چگونه نشیمن مستطیلی و باریک را چیدمان کنیم؟

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون خانه‌های مستطیلی یکی از مهم‌ترین و مشکل‌سازترین چیدمان‌ها در دکوراسیون داخلی است.
چیدمان نشیمن مستطیلی و باریک

در دکوراسیون خانه‌های مستطیلی اگر منزل به‌صورت اصولی و درست چیده نشود، باعث می‌شود قسمت‌هایی از فضای منزل شما کاربردی نداشته باشد که در طراحی داخلی این موضوع بسیار ناخوشایند است. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات چیدمان نشیمن مستطیلی و باریک می‌پردازیم.

ایجاد مناطق جداگانه و مجزا

شما می‌توانید به جای داشتن یک اتاق نشیمن باریک و بدون استفاده، یک اتاق نشیمن کوچک‌تری تشکیل دهید که دارای فضاهای مجزایی همانند فضای مطالعه، فضایی برای استراحت و حتی محلی برای صرف صبحانه در دل خود جای داده است.

چیدمان نشیمن مستطیلی و باریک

چیدمان مبلمان به صورت S

در صورت امکان سعی کنید از چیدمان تمامی مبلمان‌ در یک طرف دیوار اتاق نشیمن مستطیل و باریک اجتناب کنید. سعی کنید مبلمان‌ اتاق را به صورت S قرار دهید تا باعث ایجاد ترافیک در رفت ‌و آمد نشود. با این کار از ایجاد راهرو بلند و باریک در طرف دیگر اتاق که فقط یک راهرو مستقیم به‌نظر می‌رسد، جلوگیری کنید. با استفاده از این راهکار شما می‌توانید از فضای اتاق نشیمن باریک و بلند خود بیشترین استفاده را کنید.

چیدمان مبلمان‌ در عرض اتاق‌های نشیمن

معمولا در چیدمان نشیمن مستطیلی و باریک بهتر است، مبلمان‌ به‌صورت ضربدری و صلیبی‌ شکل چیده شوند. بنابراین به‌صورت بصری در این چیدمان، دیوارها به سمت جلو به‌نظر می‌رسند و اتاق بازتر و پهن‌تر دیده می‌شود. به جای قرار دادن یک مبل یا یک کاناپه جلوی یک دیوار بلند و طولانی، مبلمان‌ را در عرض دیوار بچینید و این فضای بلند را به دو قسمت کوچک‌تر تبدیل کنید. با این روش دیوارها جلوتر نشان داده می‌شوند.

چیدمان نشیمن مستطیلی و باریک

چیدمان مبلمان‌ در میانه اتاق‌های نشیمن

فقط به این دلیل که اتاق نشیمن خانه شما بلند و طولانی است، به این معنا نیست که شما باید همه اتاق را با مبلمان پر کنید. می‌توانید همه اثاثیه و مبلمان را در وسط اتاق قرار دهید و اطراف و کناره‌های اتاق را باز و خالی از مبلمان بگذارید. این چیدمان برای اتاق‌های متقارن بسیار خوب و مناسب است. گاهی اوقات هم می‌توان مبلمان‌ را دور یک شومینه یا یک پنجره قرار داد. اگر اتاق نشیمن شما کوچک است به مطلب بهترین روش چیدمان مبل در خانه کوچک سر بزنید.

چیدمان مبلمان‌ در میانه اتاق‌

استفاده از مبلمان ال شکل

قرار دادن مبل ال شکل در گوشه اتاق‌های مستطیلی و بلند بهترین مدل مبلمان برای استفاده بیشتر از فضای اتاق است. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید در چیدمان این اتاق از یک مبل ال شکل استفاده شده است که می‌توان آن را به صورت دیگر در اتاق قرار داد. به گوشه دیگر اتاق توجه کنید که طراح با قرار دادن میز تلویزیون و شلف‌های دیواری دقیقا همانند مبل ال شکل که در طرف دیگر اتاق چیده شده تعادل را در چیدمان اتاق برقرار کرده است.

استفاده از مبلمان ال شکل

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون کدام است؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۵۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…