تصورات غلطی که افراد، در مورد خیانت به همسر دارند

۱۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بسیاری از افراد تصورات نادرستی از مطرح کردن مسئله خیانت و احکام آن در دادگاه دارند. هم زنان و هم مردان، تصورات اشتباهی در این خصوص دارند، خصوصا در زمانی‌که زوجین به اختلاف رسیده‌اند و قصد جدایی از یکدیگر دارند.
تصورات غلط در خیانت به همسر

خیانت کردن امروز یک موضوع فراگیر در زمینه حقوق است که معمولا باعث فروپاشی کانون خانواده می‌شود. بعضی از افراد هستند که بعد از متوجه شدن خیانت همسر خود به خاطر حفظ آبرو یا وجود فرزند آن را مخفی کرده و بعضی هم از همسر خود شکایت می‌کنند و به دنبال اجرای حکم حقوقی آن هستند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع تصورات غلط در خیانت به همسر می‌پردازیم.

تصورات غلط در خیانت به همسر

  • اثبات خیانت پرداخت مهریه را از بین نمی‌برد. مهریه امری بوده است که در موقع عقد مقید شده است و باید در همان زمان پرداخت شود.

متاسفانه بسیاری از آقایان این تصور نادرست را دارند. حتی در مواردی مشاهده شده است که افرادی برای همسران خود پاپوش و موقعیت‌های ساختگی ایجاد کرده‌اند که این مسئله نه تنها خلاف اخلاقیات است، بلکه آن‌ها را به هدف‌ خود نمی‌رساند و باید کماکان مهریه را نیز بپردازند.

  • اثبات خیانت به همسر همچنین مرد را از پرداخت نفقه معاف نمی‌کند. نفقه از حقوق زن است و تا زمانی‌که زن تمکین می‌کند به او تعلق می‌گیرد. اگر به مسائلی پیرامون قانون مجازات علاقه دارید، به مطلب مجازات فرستادن عکس خود برای نامحرم چیست؟ مراجعه کنید.
  • همچنین اثبات خیانت نمی‌تواند حق اجرت‌المثل را از زن سلب کند.
  • اثبات خیانت نمی‌تواند در حق حضانت و همچنین حق دیدار از فرزند موثر باشد. در هر صورت پدر یا مادر حق دیدار با فرزند خود را دارد. اثبات خیانت تنها درصورتی‌که مشخص کند شخص مشکلات و عدم صلاحیت اخلاقی دارد، می‌تواند در گرفتن حق حضانت موثر باشد.

خیانت به همسر

مجازات خیانت به همسر چیست؟

در خصوص مجازات‌های مربوط به خیانت، بنا بر حقوقی یا کیفری بودن شکایت می‌تواند متفاوت باشد. همچنین بر اساس شواهد و اثبات قطعی خیانت می‌تواند متفاوت باشد.

چنانچه شاکی بتواند ثابت کند که همسرش با رابطه زنا به او خیانت کرده و شواهد و مدارک مستدل داشته و به دادگاه ارائه کند، از نظر حقوقی می‌تواند حق طلاق را از دادگاه بگیرد. همچنین در شکایت کیفری می‌تواند منجر به حکم اعدام، قصاص و تراشیدن موی سر و تبعید شود.

البته شاکی باید این را مد نظر داشته باشد که چنانچه اتهام زنا مطرح کند اما نتواند آن را اثبات نماید، متهم می‌تواند اعاده حیثیت و شکایت قذف یا تهمت کند.

همچنین اگر کسی از همسر خود برای خیانت شکایت کند، الزاما نیاز به اثبات زنا نیست. بلکه تمام رفتارهای اشتباه و نشانه‌هایی که حاکی از رفتارهای ناشایست و خلاف اخلاق و روابط نادرست باشد، می‌تواند نشان‌دهنده خیانت باشد و تا نود ضربه شلاق در پی دارند. برای مثال چنانچه همسر پیام‌های ناشایست یا تصاویر ناشایست و از این قبیل رفتارها داشته باشد.

خیانت کردن

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب در چه مواردی اسکرین‌شات مدرک معتبری است؟ را مطالعه کنید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۹ ب٫ظ

  2. فریده091ف0

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۴۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۴:۳۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۱۷ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۲۲ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۱ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۲ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۲ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …