هرگز در این مواقع آرایش نکنید!

۸
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر کسی هستید که سلامتی پوست خود را در اولویت قرار می‌دهد، باید بدانید که چه زمانی دست از آرایش بردارید.
چه مواقعی نباید آرایش کرد

آرایش کردن یک کار اختیاری است که هر خانمی هر زمان که خواست آن را انجام می‌دهد. ولی نیاز است که بدانید چه زمان‌هایی آرایش کردن می‌تواند به پوست شما صدمه بزند. در این مطلب از مجله دلتا به شما خواهیم گفت که چه مواقعی نباید آرایش کرد.

چه مواقعی نباید آرایش کرد؟

بعد از شنا

وجود کلر برای پوست شما مناسب نیست. زمانی‌که پوست در تماس با کلر در آب قرار می‌گیرد سبب خارش و التهاب پوست می‌شود. آرایش در هنگام شنا به بدی داشتن آرایش پس از شنا نیست. در حقیقت در حین شنا استفاده از برخی از مواد آرایشی شاید خوب هم باشد. چون این مواد آرایشی یک سپر دفاعی برای پوست شما در برابر کلر و دیگر مواد ضدعفونی‌کننده استخر هستند و در این موقعیت آرایش می‌تواند تا اندازه‌ای موثر باشد. ولی مشکل اصلی زمانی پیش می‌آید که شما با چهره‌ای که روی آن مواد آرایشی همراه با کلر، آلودگی‌ها و باکتری‌هایی که از سطح آب جذب کرده‌اید از آب بیرون می‌آیید و می‌گذارید آلودگی‌ها روی پوست بماند. همچنین می‌توانید مطلب معجزه کرم آبرسان برای پوست را بخوانید.

چه مواقعی نباید آرایش کرد

زمان تمرین ورزشی

عرق و آرایش باهم برای پوست بسیار دردسرساز است. در حالی که استفاده از کمی کانسیلر برای برطرف کردن نواقص پوست یا استفاده از مرطوب‌کننده لب برای مرطوب کردن لب‌های خشک کاری عادی است. استفاده از کرم‌های فونداسیون به مقدار زیاد پیش از وارد شدن به باشگاه به‌سادگی پوست شما را دچار مشکل می‌کند.

وقتی عرق با کرم فونداسیون مخلوط می‌شود، سبب می‌شود که صورت شما آشفته و چرکین به چشم بیاید و باعث مسدود شدن منافذ پوست و نهایتا صدمه‌های پوستی می‌شود.

وقتی آکنه دارید

آرایش برای پوشاندن آکنه و آسیب‌های پوستی مناسب نیست. استفاده از کرم فونداسیون برای آکنه پیشرفت التیام را به تاخیر می‌اندازد و شما را با صدمه‌های پوستی بیش‌ازاندازه معمول روبرو می‌کند. بنابراین بهتر است تا وقتی آکنه به‌صورت کامل خوب نشده است، آرایش خود را به‌صورت کامل انجام ندهید.

موقع خواب از مواقعی که نباید آرایش کرد

یکی از مواردی که خانم‌ها اغلب برای آن بسیار تنبل هستند پاک کردن مواد آرایشی از روی پوست است. درست است که در پایان یک روز کاری زمانی‌که به منزل برگشته‌اید، شست‌وشو و پاکسازی پوست کاری دشوار و طاقت‌‌فرسا است. ولی باید گفت چاره‌ای جز تمیز کردن پوست در این وضعیت ندارید. اگر زمان خوابیدن مواد آرایشی روی پوست را پوشانده باشند اجازه تبادل حرارتی و عرق کردن در موقع خواب به پوست شما داده نمی‌شود و در نتیجه پوست شما دچار اختلال می‌شود.

چه مواقعی نباید آرایش کرد

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب بهترین رنگ رژلب کدام است؟ را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۳۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۳۲ ب٫ظ

  3. شهروند شما

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۵۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۰۴ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۷ ب٫ظ

    مفید و آموزنده👍

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۰۲ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۴۸ ب٫ظ

  7. بهار

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…