آبشاری که شما را میخکوب می‌کند!

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اسم آبشار نیاگارا برای همه ما آشناست اما آیا علت محبوبیت آن را می‌دانید؟
آبشار عظیم نیاگارا

این غول آبی در سراسر جهان شناخته شده است؛ اما کمتر کسی پیدا می‌شود که اطلاعات زیادی درباره آن داشته باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نصف نیاگارا در کانادا و نصف دیگر آن در آمریکا جریان دارد. برای آشنایی بیشتر با آبشار عظیم نیاگارا مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

آبشار نیاگارا را بیشتر بشناسیم

نیاگارا از مجموع سه آبشار پدید آمده است. این آبشارها نیز با نام‌های نقاب عروس، نعل اسب و آمریکایی شناخته می‌شوند. در میان این سه آبشار، نعل اسب بزرگ‌ترین و نقاب عروس کوچک‌ترین آن‌ها است.
امروزه بین مقامات کانادا و نیویورک کمی اختلاف نظر وجود دارد. آن‌ها در سال ۱۸۱۹ مرزی را برای اعلام مالکیت آبشار نیاگارا بین خود مشخص کردند. سرعت و حجم زیاد آب باعث تخریب این مرز شده است، بنابراین بر سر مالکیت آبشار نعل اسب اختلافاتی صورت گرفته است.
میزان ریزش آب نیاگارا به تغییر فصول وابسته است. به عنوان مثال ریزش آب در فصل تابستان بسیار زیاد و پر سرعت است و چیزی حدود ۶۴۰۰ مترمکعب برآورد شده است. این در حالی است که میزان آب در زمستان بسیار کم است و عدد آن ۱۴۰۰ مترمکعب در ثانیه تخمین زده شده است.
موضوع دیگری که به جذابیت این پدیده شگفت‌انگیز می‌افزاید، پل رنگین‌کمان است. این پل که “رین بود” نام دارد، محل خوبی برای تماشای منظره دلنشین نیاگارا است.

تفریحات آبشار نیاگارا

قایق‌سواری در آبشار نیاگارا

اگر دوست داشته باشید دور تا دور آبشار نیاگارا را ببینید، باید با کمک قایق این کار را انجام دهید. به این ترتیب هم تفریح می‌کنید و هم از دیدن عظمت نیاگارای زیبا لذت می‌برید.
آبشار نیاگارا در آمریکا

پیاده‌روی در حاشیه آبشار نیاگارا

اگر دوست داشته باشید در طبیعت بکر آبشار نیاگارا قدم بزنید، می‌توانید در تورهای مخصوص پیاده‌روی آبشار شرکت کنید تا بیشتر از سفر خود لذت ببرید. برای عضویت در این تورها باید هزینه آن را پرداخت کنید. لازم به ذکر است که در این تورها با قایق به دل نیاگارا می‌روید. اگر دوست ندارید خیس شوید، بهتر است پوشش‌های مخصوص به تن کنید.
آبشار نیاگارا در آمریکا

شنا کنید

در پایین نیاگارا محلی وجود دارد که آب‌های ریخته شده در آن جمع می‌شود. قسمتی از این آب مختص نیروگاه است. در این بین قسمتی نیز برای شنا و آب‌تنی گردشگران در نظر گرفته شده است. توصیه می‌کنیم که شناکردن در این آب‌ها که با منظره و هوای پاک احاطه شده را از دست ندهید.

به وقت شکم

اگر در حین گشت و گذار گرسنه شدید، می‌توانید از غذاهای لذیذی که رستوران‌های اطراف آماده کرده‌اند بهره‌مند شوید. با اینکه رستوران‌های زیادی در نیاگارا وجود دارد؛ اما همواره رستوران هارد راک به عنوان محبوب‌ترین رستوران شناخته می‌شود.
آبشار نیاگارا در کانادا
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری می‌توانید سری هم به مطلب دریاچه‌ای جوشان در دل کویر بزنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۵۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۰۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۳۱ ب٫ظ

    عالی👍👍👍

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…