هرگز خانه کوچک خود را اینگونه نچینید!

۷
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اغلب ما در خانه‌های خود اشتباهاتی را در دکوراسیون انجام می‌دهیم که خانه کوچک به‌نظر می‌رسد.
اشتباهات در چیدمان و دکوراسیون خانه کوچک

جالب است بدانید دکوراسیون خانه در روحیه و خلق و خوی ما اثر مستقیم می‌گذارد. زنان به علت ریزبینی بیشتر این موضوع را بهتر درک می‌کنند. اگر خانه به‌هم‌ریخته باشد ما هم حالی سرگردان و به‌هم‌ریخته خواهیم داشت. در این مطلب از مجله دلتا به بیان اشتباهات در چیدمان و دکوراسیون خانه کوچک می‌پردازیم.

استفاده نامناسب از خطوط

در خانه‌های کوچک بیشتر سعی کنید از وسایلی استفاده کنید که دارای خطوط عمودی هستند. به‌عنوان مثال انتخاب پرده‌های بلند که به زمین می‌رسند، بهترین گزینه است. البته قطعا مجبور هستید از وسایلی مانند مبلمان و تختخواب استفاده کنید که به خانه شما منظره‌ای از خط‌های افقی نیز می‌دهند اما سعی کنید که خطوط عمودی قالب باشد.

اشتباهات در چیدمان و دکوراسیون خانه کوچک

روشنایی نامناسب

برای بزرگ نشان دادن آپارتمان‌های کوچک سعی کنید همه قسمت‌های آن را تا جایی که امکان دارد، روشن کنید. البته این نکته به معنی آن نیست که شما در مصرف برق زیاده‌روی کنید. بلکه باید بر اساس نیاز خود منابع نور را تهیه کنید. طبق نیازهای خود لامپ‌های مناسب در جاهای مختلف قرار دهید اما هیچ وقت از آباژور یا به‌طور کلی هر وسیله روشنایی که روی زمین قرار می‌گیرد، استفاده نکنید زیرا فضای شما را اشغال می‌کند.

اشتباهات در چیدمان و دکوراسیون خانه کوچک

وسایل ساخته شده از مواد سنگین

به‌طور کلی مبلمان ساخته شده از شیشه، آینه و سایر مواد شفافی که باعث انعکاس نور می‌شوند، فضای شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. این مورد در انتخاب قفسه‌ها نیز بسیار مهم است. اگر قفسه‌های شما طوری است که کاملا پر نیست و جاهای خالی نیز دارد، از قفسه‌هایی استفاده کنید که از جنس شیشه یا آینه باشند.

انتخاب رنگ نامناسب برای سقف و دیوار

رنگ نامناسب خانه را کوچک‌تر نشان می‌دهد. استفاده از خطوط عمودی باعث بزرگ نشان دادن آپارتمان شما می‌شود، پس در هنگام رنگ‌آمیزی دیوارها سعی کنید از خطوطی عمودی استفاده کنید، طوری که دیوارها را بلندتر نشان دهد. البته به جای خطوط عمودی می‌توانید برای سقف از رنگی استفاده کنید که کمی از رنگ‌های دیوار روشن‌تر باشد و همان نتیجه را بگیرید.

انتخاب رنگ نامناسب برای سقف و دیوار

مکان نامناسب تلویزیون

یکی از اشتباهات در چیدمان و دکوراسیون خانه کوچک استفاده از میز تلویزیون است. در آپارتمان‌های کوچک معمولا تلویزیون را بر روی دیوار نصب می‌کنند. به‌طور معمول برای نگاه کردن به چیزی که روی دیوار است، شما مجبور هستید سر خود را کمی به طرف بالا ببرید و این باعث می‌شود که فکر کنید دیوار از چیزی که هست، بلندتر است و باعث بزرگ نشان دادن خانه می‌شود. همچنین فضای زیر تلویزیون خالی می‌ماند که می توانید برای قرار دادن وسایل از آن استفاده کنید. نکات بیشتر برای دیزاین دیوار پشت تلویزیون را در مطلب بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون کدام است؟ بخوانید.

پایه‌های کوتاه مبلمان

برای انتخاب مبلمان سعی کنید از مبلی استفاده کنید که پایه‌های بلندی دارد. مبلمان با پایه‌های بلند باعث می‌شود که فضای زیر آن دیده شود و خانه بزرگ‌تر به‌نظر برسد.

پایه‌های کوتاه مبلمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب چند پیشنهاد شگفت‌انگیز برای نوکردن وسایل قدیمی منزل را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۲۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۴۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۳۳ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۵۸ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۱۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۵۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…