راهنمای سفر ارزان به استانبول

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر می‌خواهید سفری به‌صرفه‌تر به استانبول ترکیه داشته باشید، حتما مطلب ما را دنبال کنید.
40 845x500 1 راهنمای سفر ارزان به استانبول

استانبول تنها شهر اروپایی-آسیایی دنیا، که در کشور همسایه ما ترکیه واقع شده است، یکی از توریستی‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود که رونق گردشگری آن از پایتخت این کشور، یعنی آنکارا هم بیشتر است. در این مطلب از مجله دلتا هدف ما این است که راه‌های سفر ارزان به استانبول را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

چرا سفر به استانبول برای هموطنان ایرانی آسان‌ است؟

سفر به استانبول برای ایرانیان بسیار ساده است، زیرا ایرانی‌ها برای سفر به استانبول نیازی به درخواست ویزای ترکیه ندارند. همچنین از نظر ارزش پولی در شرایطی که نرخ دلار برای ایرانیان بالاست، ارزش واحد پول ترکیه، یعنی لیر همواره به ارزش پول ایران نزدیک‌ است.
همچنین از نظر جغرافیایی، استانبول در موقعیت نزدیکی نسبت به ایران قرار دارد و تنها نیم ساعت با ایران اختلاف ساعت دارد.

روش‌های سفر ارزان به استانبول

برای سفر به شهر استانبول از دو روش می‌توانید اقدام کنید

روش اول این است که اقدام به رزرو بلیط هواپیما استانبول کنید و بعد هتل رزرو کنید. یعنی هرکدام را به صورت جداگانه رزرو کنید که این روش دست شما را برای خرید بلیط لحظه آخری استانبول، با نرخ ارزان و همینطور رزرو هتل در استانبول با نرخ‌های تخفیف خورده باز می‌گذارد.
روش دیگر آن است که اقدام به رزرو تور استانبول کنید. تور استانبول به صورت یک پکیج کامل، شامل بلیط استانبول (رفت و برگشت) هتل استانبول، بیمه مسافرتی و گشت‌شهری است. اما شاید کمی گران‌تر به پای شما بیفتد. اگر به این دسته از مطالب علاقه‌مندید مطلب عید امسال را به این شهر سفر کنید را مطالعه کنید.
تور ارزان به استانبول

بلیط لحظه آخری استانبول

اگر برای یک سفر اقتصادی به استانبول برنامه‌ریزی می‌کنید و در جستجوی بلیط ارزان استانبول هستید بلیط چارتر استانبول معمولا از بلیط سیستمی استانبول ارزانتر است.
در بیشتر روزهای سال امکان خرید بلیت لحظه آخری استانبول وجود دارد، اما در برخی زمان‌ها مثل عید نوروز، که میزان تقاضا برای سفر به استانبول بیشتر می‌شود، نرخ بلیط بالاتر می‌رود. پیشنهاد ما این است که بر خلاف ایام عادی، هرچه نزدیک‌تر به زمان پرواز بلیط بگیرید، شانس خرید بلیط ارزان استانبول یا همان بلیط لحظه آخری استانبول بیشتر می‌شود.

رزرو هتل در استانبول

در انتخاب هتل استانبول، از مواردی که باید به آن توجه کنید دسترسی هتل به مناطق مختلف و مکان‌هایی است که قصد گشت و گذار به آن را دارید. همچنین دسترسی به مترو را هم در نظر بگیرید.
احتمالا به گوشتان خورده که کرایه تاکسی در استانبول نسبتا بالاست. شما می‌توانید با جایگزین کردن مترو این مشکل را حل کنید.
اگر قصد خرید دارید، بهتر است در نزدیکی میدان تکسیم و خیابان استقلال که پر از فروشگاه‌ها و کافه‌های مختلف است هتل رزرو کنید. البته به دلیل تقاضای زیاد و دسترسی خوب هتل‌های این منطقه، نرخ هتل‌ها کمی گران‌تر است.
راهنمای سفر ارزان به استانبول
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به مطلب شگفت‌انگیزترین بندر ترکیه کجاست؟ بزنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۳۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۳۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…