غذاهای ممنوعه قبل از مسافرت را بشناسید

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
متخصصان تغذیه به‌دلیل عوارض جانبی و احساس ناراحتی نسبت به خوردن غذا‌ها و تنقلات شور قبل از پرواز هشدار می‌دهند.
غذای نامناسب سفرهای هوایی

کارشناسان سلامت هشدار داده‌اند که از خوردن ۵ غذا قبل از هر پروازی، به‌دلیل عواقب آن برای معده و دستگاه گوارش، پرهیز کنید. با مجله دلتا همراه شوید تا ۵ غذای نامناسب سفرهای هوایی را بشناسید.

غذای نامناسب سفرهای هوایی چیست

غذا‌های فرآوری‌شده و شور

غذا‌های شور و فست‌فود‌ها می‌توانند برای دستگاه گوارش بسیار تحریک‌کننده باشند، به‌خصوص آن‌هایی که چربی بالایی دارند و در حالت نشسته به‌کندی هضم می‌شوند و درنتیجه می‌توانند باعث سوزش سر دل شوند. این غذا‌ها احساس خستگی را هم تشدید می‌کنند.

غذای فرآوری شده غذای نامناسب سفرهای هوایی

لوبیا و سایر حبوبات

حبوبات نیز می‌توانند باعث ایجاد مزاحمت برای مسافر شوند، به‌خصوص که باعث ایجاد گاز بعد از هر وعده غذایی می‌شوند. به‌دلیل نحوه عملکرد کابین‌های تحت فشار در هواپیما، اثرات آن بر سیستم گوارشی شما می‌تواند پس از بلند شدن واقعی بدتر شود. گاز‌ها با رسیدن به ارتفاع زیاد در بدن منبسط می‌شوند، بنابراین باید از خوردن غذا‌هایی که باعث ایجاد احساس نفخ در ما می‌شود خودداری کنیم.

لوبیا و انواع حبوبات

کلم بروکلی، کلم پیچ و سبزیجات

ممکن است برخی فکر کنند که خوردن سالاد بهترین گزینه در فرودگاه است. اما سبزیجات خام، به‌ویژه سبزیجاتی مانند کلم‌پیچ و کلم بروکلی، می‌توانند گاز بیشتری ایجاد کنند. از آن‌جایی که ارتفاع در واقع باعث افزایش تولید گاز می‌شود، مصرف سبزیجات خام احتمال احساس نفخ در آسمان را بیشتر می‌کند.

کلم بروکلی

غذا‌های ادویه‌دار

غذا‌های تند و ادویه‌دار می‌توانند معده را بیشتر تحریک کنند و باعث ایجاد گاز اضافی و نفخ شوند. این نوع مواد غذایی می‌توانند احتمال احساس ناراحتی معده را در هواپیما افزایش دهند. در نتیجه خوراکی‌های تند و ادویه‌دار غذای نامناسب سفرهای هوایی هستند.

غذای نامناسب سفرهای هوایی چیست

آدامس یا آب‌نبات بدون قند

در حالی که بسیاری خوردن آدامس موردعلاقه خود را مد روز و مطلوب می‌دانند تا به گوش شما کمک کند تا با تغییرات فشار کابین در طول پرواز سازگار شود، کارشناسان نظر متفاوتی دارند. آن‌ها بر این باورند که جویدن آدامس در حین پرواز باعث بلعیدن هوا نیز می‌شود که می‌تواند منجر به نفخ شود. این امر به‌ویژه در مورد محصولاتی که با قند‌های مصنوعی ساخته‌شده‌اند و هضم آن برای بدن دشوار است، صادق است زیرا ممکن است اثر ملین داشته باشند.

آدامس غذای نامناسب سفرهای هوایی

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ۵ عفونت‌ چشمی که عواقب فاجعه‌باری دارند را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۲۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۴۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۵۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…