مواد غذایی مفید برای سیگاری‌ها

۱۸
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سیگار حالت اکسیداتیو دارد و ریسک ابتلا به سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد، بنابراین سیگاری‌ها باید بیشتر از میوه و سبزیجاتی که حاوی منابع ویتامین C است در برنامه غذایی خود استفاده کنند.
مواد غذایی مفید برای سیگاری ها

مصرف برخی مواد مانند چای و گوشت، به‌ویژه گوشت قرمز به علت ادرارآور بودن و اسیدی کردن محیط خون، سبب افزایش دفع نیکوتین شده و تمایل به مصرف سیگار را در افراد سیگاری تشدید می‌کند. پژوهش‌ها نشان می‌‌دهد وجود برخی ترکیبات در مواد غذایی، به علت قلیایی کردن محیط خون، سبب کاهش دفع نیکوتین بدن می‌شود. با مجله دلتا همراه شوید تا مواد غذایی مفید برای سیگاری ها را بشناسید.

مواد غذایی مفید برای سیگاری ها مرکبات

سیگاری‌ها پرتقال و انگور بخورند

یک متخصص تغذیه ضمن توصیه به ترک سیگار از سوی افراد سیگاری در عین حال گفت: میوه‌هایی مانند پرتقال و انگور به‌واسطه داشتن ویتامین C می‌توانند عوارض سیگار را در بدن افراد سیگاری کاهش دهند.

انگور جزو مواد غذایی مفید برای سیگاری ها

سیب و گلابی، دشمن بیماری‌های ریوی

پژوهشی جدید نشان می‌دهد که خوردن مقادیر بیشتری میوه و سبزیجات، به افرادی که اکنون یا قبلا سیگاری بوده‌اند کمک می‌کند که از بیماری‌های مزمن ریوی دور باشند. سیب، گلابی، سبزیجات برگ‌دار و فلفل در این میان نقش بیشتری دارند.

جوانا کالوزا، سرپرست تیم تحقیق عنوان می‌کند: مصرف سیب، گلابی، سبزیجات برگ‌دار سبز و فلفل می‌تواند همچون یک عامل محافظ در مقابل بیماری انسدادی مزمن ریوی عمل کند.

همچنین تیم تحقیق دریافت مصرف منظم وعده‌های بیشتر میوه و سبزیجات تاثیر حفاظتی بیشتری هم دارد. سیگار کشیدن علت اصلی بروز بیماری انسدادی مزمن ریوی است که با تنگ‌شدن مجاری هوا، موجب مشکلات تنفسی می‌شود.

سیب و گلابی مفید برای ریه

 سیگاری‌ها بیشتر پیاز بخورند

یکی از مواد غذایی مفید برای سیگاری‌ها پیاز است. مصرف پیاز در افراد سیگاری مفید است. پیاز خاصیت آرامبخشی دارد. کوئرستین در پیاز یک آنتی‌اکسیدان قوی است و از بدن در برابر بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند.

از پیاز برای درمان سرماخوردگی و برونشیت استفاده می‌شود. درمانگران سنتی مصرف پیاز جوشانده را با مقدار کمی عسل هر ۴ ساعت یک بار، درمان موثری برای سرماخوردگی می‌دانستند.

مواد غذایی مفید برای سیگاری ها چیست

سرطان مثانه در افراد سیگاری

کشیدن تنباکو یکی از عوامل اصلی بروز سرطان مثانه در انسان است. تصور می‌شود فلاوونوئیدهایی نظیر کوئرستین با اتصال یا واکنش با مواد سمی دیواره مثانه را در برابر مواد سرطان‌زا محافظت می‌کنند.

سرطان و اختلالات ناشی از جریان خون در افراد سیگاری

کوئرستین فیتونوترینت ترکیبی موجود در پیاز است که همچون ویتامین A و C خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی دارد. این ماده می‌تواند رادیکال‌های آزاد خطرناک را از بدن پاک کند و افراد را در برابر تغییرات سرطانی و بیماری‌هایی مثل آترواسکلروز محافظت نماید.

با اینکه کوئرستین در سیب و چای نیز وجود دارد. تحقیقات نشان داده‌اند که جذب کوئرستین از پیاز ۳۲% بیشتر از سایر منابع است.

پیاز ضد سرطان

بیماری قلبی در افراد سیگاری

نتایج تحقیقات اثربخشی کوئرستین را در پیشگیری از بیماری‌های قلبی خصوصا در زنان تائید می‌کنند. دانشمندان معتقدند این ماده باعث ممانعت از تخریب کلسترول LDL توسط رادیکال‌های آزاد می‌شود و به این ترتیب، خطر بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

همچنین تصور می‌شود کوئرستین لخته شدن خون را مهار می‌کند. کوئرستین موجود در پیاز نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی به هنگام کمبود دریافت سایر آنتی‌اکسیدان‌ها نظیر ویتامین A و C خواهد داشت.

پیاز مواد غذایی مفید برای سیگاری ها

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب مضرات شوکه‌کننده هله هوله در سلامتی را بخوانید.

۱۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۴۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۷:۴۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۳۶ ق٫ظ

    مطالبتون عالی یس در باره کاهش فشار خون بالا و داغی کف پا

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۵۷ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما، بله حتما تهیه می‌شود

      پاسخ

  4. علیرضا

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۴۸ ق٫ظ

    تشکرازاطلاعات وراهنمایی که به عرض مردم عزیزمیرسانید

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۰ ق٫ظ

      ممنونم از شما

      پاسخ

  5. جمال

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۱۰ ب٫ظ

    👍👍👍

    پاسخ

  6. راما

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۷ ب٫ظ

    بسیار عالی پذیرش این واقعیت که افراد زیادی درگیر مصرف نیکوتین هستند و هنوز به مرحله الزام ترک این عادت نرسیدن و نیاز این گروه کثیر به راهنمایی جهت کاستن از اثرات مضر و یا روش‌هایی برای جبران مافات نشان از بینشی والا و فراگیر در مولف مقاله دارد و اقداماتی اینچنین ضمن کمک در کاستن از میزان تخریب و اسیب با آگاهی غیر امری و غیر مستقیم به مصرف‌کننده مکملی برای تشویق به ترک عادات بد یا مضر خواهد بود، امیدوارم این بینش پایدار بماندو گسترش یابد پاینده باشید و برقرار

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۵۲ ق٫ظ

      با سلام، ممنون از همراهی و لطف شما🌹

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۲ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۴۶ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۰۰ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۱۴ ق٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۵۲ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما🌹

      پاسخ

  11. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۲۷ ب٫ظ

    مثل همیشه عالی

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ق٫ظ

      با سلام، ممنون از همراهی شما🌹

      پاسخ

  12. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۳۱ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۰۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…