌توانید نوعی را انتخاب کنید که کیفیت مطلوب را داشته باشد. از این طریق پس از مدت کوتاهی رنگ آن تغییر نمی‌کند یا بخش‌هایی از آن کنده نمی‌شود.

توجه به قابلیت شست‌وشو

یکی از نکات مهم  آشپزخانه‌ها توجه به بهداشت آن‌ها است. برای این منظور اغلب لازم است روزانه قسمت‌هایی از کابینت‌ها را پاکسازی کرد. بنابراین باید برچسبی را انتخاب کنید که قابل شست‌و‌شو باشد. برای اینکه چیدمان آشپزخانه را زیباتر کنید به مطلب هرگز آشپزخانه خود را اینگونه نچینید سر بزنید.

روش های کم هزینه در نوسازی کابینت آشپزخانه

برچسب مناسب برای بدنه کابینت

برای بین کابینت‌ها که اتصالات کوتاهی وجود دارد نیز نوع مناسبی را تهیه کنید تا حین نصب، نیازی به برش ابعاد بزرگ برای کوچک شدن آن‌ها وجود نداشته باشد.

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که برای سوراخ کردن قسمت‌های از برچسب که جای پیچ دستگیره‌ها هستند، بهتر است از یک وسیله تیز استفاده کنید تا برچسب جمع نشود و آن‌ها را نصب کنید.

برچسب مناسب برای بدنه کابینت

مزایای برچسب کابینت آشپزخانه

  • گزینه‌هایی کاملا مقرون‌به‌صرفه برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه هستند.
  • در عرض زمان کوتاهی می‌توان آن‌ها را روی کابینت‌ها نصب کرد.
  • سایزها و ابعاد مختلفی از آن‌ها را در بازار می‌توان پیدا کرد.
  • طرح‌های متنوعی دارند.
  • بیشتر مدل‌ها، قابل شستشو هستند.

مراحل نصب برچسب کابینت

مرحله اول

آماده کردن کابینت‌ها برای پوشش دادن: دستگیره‌های درها و کشوها را جدا کنید و جای مطمئنی قرار دهید تا مزاحم کارتان نباشند.

مرحله دوم

دقت در اندازه‌گیری: اندازه‌گیری دقیق یکی از موثرترین نکات برای تمیز در آوردن روکش‌های کابینت است. این مورد را با دقت بسیار بالایی انجام دهید تا بتوانید تمام سطح کابینت را بپوشانید.

مرحله سوم

نصب: حالا باید برچسب‌ها را با دقت بچسبانید. نکته مهم و سخت برای اکثر افراد همین بخش است. برای این کار حوصله به خرج دهید. به آرامی ۱۰ سانت از برچسب را از کاغذ جدا کنید و دقیق روی لبه کابینت قرار دهید.

مرحله چهارم

سشوار بکشید: برای اینکه برچسب کابینت آشپزخانه را کاملا روی کابینت‌ها تثبیت کنید، لازم است تا آن را سشوار بکشید. کمی حرارت بالا و کشیدن دستمال یا کاردک روی کابینت، روی ماندگاری برچسب تاثیر زیادی دارد.

مزایای برچسب کابینت آشپزخانه چیست؟

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین رنگ روتختی برای اتاق خواب شما  را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۳۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۳۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…