بوشهر، شهر ماهی‌ها با جاذبه‌های شگفت‌انگیز

۱۰
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهر بوشهر به عنوان یکی از شهرهای تاریخی و اقتصادی ایران مکان‌های گردشگری و دیدنی زیادی دارد که می‌تواند برای شما اوقات خوش و فرح‌بخشی را به ارمغان آورد.
شهر بندری بوشهر

شهر بندری بوشهر به علت موقعیت جغرافیایی کلیدی و مهم خود، در دوره‌های مختلف تاریخی ایران، اعم از ساسانی‌ها و افشاریان دارای اهمیت ویژه‌ای بوده است. مردم بوشهر که به زبان فارسی با لهجه بوشهری سخن می‌گویند اکثرا اشتغالی وابسته به دریا دارند؛ مردم بوشهر علاوه بر ماهیگیری، سکوسازی، شیلات، تجارت دریایی نیز انجام می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با این شهر شگفت‌انگیز مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

جاذبه‌های گردشگری بوشهر

ساحل بوشهر

استان بوشهر از موقعیت‌های مختلف به دریای خلیج‌فارس راه دارد و دارای بنادر بسیار زیادی است که به همین علت با سفر به استان بوشهر می‌توانید از ساحل‌های بسیار زیبایی مانند ساحل ریشهر دیدن کنید. از جمله زیباترین ساحل‌های بوشهر ساحل ریشهر است که به عنوان یکی از نقاط گردشگری استان بوشهر به شمار می‌آید.
دیدنی‌های شهر بوشهر

عمارت گلشن

این عمارت‌ تاریخی مربوط به دوره قاجار است که در محله بهبهانی بوشهر قرار دارد. این عمارت در منطقه قدیمی بوشهر واقع شده است و ۱۷۰ سال قدمت دارد. معماری هوشمندانه این بنا به گونه‌ای صورت گرفته است که هوای گرم و شرجی منطقه را قابل تحمل‌تر می‌کند و باد را در قسمت‌های مختلف عمارت به گردش درمی‌آورد.

گورستان مهاجمین انگلیسی

گورستان مهاجمین انگلیسی یکی دیگر از آثار مربوط به دوره قاجار واقع در بوشهر است که در ۵ آذر ماه ۱۳۷۹ به ثبت ملی کشور رسیده است. قبرهای قبرستان مهاجمین انگلیسی برای سربازان و افسران ارتش انگلیسی است و این قبرها اکثرا مربوط به دوران جنگ جهانی اول است.

موزه دریا و دریانوردی خلیج‌فارس

شهر باستانی سیراف یکی از شهرهای باستانی در شهرستان کنگان بوشهر است که از لحاظ معماری شباهت بسیار زیادی به روستای ماسوله دارد. شهر باستانی سیراف دوران‌های بسیار زیادی را به خود دیده و دارای ارزش تاریخی بسیار زیادی است. این شهر و بندر سیراف که زمانی به عنوان یکی از مهم‌ترین بنادر کشور به شمار می‌آمد در سال ۳۶۷ هجری قمری به علت زلزله آسیب شدیدی دید. امروزه این شهر به علت ساحل زیبا و اهمیت تاریخی آن هنوز به عنوان یکی از نقاط گردشگری استان بوشهر به شمار می‌آید.
دیدنی‌های شهر بوشهر

آب‌انبار قوام

آب‌انبار قوام یکی از بناهای تاریخی استان بوشهر است که دارای قدمتی ۱۷۱ ساله است و به دست حاجی قوام الملک ساخته شده است. این آب‌انبار که از سنگ‌های رسوبی و ساروج ساخته شده، امروز یک رستوران سنتی است که می‌توانید با خانواده اوقات خوشی را در آن سپری کنید. برای آشنایی با دیدنی‌های دیگر شهرستان زیبای بوشهر می‌توانید مطلب جاهای دیدنی بوشهر را مطالعه کنید.
 جاذبه‌های بوشهر

بهترین زمان سفر به بوشهر

برای رفتن به بوشهر بهتر است اوایل اسفند ماه تا اوایل اردیبهشت را انتخاب کنید. تا هم از گرمای سوزان و همیشگی بوشهر در امان باشید و هم از فستیوال‌ها و جشنواره‌های بوشهر به راحتی دیدن کنید. البته باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که بوشهر در هوای معتدل بسیار شلوغ است.
 جاذبه‌های بوشهر
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری می‌توانید مطلب برای برف بازی در جنوب ایران کجا برویم؟ را نیز مطالعه کنید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۱۷ ب٫ظ

  2. سیاوش

    ۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۵ ب٫ظ

    ضمن تشکر بابت این مقاله و معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر باید خدمتتان عرض کنم بوشهر دارای مکان‌های تاریخی دیگر از جمله گور دختر که آرامگاهی با شباهت بسیار زیاد به مقبره کوروش و قبر ژنرال انگلیسی که بصورت عمودی دفن شده و غیره..

    پاسخ

    • زینب حلبی نژاد

      ۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۵۵ ق٫ظ

      سپاس از توجه شما.
      نظرات شما حتما در مطالب بعدی لحاظ خواهد شد.

      پاسخ

    • مهین

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۵۷ ق٫ظ

      ممنون از اینکه جاذبه های بوشهر معرفی میکنید بوشهر جایگاه شیر مردان رنانیست سخت کوش با غیرت است

      پاسخ

      • زینب حلبی نژاد

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۵۲ ق٫ظ

        سپاس از نظرات شما

        پاسخ

  3. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۱۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۱۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۴۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۳۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…