آجیل‌های کم‌کالری و لاغرکننده را بشناسید

۹
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آجیل‌ها می‌توانند باعث احساس سیری در افراد شوند و همین امر کافی است تا افراد در طول روز غذای کمتری مصرف کنند و از چاقی در امان باشند.
آجیل کم کالری و لاغر

آجیل کم کالری و لاغر کننده آجیلی است که با وجود مواد مغذی موجود در خود در مدت زمان کوتاهی باعث کاهش وزن فرد می‌شود. این آجیل‌ها علاوه‌بر کاهش وزن، مواد مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌کنند تا فرد دچار مشکل خاصی نشود. بنابراین آجیل‌ها می‌توانند ضمن حفظ سلامتی فرد باعث تناسب اندام و لاغری مناسب آن‌ها نیز بشوند. در ادامه مجله دلتا به معرفی انواع آجیل کم کالری و لاغر کننده پرداخته است.

لاغری در عید

آجیل کم کالری و لاغر کننده چیست؟

آجیل یکی از مهم‌ترین موادی است که می‌تواند باعث تناسب اندام و لاغری شود. درواقع مصرف متعادل و به‌اندازه برخی از آجیل‌ها می‌تواند باعث افزایش چربی‌های سالم در بدن شود. این آجیل‌ها به دلیل کالری پایین بسیار موثر هستند و برای افرادی که به دلیل کالری بسیار بالای آجیل‌ها از مصرف آن‌ها امتناع می‌کنند گزینه مناسبی است.

آجیل لاغری

انواع آجیل کم کالری و لاغر کننده

آجیل‌ها در صورتی که مورد سو‌‌ء‌مصرف قرار نگیرند می‌توانند لاغر کننده باشند. در ادامه به معرفی و بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

گردو

یکی از آجیل‌های کم کالری و لاغر کننده گردو است که طبق تحقیقات انجام‌شده دارای خواص بسیاری برای لاغری است. درواقع مصرف گردو به‌عنوان یکی از آجیل‌های موثر در رژیم لاغری ریسک ابتلا به مشکلات مختلف ازجمله مشکلات قلبی را کاهش می‌دهد. این مغز؛ مواد مغذی مهمی ازجمله پروتئین و امگا۳ را دارد و در عین لاغری، بدن خوش‌فرمی برای فرد می‌سازد.

خواص گردو در لاغری

بادام هندی

بادام هندی مغزی است که نسبت به بادام زمینی و سایر مغزها کالری بسیار کمتری دارد و به‌عنوان آجیل کم‌کالری شناخته‌شده است. یکی از عملکرد‌های این مغز سیر نگه‌داشتن فرد در طول روز است که در بلندمدت می‌تواند باعث لاغر شدن فرد شود. از دیگر مزایای بادام هندی برای لاغری می‌توان به وجود منیزیم موجود در این مغز اشاره کرد.

بادام هندی ،آجیل کم کالری و لاغر

بادام درختی

بادام درختی نیز جزو آجیل کم‌کالری و لاغرکننده است. این مغز می‌تواند باعث کاهش چربی‌های موجود در برخی نواحی ازجمله ناحیه شکم شود که برای بسیاری از افراد بسیار ناخوشایند است. این مغز دارای چربی‌های سالم است و باوجود پروتئین زیاد باعث جایگزین شدن عضلات به‌جای چربی در بدن می‌شود.

بادام درختی، آجیل کم کالری و لاغر

پسته

پسته بعد از بادام هندی کمترین میزان کالری را به خود اختصاص داده است و مصرف آن می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. این مغز بیشتر به‌عنوان آجیل خون‌ساز شناخته‌شده است و دارای فیبر بسیاری است. فیبر ماده‌ای است که می‌تواند نیاز افراد به غذا را کاهش دهد، زیرا باعث احساس سیری می‌شود. از طرفی پسته نیز مانند بادام درختی می‌تواند چربی‌های اضافی موجود در دور کمر را کاهش دهد و اندام زیبایی را برای فرد به ارمغان بیاورد.

پسته، آجیل کم کالری و لاغر

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب کتیرا و خواص شگفت‌انگیز آن در سلامتی را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۴۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۴۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۲۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۴۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۴۲ ب٫ظ

  7. شروین

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۵۸ ب٫ظ

    سلام مطلب مفیدی بود اگر مقدار مصرف ان هم نوشته بودید

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۱ ق٫ظ

      با سلام، ممنون از همراهی شما. 🌹 مقدارمصرف بستگی به بدن هر فرد متفاوت است، اصل مهم رعایت اعتدال است.🌹

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۵۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…