جرم دندان را در خانه از بین ببرید

۱۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از بین بردن جرم دندان را می‌توانید در خانه و با استفاده از روش‌های خانگی انجام دهید. رفع جرم و پلاک دندان در خانه با استفاده از مواد طبیعی، شما را از پرداخت هزینه‌های دندان‌‌پزشکی خلاص می‌کند.
رفع جرم دندان در خانه

جرم دندان در حقیقت از تجمع محکم و سخت شده پلاک‌های میکروبی تشکیل شده که به دندان‌ها چسبیده‌اند و با مسواک زدن نیز تمیز نمی‌شوند. اگر شخصی خوب مسواک نزند، پلاک‌های میکروبی کاملا حذف نمی‌شوند و به‌تدریج بر ضخامت آن‌ها افزوده می‌شود. مجله دلتا در ادامه چند روش برای رفع جرم دندان در خانه را بررسی می‌کند.

جرم‌گیری دندان

جرم دندان چیست؟

جرم به رنگ زرد یا قهوه‌ای مایل به زرد است و به‌صورت سخت و شکننده است. اگر جرم دندان از بین نرود، به رشد و آهکی شدن خود ادامه می‌دهد و می‌تواند مشکلات زیر را ایجاد کند:

  • پوسیدگی دندان
  • بیماری لثه
  • افتادن دندان

مسواک زدن

۵ روش رفع جرم دندان در خانه

در ادامه چند روش خانگی برای از بین بردن جرم دندان را توضیح داده‌ایم.

جوش‌شیرین و نمک

جوش‌شیرین یک ماده قدرتمند است که خاصیت ضد باکتریایی دارد و در سفید شدن دندان‌ها نقش موثری ایفا می‌کند. ۱ قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با یک قاشق نمک مخلوط کنید و این مخلوط را روی مسواک خود بریزید. همچنین می‌توانید مخلوط نمک و جوش‌شیرین را روی خمیردندان خود بریزید. توجه داشته باشید که بیش از یک بار در هفته از جوش‌شیرین برای دندان‌ها استفاده نکنید، چرا که این امر می‌تواند منجر به آسیب مینای دندان شود.

جوش شیرین رفع کننده جرم دندان

پوست پرتقال موثر در رفع جرم دندان در خانه

مرکبات به‌طور کلی برای از بین بردن پلاک دندان بسیار مناسب هستند، چرا که خاصیت اسیدی دارند. شما می‌توانید به مدت ۲ الی ۳ دقیقه پوست پرتقال را روی دندان خود قرار دهید. همچنین می‌توانید از آن یک خمیری به دست آورید و آن را روی دندان‌هایتان قرار دهید. پس از گذشت ۲ الی ۳ دقیقه دهان خود را با آب ولرم بشویید. چندین بار در هفته این عمل را تکرار کنید.

پوست پرتقال

آب‌لیمو

برای به‌دست‌آوردن نتیجه بهتر می‌توانید به‌جای پرتقال از آب‌لیمو استفاده کنید. اسیدهای لیمو نه‌تنها پلاک را در خود حل می‌کنند، بلکه موجب سفید‌شدن دندان‌ها نیز می‌شوند. مسواک خود را در آب‌لیمو تازه فرو کنید و آن را به‌آرامی روی دندان‌هایتان بمالید. به مدت یک دقیقه صبر کنید. توجه داشته باشید که لیمو یک ماده‌ بسیار قوی است و می‌تواند باعث فرسایش دندان‌ها شود، به همین دلیل با دقت از آن استفاده کنید.

رفع جرم دندان با آبلیمو

دانه کنجد مفید برای رفع جرم دندان در خانه

دانه‌های کنجد به‌عنوان یک اسکراب طبیعی عمل کرده و همزمان دندان‌ها را صاف و تمیز می‌کنند. یک قاشق غذاخوری کامل دانه‌های کنجد را داخل دهان ریخته و به‌خوبی آن را بجویید. باید بتوانید در دهان خود از دانه‌های کنجد یک خمیر درست‌کنید و توجه داشته باشید که در فرآیند جوییدن بلعیده نشود. حال دندان‌هایتان را با خمیر و یک مسواک خشک تمیز کنید. این عمل را دو بار در هفته انجام دهید.

رفع جرم دندان در خانه با کنجد

رفع جرم دندان در خانه با میخک

این ادویه از دیرباز به‌عنوان داروی ضد درد برای دندان‌درد مورد استفاده قرار می‌گرفت. میخک‌ها را خرد‌ کرده، کمی روغن‌زیتون به آن اضافه‌نمایید و مخلوط را روی قسمت‌هایی که جرم تشکیل‌شده است، قرار دهید. ایده دیگر این است که به‌طور منظم میخک‌ها را بجویید تا بوی بد دهانتان کاهش یابد و باکتری‌ها از بین بروند. میخک را می‌توانید همچون آدامس بجوید.

رفع جرم دندان در خانه با میخک

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ۶ راه موثر برای کنترل فشارخون در خانه را بخوانید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۳۰ ق٫ظ

    ممنون از این مطالب بسیار آموزنده!

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۴ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۲۱ ب٫ظ

  4. شکراله.‌.

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۰ ق٫ظ

    مطالب ذکر شده دست نویسنده و محقق آن دردنکند خدا قوت…

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۶ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما کاربر گرامی

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۵۲ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۳۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۱۱ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۱ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۵۰ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۵۶ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۵۵ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۰۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…