دشمنان پنهان قلب

۰
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برخورداری از سلامت قلب مستلزم داشتن سبک زندگی درست و دوری از عادات بدی است که سلامت انسان را به خطر می‌اندازد. در این مطلب برخی از این عادات را با هم بررسی می‌کنیم.
قلب سالم

 بیماری‌های قلبی دومین علت مرگ و میر در جهان به شمار می روند. در این مطلب به برخی از عاداتی که برای یک قلب سالم تهدید محسوب می‌شوند، اشاره خواهیم کرد.

با ما در مجله دلتا همراه باشید.

تماشای تلویزیون

تحرک نداشتن دشمن قلب سالم

 نشستن ممتد و ساعت‌ها بی‌حرکت بودن خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد و بر سطح چربی و قندخون تاثیر می‌گذارد. به همین‌دلیل توصیه می‌کنیم حتماً روزانه دقایقی را به پیاده‌روی اختصاص دهید تا سلامت قلب خود را تضمین کنید.

رنجش، استرس و افسردگی

احساسات تاثیر بسیار زیادی بر سلامت بدن دارند. هرگز نمی‌توان گفت که ما دستخوش احساسات نخواهیم شد؛ غم و شادی، شادابی و افسردگی، خشم و رضایت و… در همه انسان‌های سالم وجود دارد اما این‌که تا چه مدت با این احساسات دست به گریبان باشیم به خود ما بستگی دارد. پس درنظر بگیرید که طولانی مدت در یک احساس منفی باقی نمانید. اگر خود به تنهایی قادر به رها کردن احساسات منفی نیستید، حتماً از ابزار و افراد کمک بگیرید.

snoring دشمنان پنهان قلب

جدی گرفتن خرناس

خرناس را جدی بگیرید نه به‌خاطر اینکه موجب آزار و اذیت نزدیکان می‌شود بلکه به این دلیل که خرناس می تواند نشانه‌ای از آپنه انسدادی خواب باشد. یک اختلال که با تنفس منقطع در طول خواب مشخص شده و می‌تواند باعث افزایش شدید فشار خون شود. افرادی با وزن زیاد دارند ریسک بالاتری برای آپنه خواب دارند پس اگر خروچف و اغلب احساس خستگی می‎کنید، با پزشک خود مشورت کنید زیرا سلامت قلب شما در خطر است

استفاده از نخ دندان

سلامتی قلب با داشتن لثه‌های سالم رابطه مستقیم دارد. طبق مطالعات ،ضروری است که از بیماری پلاک که در طول زمان روی لثه ایجاد می‎شود پیشگیری کرد . پس حتماً از نخ دندان استفاده کنید.

قلب سالم

تنهایی دشمن قلب سالم

درست است که انسان گاهی نیاز دارد که تنهایی باشد اما تنها ماندن زیاد اصلاً مفید نیست. افرادی که با خانواده و دوستان‌شان ارتباط دارند، زندگی طولانی تر و سالم تری دارند.

ایده‌آل‌گرایی تهدیدی برای قلب سالم

قانون یا همه یا هیچ را از زندگی خود حذف کنید. قرار نیست ما بی‌عیب و نقص باشیم و همه کارها را به نحو احسن انجام دهیم. همین که تمام تلاشمان را بکنیم کافی است. نتیجه را رها کنید.

گوشت‌های فرآوری شده

نه به گوشت‌های فرآوری شده

مطالعات ثابت کرده است که گوشت فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سرطان روده بزرگ را افزایش دهند. در نتیجه با قاطعیت به این خوراکی‌های لذیذ نه بگویید.

دشمن بزرگی به نام سیگار

سیگار کشیدن به قلب آسیب می‌زند, لخته‌های خونی را توسعه می‌دهد و می‌تواند جریان خون را به قلب مسدود کند, همچنین موجب تجمع پلاک‌ در سرخرگ‌ها می‌شود. سیگار کشیدن سلامت قلب اطرافیان شما را نیز تهدید می‌کند. هرسال حدود ۴۶ هزار نفر به‌دلیل استشمام دود سیگار افراد سیگاری از بیماری قلبی می‌میرند.

قلب سالم

حذف خودسرانه داروی فشارخون

متلاسفانه بین ما ایرانیان رسم معالجه خودسرانه بسیار مرسوم است. می‌دانید که فشارخون بالا قاتلی خاموش است. پس اگر احساس کردید حال‌تان خوب است و رو بهبودی می‌روید، لطفاً بی‌مشورت دکتر داروی خود را قطع نکنید. این‌کار به همان اندازه مصرف خودسرانه دارو مضر است.

مصرف کم میوه و سبزی

یک رژیم غذایی سالم شامل میوه‌ها و سبزیجات، آجیل، غلات سبوس دار و پروتیین است. مطالعات نشان می‎دهند افرادی که روزانه بیش از ۵ وعده میوه و سبزیجات می‌خورند، حدود ۲۰ درصد نسبت به سایر افراد از خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مصون‌تر هستند.

نمک، تلخ مثل زهر

نمک، تلخ مثل زهر

فشار خون بالا عامل اصلی خطر سکته، نارسایی کلیه و حمله قلبی است. بنابراین ضروری است که مصرف نمک را به حداقل برسانید. اکثر ما باید مصرف سدیم را کاهش دهیم . از خوردن غذاهای فاقد ارزش غذایی خودداری کنیم و حتماً برچسب‌های غذایی محصولات خوراکی را بخوانیم و از میزان نمک و سدیم آن آگاه شویم.

هجوم کالری به بدن

باید از خوردن غذاهای پرشکر، پرچربی دست کشید. قبول دارم که این غذاها بسیار لذیذ است اما این خوراکی‌ها هم کالری زیاد و هم ارزش غذایی بسیار کمی دارند. بنابراین رژیم غذایی که سرشار از کالری است، فقط ریسک چاقی و دیابت را افزایش می‌دهد.

قهوه

دوستی دلچسب با قهوه

مطالعه جدید نشان داده است که مصرف مقدار متوسط قهوه می تواند خطر انسداد شریان‌ها را کاهش دهد. طبق این پژوهش در افرادی که قهوه می‌نوشند، میزان کلسیم کمتری در عروق کرونری (رگ‌هایی که خون اکسیژن‌دار را به ماهیچه قلب می رسانند) دیده می‌شود. وجود کلسیم در این رگ‌ها یکی از شاخصه‌های بیماری قلبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…