6 غذای فوری و راحت که عاشق‌شان می‌شوید

1
23
زمان مطالعه: 3 دقیقه
می‌توانید با صرف کمترین زمان و با استفاده از مواد اولیه در دسترس یک غذای ساده خوشمزه و کامل درست کنید و به‌عنوان ناهار یا شام مورد استفاده قرار دهید.
غذای فوری

خیلی وقت‌‌ها پیش‌ می‌آید که به دنبال یک دستور غذای ساده و خوشمزه‌ می‌گردید. ممکن است خسته از سر کار رسیده باشید، یا یک آخر هفته که بی هیچ دلیل خاصی حوصله آشپزی کردن را نداشته باشید و بخواهید یک غذای ساده و سریع تهیه کنید. در ضمن بیشتر این غذاها کم‌کالری و سالم هم هستند و در صورتی که رژیم غذایی دارید هم می‌توانید از این غذای فوری که در مدت زمان کمی آماده می‌شود استفاده کنید؛ برای آشنایی با لیست غذای حاضری تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

قیمه ریزه، غذای محلی ساده

اگر به اصفهان سفر کرده باشد حتما کنجکاو شدید که قیمه ریزه آن را امتحان کنید؛ قیمه ریزه نوعی غذای فوری گوشت چرخ‌کرده است که بر خلاف اسمش شباهت زیادی به خورشت قیمه ندارد. غذایی بسیار سالم و کم کالری است که تنها در بیست دقیقه آماده می‌شود؛ بنابراین اگر فرصت کمی برای آشپزی دارید، این غذا را حتما امتحان کنید؛ برای آشنایی با طرز تهیه قیمه ریزه این مطلب را دنبال کنید.

غذای فوری

کباب لاپلو، غذای حاضری برای شام

یکی دیگر از انواع غذای حاضری سریع که با گوشت چرخ‌کرده آماده می‌شود، کباب لاپلو است. پلو با لایه‌‌های کباب بی‌شک غذایی خوش‌طعم و بی‌نظیر برای تنوع در برنامه غذایی خواهد بود. اگر تا به‌ حال این غذا را تهیه نکرده‌اید، حتما یک بار آن را امتحان کنید. مخصوصا اگر دانشجو هستید یا کودکی دارید که از خوردن گوشت طفره‌ می‌رود. طرز تهیه کباب لاپلو را در این مطلب مطالعه کنید.

غذای فوری برای شام

پیتزای بادمجان، رژیمی و هوس‌انگیز

اگر رژیم غذایی دارید و یا به هر دلیل نمی‌توانید فست‌فود استفاده کنید، می‌توانید یک پیتزا رژیمی تهیه کنید؛ برای این منظور پیتزا بادمجان انتخاب بسیار خوبی است؛ این غذای فوری و خوشمزه در مدت زمان کمی آماده می‌شود و شما می‌توانید از آن در مهمانی و تولدهای خود استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه شیرینی میکادو خانگی بدون فر + ویدئو

غذای فوری

دلمه فلفل با مرغ

از دیگر غذاهای حاضر که طعم بسیار عالی دارد و در مدت زمان کمی آماده می‌شود؛ دلمه فلفل با مرغ است؛ فلفل دلمه‌ای یکی از سبزیجات بسیار مفید و دوست‌داشتنی است که عطر فوق‌العاده‌ای دارد. به همین دلیل است که می‌توان به کمک آن به غذاها عطر و طعم داد و غذاهای زیادی با آن تهیه کرد؛ دلمه فلفل را می‌توان به روش‌های مختلفی آماده کرد که در ادامه به راحت‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

غذای فوری با گوشت

پیتزا ساده و فوری فقط با یک نان تست

اگر هوس پیتزا کرده‌اید و در خانه خمیر پیتزا ندارید، می‌توانید با چند عدد نان تست پیتزاهای کوچک و تک‌نفره آماده کنید؛ این مینی پیتزاها را می‌توان در تولد و مهمانی‌های خود به عنوان یک فینگرفود استفاده کرد؛ این غذای حاضری در ده دقیقه آماده می‌شود و برای تهیه آن فقط به نان تست، کمی سوسیس، سس و پنیر پیتزا نیاز دارید.

غذای فوری با نان تست

فلافل، غذای فوری غیرمنتظره

شاید بگویید فلافل که غذای فوری نیست. خیس دادن برای جلوگیری از نفخ و پختن نخود به تنهایی کلی زمان لازم دارد. برای تهیه غذای ساده و فوری برای شام می‌توان از قبل کمی برنامه‌ریزی کرد. یک روز تعطیل که وقت دارید طرز تهیه فلافل را بخوانید و مایه آن را تهیه کنید. این مایه را داخل نایلون به صورت نازک فریز کنید. هر زمان خواستید فلافل درست کنید از چند ساعت قبل مایه را بیرون بگذارید. سرخ کردن آن هم ده دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد؛ در صورتی که به پخت پیتزا با نان تست علاقه دارید، طرز تهیه آن را در ادامه مطالعه کنید.

یک نظر

  1. زهرا هاشملو

    3 مرداد 1402 در 8:30 ق.ظ

    از مطالب فوق مفید وجالبتون بینهایت سپاسگزارم ..مرسی که هستین .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

نان گوشت ترکی، غذای لذیذ و خاص

نان گوشت ترکی یکی از نان‌های بسیار ساده و خوشمزه است. شما می‌توانید این نان را با مواد گوش…