آیا سیاره دیگری بهتر از زمین برای زندگی وجود دارد؟

۸
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا چیزی به اسم سیاره بهتر از زمین می‌تواند وجود داشته باشد؟
سیاره های مناسب تر از زمین

محققان لیستی از اجرام آسمانی را جمع‌آوری کرده‌اند که شرایط شگفت‌انگیزی دارند. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا با سیاره های مناسب تر از زمین آشنا شوید.

سیاره های مناسب تر از زمین

وقتی صحبت از بهترین مکان برای زندگی به میان می‌آید، تقریبا تمامی موجودات زنده دارای عقل و شعور، زمین را انتخاب می‌کنند. در حال حاضر این ستاره آسمانی، تنها میزبان شناخته شده حیات در کل کیهان بوده است. موجودات زنده نه تنها روی آن شکل گرفته‌اند، بلکه در چند میلیارد سال گذشته هم به زندگی خود ادامه داده‌اند.

نتایج یک تحقیق جدید

این در حالی بود که یک تحقیق جدید، ۲۴ سیاره خارج از منظومه شمسی را فهرست کرده که احتمالا شرایط زندگی بهتری نسبت به زمین دارند. سرپرست این پژوهش، محقق دیرک شولز (Dirk Schulze) از دانشگاه ایالتی واشینگتن آمریکا، می‌گوید که برخی سیاره‌های فراخورشیدی به دور ستاره‌هایی در گردش هستند که از خورشید ما شرایط مناسب‌تری را فراهم می‌کنند.

سیاره های مناسب تر از زمین

به دنبال سیاره بهتر از زمین

سیاره فراخورشیدی به هر جرم آسمانی خارج از منظومه شمسی اطلاق می‌شود که مشخصات سیاره بودن را داشته و در عین حال، شرایطی نسبتا مشابه زمین دارد. در تحقیق تیم شولز سیاره‌های بهتر از زمین با نام «ابر زیست پذیر» (superhabitable) مشخص شده‌اند. به صورت کلی می‌توان گفت که یک سیاره ابر زیست‌پذیر کمی از زمین بزرگ‌تر، گرم‌تر، مرطوب‌تر و مسن‌تر است.

محققان دانشگاه واشینگتن می‌گویند که این سیاره‌ها توانایی بهتری برای میزبانی حیات دارند چرا که دوره گردش آن‌ها در اطراف ستاره‌های میزبان کوتاه‌تر بوده است. عمر این ستاره‌ها هم بیشتر از خورشید است. حیات در چنین شرایطی بهتر تکامل پیدا می‌کند و در مدت زمان بیشتری هم روی سیاره بهتر از زمین باقی می‌ماند. با این وجود جالب‌ترین نکته در مورد تحقیق اخیر این بوده که تمامی ۲۴ سیاره فهرست شده در فاصله‌ای کمتر از ۱۰۰ سال نوری از زمین قرار گرفته‌اند.

سیاره های مناسب تر از زمین

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی، مطلب این حشره‌ عجیب می‌تواند ۳۰ سال عمر کند و سال‌ها غذا نخورد! را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. امیر

    ۳ اسفند ۱۴۰۱ در ۶:۳۵ ب٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۲۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۱۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۱۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۴۹ ب٫ظ

    خیلی عللی بود

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۱۵ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…