رفع سریع خشکی مو با این ۳ روغن شگفت‌انگیز

۷
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به‌طورکلی موی خشک، به مویی اطلاق می‌شود که رطوبت کافی جذب نمی‌کند یا رطوبت خود را از دست می‌دهد. معمولا در این نوع مو، رطوبت لازم برای حفظ بافت و درخشندگی وجود ندارد.
درمان خشکی مو با روغن

موی خشک همواره مات، شکننده و آسیب‌پذیر است. با اینکه موهای خشک به‌نظر ناسالم می‌آیند، اما لزوما بیماری‌ها و اختلالات سلامتی بدن باعث خشکی مو نمی‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا به درمان خشکی مو با روغن می‌پردازیم.

درمان خشکی مو با این ۳ روغن طبیعی

روغن نارگیل

این ماده به‌عنوان محافظ گرما عمل می‌کند. رشته‌های مو را مرطوب می‌کند، از آسیب‌دیدگی و شکستن مو جلوگیری می‌کند، به جلوگیری از ریزش مو و همچنین رشد مو کمک می‌کند. روغن نارگیل به‌دلیل داشتن خاصیت حفظ رطوبت، به‌جای تبخیر در داخل موها باقی می‌ماند و آن را به یکی از موثرترین روش‌های درمانی مو در آن تبدیل می‌کند.

از آنجاکه روغن نارگیل با اسیدهای چرب پر شده است، بیشتر از نرم‌کننده‌های معمولی به موها نفوذ می‌کند، که تمایل دارند فقط روی قسمت بالای مو بنشینند و منجر به موهای زیبا، ابریشمی و براق شوند. برای حداکثر فواید توصیه می‌کنیم در صورت امکان از روغن نارگیل آلی استفاده کنید. همچنین برای رفع موهای زائد خود می‌توانید مطلب بهترین روش رفع موهای زائد را بخوانید.

درمان خشکی مو با روغن

درمان خشکی مو با روغن آرگان

این روغن از آجیل‌هایی که در میوه‌های حاصل از درخت آرگان بومی مراکش رشد می‌کنند استخراج می‌شود. روغن آرگان همچنین به‌عنوان روغن موروکون نیز شناخته شده است و باعث شگفتی برای موهای شما خواهد شد. روغن آرگان با ترکیبات مفیدی مانند ویتامین E، اسید فریکلیک و اسیدهای چرب و همچنین آنتی‌اکسیدان‌ها که با اشعه ماورا بنفش مبارزه می‌کنند.

فقط چند قطره روغن آرگان نه‌تنها موهای شما را از گرما، تغذیه و مرطوب کردن آن محافظت نمی‌کند بلکه باعث کاهش خشکی، شکنندگی و  سرگیجه می‌شود و موهای شما نرم و قابل کنترل باقی می‌ماند.

روغن کرچک

این روغن از دانه‌های کرچک به‌دست می‌آید و روغن خوبی برای رشد مو است زیرا دارای خصوصیات حیاتی مانند ویتامین E، مواد معدنی و پروتئین‌ها است. روغن کرچک همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها است، که از کراتین در مو پشتیبانی می‌کنند و باعث می‌شوند آن را قوی‌تر، نرم‌تر و سالم‌تر کنید. روغن کرچک باکره ۱۰۰٪ خالص، بسیاری از مزایای عالی دیگر مانند کنترل ریزش مو، مبارزه با عفونت‌های پوست سر و شوره سر و تهویه و مرطوب‌کننده موها را ارائه می‌دهد. مقدار کمی روغن کرچک نیز می‌تواند برای تقویت خط مژه استفاده شود.

درمان خشکی مو با روغن

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب معجزه پرپشت شدن موها با این خوراکی خوشمزه را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۰۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۴۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۶ ق٫ظ

    فوق العاده بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۴ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۳۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…