پوست شما به این ۳ ترکیب جادویی نیاز دارد

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده از زردچوبه تنها به پخت و پز محدود نمی‌شود و برای پوست هم کاربردهای بسیاری دارد. وازلین نیز عملکرد اصلی آن مرطوب‌سازی و درمان ترک‌های بدن است.

در این مطلب از دلتا قصد داریم خواص زردچوبه و وازلین برای پوست و ۵ مورد از دستورالعمل‌های تهیه این ماسک را توضیح دهیم که با استفاده از آن به پوستی بی‌نظیر برسید.

خواص زردچوبه و وازلین برای پوست

  • سفیدی نقاط مختلف بدن را افزایش می‌دهد.
  • رنگ پوست را یکسان می‌کند و لکه‌های تیره زانو یا آرنج را برطرف می‌کند.
  • کک و مک و ملاسما را از بین می‌برد.
  • پوست را مرطوب کرده و آن را صاف و درخشان می‌کند.
  • عفونت‌های پوستی را درمان می‌کند.

خواص زردچوبه و وازلین

۵ دستورالعمل تهیه ماسک زردچوبه و وازلین

طرز تهیه ماسک زردچوبه و وازلین برای شفافیت پوست

خواص زردچوبه و وازلین شما را شگفت‌زده می‌کند. مقداری زردچوبه را با مقدار مساوی وازلین مخلوط کنید. شب یک لایه سبک از مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید تا صبح بماند. صبح صورت خود را با صابون بشویید و مرطوب‌کننده خود را بزنیدو سپس خواص زردچوبه و وازلین برای پوست خود را حس کنید.

سفید کردن گردن و نواحی تیره پوست

مواد لازم: زردچوبه، وازلین و روغن زیتون

۲ قاشق غذاخوری زردچوبه را با همان مقدار وازلین و ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. این ترکیب را به صورت، گردن و نواحی تیره بدن بمالید. بگذارید ۱ تا ۴ ساعت بماند سپس مخلوط را با صابون و آب گرم بشویید.

دستورالعمل سفیدکننده پوست

۱۰ قاشق غذاخوری وازلین را در ظرفی بریزید، آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا نرم شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید. ۲ قاشق چای‌خوری زردچوبه به آن اضافه کنید و سپس مخلوط را خوب هم بزنید تا یک‌دست شود. این مخلوط را به مکان‌هایی که می‌خواهید سفید و مرطوب شود بمالید، سپس فردا صبح آن را بشویید.

ماسک زردچوبه و وازلین برای از بین بردن موهای زائد

۱ قاشق آرد، ۱ قاشق زردچوبه، ۳ قاشق شیر خشک و نصف قاشق وازلین

یک کاسه برداشته و همه مواد به‌جز وازلین را در آن مخلوط کنید تا به خمیری یک‌دست تبدیل شود. نصف قاشق وازلین را به آن اضافه کرده و خوب ترکیب کنید. خمیر به‌دست آمده را روی موهای زائد و در جهت رشد موها بمالید. بگذارید به‌مدت ۱۰ دقیقه بماند تا به داخل پوست نفوذ کرده و خشک شود. پاک کردن این خمیر خشک شده باید مخالف جهت رشد موها باشد و سپس پوست را با آب گرم خوب بشویید. بهتر است این کار را روزانه تکرار کنید.

مطلب پیشنهادی:  بوتاکس پیشانی با چند روش ساده

دستورالعمل از بین بردن جوش‌ها و لکه‌های سیاه

مقداری زردچوبه را با آب مخلوط کنید تا به‌صورت خمیر درآید. ۱ قاشق غذاخوری عسل را با خمیر قبلی مخلوط کنید. آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

دستور العمل‌های دیگر زردچوبه برای روشن شدن پوست 

برای روشن شدن پوست مقداری آرد نخود، زردچوبه، آب لیمو و شیر را در یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید تا خمیر تشکیل شود. آن را روی تمام صورت خود بمالید، سپس به مدت پنج دقیقه با حرکات دایره ای آرام صورت را ماساژ دهید. بگذارید ماسک به مدت بیست دقیقه خشک شود سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

دستور‌العمل‌های دیگر زردچوبه برای از بین بردن چین و چروک

برای از بین بردن چین و چروک، لکه ها و آکنه ها مقداری زردچوبه را با آرد نخودچی مخلوط کنید تا به صورت خمیر در آید. ماسک را به مدت پانزده دقیقه روی کل صورت خود قرار دهید سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

عوارض جانبی احتمالی استفاده از وازلین

وازلین کاربردها و فواید زیادی دارد که می‌توانیم از آن بهره‌مند شویم اما در اینجا باید برخی از عوارض احتمالی استفاده از این مرطوب‌کننده را نیز در نظر بگیریم:

آلرژی

وازلین از مشتقات نفتی است و در بعضی افراد ممکن است آلرژی ایجاد کند.

خطرات آسپیراسیون

قبل از استفاده از وازلین به ویژه برای کودکان با پزشک مشورت کنید زیرا استنشاق روغن‌های معدنی امکان دارد باعث ایجاد پنومونی آسپیراسیون بشود.

خواص زردچوبه و وازلین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…