خواص شگفت‌انگیز جوانه گندم را بشناسید

۸
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جوانه گندم خواص بسیار زیادی برای سلامت بدن، پوست و زیبایی دارد که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه با جوانه گندم بیشتر آشنا شوید.
خواص جوانه گندم برای سلامتی

مصرف جوانه گندم موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و به عنوان یک عامل در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و نیز سرطان محسوب می‌شود. جوانه گندم دارای طیف وسیعی از خواص است که می‌تواند به شما در داشتن یک رژیم غذایی سالم کمک کند پس بهتر است با مجله دلتا همراه شوید تا نگاه دقیقی به خواص جوانه گندم برای سلامتی بی‌اندازیم.

فواید و خواص جوانه گندم برای سلامتی

تقویت سیستم ایمنی بدن

با اضافه کردن جوانه‌های کوچک گندم به رژیم غذایی خود، شما می‌توانید عملکرد مثبت سیستم ایمنی بدن خود را افزایش بدهید تا در برابر انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و نیز سرطان مقاوم باشید. طی تحقیقات علمی نشان داده‌شده که هیدرولیزات پیوتئین جوانه گندم به‌طور مثبتی باعث افزایش فعالیت آنتی‌اکسیدانی در سیستم‌های حیاتی می‌شود.

کمک سلامت قلب

مطالعات نشان داده است که مصرف منظم جوانه گندم در رژیم غذایی احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد و همچنین سلامت کلی سیستم قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد.

خواص جوانه گندم برای سلامتی کمک به سلامت قلب

کاهش کلسترول بد (LDL)

LDL، کلسترولی است که در بدن اکسیدشده و در رگ‌ها و شریان‌های خونی باقی می‌ماند. به همین امر و یکی از دلایل رایج و عوامل خطرناک در حمله‌های قلبی و نیز سکته مغزی افزایش کلسترول بد است. اگر رژیم غذایی شما حاوی جوانه گندم باشد با تامین میزان فیبر در رژیم غذایی شما خطر ابتلا به این بیماری‌های قلبی را تا درصد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

جلوگیری از سرطان

اضافه کردن جوانه گندم یا اشکال مختلفی از این ماده همچون آرد جوانه گندم به کاهش عواملی که باعث انواع سرطان می‌شوند، کمک خواهد کرد. یک مطالعه علمی اثرات مثبت شیمیایی جوانه گندم را در مراحلی از سرطان تخمدان تایید می‌کند. مطالعه علمی دیگری که توسط محققان در مجارستان انجام شده نیز خواص ضد سرطانی جوانه گندم را تایید می‌کند.

جلوگیری از سرطان

جوانه گندم و خواص ضد پیری

مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در جوانه گندم اثرات قابل توجهی بر سلامت پوست و نیز کاهش ریزش مو دارد و مصرف آن در رژیم غذایی یک راه طبیعی و ساده برای بهره‌مندی از خواص ضد پیری آن است بعضی از افراد با استفاده از جوانه گندم برروی پوست و مو به صورت ماسک و مخلوط کردن آن‌ها با مواد دیگر بهره بیشتری از آن می‌برند.

بهبود متابولیسم سلولی

یکی دیگر از ویتامین‌های مفید موجود در جوانه گندم ویتامین B است. جوانه گندم شامل گروهی از انواع این ویتامین است از جمله یناسین، یتامین و فولات. این ویتامین‌ها برای متابولیسم سلولی حیاتی هستند و باعث تبدیل مواد مغذی همچون کربوهیدرات، چربی و گلوکز به انرژی مصرفی مورد نیاز برای سلول‌ها می‌شوند.

بهبود متابولیسم

جلوگیری از دیابت

مقدار بالای اسید فولیک در جوانه گندم برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. اسید فولیک با ترکیباتی به نام”هموسیستئین“در بدن مرتبط است که این ترکیبات در کاهش ابتلا به بیماری‌های عروق دیابت و بیماری‌های قلبی نقش بسزایی دارد. اسید فولیک در بسیاری از غلات کامل وجود دارد بنابراین اگر به رژیم افراد مبتلا به دیابت جوانه گندم اضافه شود. سطح هموسیستئین در بدن آنها کاهش یافته و بدین ترتیب احتمال وقوع شرایط خطرناک ناشی از بیماری‌های ثانویه در این افراد کاهش می‌یابد.

خواص جوانه گندم برای سلامتی و جلوگیری از دیابت

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب کدام روغن‌ها برای سلامتی مفیدتر هستند؟ را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۵۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۲۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۰۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۰۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۲۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۱۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۳۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…