۷ بمب خوراکی ویتامین D را بشناسید

۱۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ویتامین D یک ویتامین ضروری است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و خواص ضدالتهابی دارد. بهترین منابع خوراکی این ویتامین چیست؟
منبع خوراکی ویتامین دی

طبق نتایج مطالعه‌‌ای که به‌تازگی انجام شده است ۸۲٫۲ درصد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ دچار کمبود ویتامین D هستند. افراد مبتلا به کمبود ویتامین D دچار مشکلات و بیماری‌هایی مانند دیابت، چاقی، افسردگی، مشکلات قلبی، ضعف عضلات، شکنندگی استخوان‌ها و بعضی از انواع سرطان‌ها می‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم ۷ منبع خوراکی ویتامین دی را به شما مخاطبان گرامی معرفی کنیم. تا پایان مطلب در کنار ما باشید.

۷ منبع خوراکی ویتامین D

منابع خوراکی ویتامین دی

در ادامه به ۷ منبع ویتامین D اشاره می‌کنیم.

زرده‌ تخم‌مرغ

ما معمولا تخم‌مرغ را در وعده‌ صبحانه می‌خوریم یا از آن در تهیه‌ کیک‌ها و شیرینی‌های مختلف استفاده می‌کنیم. بیشتر ویتامین D موجود در تخم‌مرغ در زرده‌ آن موجود است. بنابراین زمانی که تخم‌مرغ می‌خورید، کل آن (هم زرده و هم سفیده) را بخورید.

زرده تخم مرغ منبع خوراکی ویتامین D

قارچ

قارچ‌ها انواع مختلفی دارند که از جمله‌ آن‌ها می‌توانیم به قارچ میتاکه و شیتاکه اشاره کنیم. قارچ تنها ماده‌ غذایی گیاهی است که مقدار زیادی ویتامین D دارد و به همین دلیل، یک گزینه‌ عالی به‌عنوان منبع ویتامین D برای گیاه‌خواران به شمار می‌رود. اگر به خواص قارچ علاقمند هستید مطلب اگر هر روز قارچ بخوریم، چه اتفاقی می‌افتد! را بخوانید.

ویتامینD موجود در جگر گاو

جگر گاو فواید چشمگیری برای سلامتی دارد و منبع عالی ویتامین D و همچنین مواد مغذی دیگری مانند ویتامین‌های A ،‌C ،‌K، فولات، ریبوفلاوین، پروتئین، آهن، مس و کولین است.

جگر گاو به کاهش احتمال ابتلا به کم‌خونی (آنمی)، بهبود سلامت استخوان‌ها، کاهش خطر پوکی استخوان و غیره کمک می‌کند. حدود ۱۰۰ گرم جگر گاو حاوی تقریبا ۴۲.۱ درصد از نیاز روزانه‌ بدن به ویتامین D است. جگر گاو معمولا به‌صورت سرخ یا گریل شده به‌عنوان غذای اصلی مصرف می‌شود.

پنیر

پنیرهایی که با شیر غنی‌شده تهیه می‌شوند، حاوی میزان بیشتری ویتامین D هستند. پنیر ممکن است به محافظت از استخوان‌ها، دندان و سلامت قلب کمک کند. پنیر علاوه بر اینکه منبع ویتامین D است، کلسیم و ویتامین K هم دارد، که همگی به تنظیم عملکرد استخوان‌ها کمک می‌کنند.

پنیر

ماهی ساردین

این نوع ماهی منبع ویتامین D است که می‌توانید کنسرو آن را هم تهیه کنید. این نوع ماهی علاوه بر ویتامین D، حاوی پروتئین، اسیدهای چرب امگا ۳، ید، سلنیوم، فسفر و ویتامین B12 نیز هست. ماهی ساردین سرشار از کلسیم است و برای افرادی که دچار عدم تحمل لاکتوز هستند یا به محصولات لبنی حساسیت دارند، گزینه‌ خوبی است.

ویتامینD، ماهی سالمون

ماهی سالمون خوشمزه و خوش‌طعم است و خواص ضدالتهابی دارد. این ماهی برای تقویت سلامت استخوان‌ها مفید بوده و به دلیل دارا بودن مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳، به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند. ماهی سالمون همچنین منبع ویتامین D محسوب می‌شود.

انواع ماهی منبع خوراکی ویتامین D

ماست منبع خوراکی ویتامین دی

اگر دوست ندارید ماهی بخورید، اما می‌خواهید ویتامین D لازم بدنتان را تامین کنید، باید بیشتر ماست بخورید. میزان ویتامین D موجود در انواع ماست‌ها متفاوت است. به‌عنوان مثال بعضی ماست‌ها ۱۰ تا ۲۰ درصد از ویتامین D لازم بدن را تامین می‌کنند.

ماست سرشار از کلسیم است و مقدار زیادی پروتئین دارد. خوردن ماست می‌تواند یک روش عالی برای دریافت پروبیوتیک‌هایی باشد که به تقویت سیستم ایمنی بدن و روده کمک می‌کنند.

ماست و خواص آن

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب خواص شگفت‌انگیز جوانه گندم را بشناسید را بخوانید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۰:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۳۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۳۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۴۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۴۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۳۸ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۰۵ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۱۸ ب٫ظ

  11. سنا برزگر

    ۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۰۷ ب٫ظ

    سلام آلی خیلی خیلی خوب بود

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۴۳ ق٫ظ

      با سلام، ممنون از همراهی شما🌹

      پاسخ

  12. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…