هرگز آشپزخانه خود را اینگونه نچینید

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون داخلی آشپزخانه باید با طرح کلی دکور خانه هماهنگی مناسبی داشته باشد، زیرا این روزها فضای آشپزخانه با فضای خانه پیوند خورده است.
اشتباهات رایج در دیزاین آشپزخانه

بسیاری از فعالیت‌های خانه ما نظیر آشپزی، شست‌وشو، غذا خوردن و معاشرت کردن در آشپزخانه اتفاق می‌افتد. به همین دلیل یک آشپزخانه زیبا و کاربردی از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم به معرفی اشتباهات رایج در دیزاین آشپزخانه بپردازیم.

استفاده از بین کابینتی شلوغ

بین کابینتی از کاربردی‌ترین بخش‌های آشپزخانه است که در عین حال سهم زیادی در جلوه نهایی دیزاین آن دارد. با انتخاب یک بین کابینتی با طرح‌های شلوغ و پراکنده، انسجام چیدمان آشپزخانه متاثر می‌شود و همچنین بعد از مدت کوتاهی برای شما خسته کننده خواهد شد. بنابراین سعی کنید انواعی از آن که طرح‌هایی ساده‌تر، منسجم‌تر و در عین حال باشکوه دارند را به دکوراسیون آشپزخانه اضافه کنید.

اشتباهات رایج در دیزاین آشپزخانه

دستگیره بزرگ برای کابینت‌ها

استفاده از دستگیره‌های بزرگ برای کابینت‌ها دکور آشپزخانه را زشت می‌کند. می‌توانید به‌جای آن از دستگیره دکمه‌ای برای درهای کابینت و دستگیره خطی برای کشوها استفاده کنید. باز و بسته کردن کشوها با دستگیره‌های خطی راحت‌تر و کاربردی‌تر است چون همه انگشت‌های دست می‌توانند با آن درگیر شوند. برای اینکه دکور آشپزخانه خود را نو کنید به مطلب عید امسال با کمترین هزینه کابینت آشپزخانه را نو کنید سر بزنید.

 استفاده بیش از حد از قفسه‌ های باز در دکوراسیون آشپزخانه

شلف‌ها و قفسه‌های باز از مدرن‌ترین ایده‌ها برای بخش‌های مختلف منزل از جمله آشپزخانه هستند. شلف‌ها در عین سادگی، جذابیت زیادی به فضا می‌بخشند و همچنین کاربرد زیادی دارند. اما مثل هر ایده دیگری، زیاده‌روی در اضافه کردن آن‌ها به دکوراسیون تعادل آن را بر هم می‌زند. آیا نیاز است تمام ماگ‌ها، بشقاب‌ها و دیگر ظرف‌های شما در معرض نمایش باشند؟

اشتباهات رایج در دیزاین آشپزخانه

نبود فضای کافی در بین کابینت‌ها

یکی از اشتباهات رایج در دیزاین آشپزخانه نبود فضای کافی در بین کابینت‌ها است. عده‌ای علاقه دارند نقطه‌ به‌ نقطه دیوار آشپزخانه را کابینت نصب کنند. این‌ کار باعث می‌شود فضای آشپزخانه به‌شدت سنگین و بی‌روح جلوه کند. برای شکستن این فضای یکنواخت، بهتر است از درهای شیشه‌ای یا قفسه‌های باز در بین کابینت‌ها استفاده کنید.

نبود فضای کافی در بین کابینت‌ها

زیاده‌روی در استفاده از رنگ‌ها

آشپزخانه‌های رنگارنگ زیبا هستند ولی خیلی زود خسته کننده می‌شوند. اگر وقت و بودجه کافی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود در مدت زمان‌های کوتاه را ندارید، بهتر است برای انتخاب رنگ وسایل اصلی آشپزخانه مثل کابینت‌ها، لوازم برقی و وسایل نورپردازی سراغ رنگ‌های خنثی بروید. سپس برای تکمیل پالت رنگی آشپزخانه با انتخاب دکوری‌ها و وسایل رنگی که به‌راحتی و با هزینه‌ای ناچیز قابل تعویض‌ هستند، به آشپزخانه مدرن خود رنگ ببخشید.

زیاده‌روی در استفاده از رنگ‌ها

باقی نگذاشتن فضای خالی کافی برای وسایل آشپزخانه

هنگام چیدمان آشپزخانه برای باز و بسته کردن راحت‌تر در کابینت‌ها، یخچال‌ و ماشین ظرفشویی، قدری فضای خالی در نظر بگیرید. در حالت ایده‌آل تمام کشوها و درهای آشپزخانه باید بدون اینکه به یکدیگر آسیبی بزنند، به‌راحتی باز و بسته شوند.

باقی نگذاشتن فضای خالی کافی برای وسایل آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ مدل پرده پذیرایی خاص و شیک برای خانه شما را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۴۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…