درکه، مکانی آرام و به دور از هیاهو در تهران

۷
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به دنبال تخلیه استرس خود در آخر هفته‌ها هستید، درکه تهران را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
دره درکه تهران

تهران فقط آلودگی هوا، مشغله و ترافیک نیست. در حوالی این شهر پرهیاهو، مناطقی پیدا می‌شود که گویی از وسط جنگل‌های شمالی ایران، دست‌چین و به یادگار در گوشه‌ تهران گذاشته‌ شده‌اند. مناطقی مانند درکه تهران سرپا هستند تا ریه‌های این شهر و اهالی‌اش را پر کنند از هوای پاک. برای آشنایی با جاذبه‌های دیدنی دره درکه تهران مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

درکه تهران کجاست؟

دره درکه در شمال غرب تهران قرار دارد. این منطقه از جنوب به اوین، از غرب به سعادت‌آباد و از شرق به اراضی دانشگاه شهید بهشتی منتهی می‌شود. این منطقه از ییلاقات شمیرانات محسوب می‌شود و در فصل بهار و تابستان که هوا گرم‌تر است، نسبت به سایر نقاط تهران آب‌وهوای مطلوب‌تری دارد و دمای آن در گرم‌ترین روزهای سال هم از حدود ۲۵ تا ۲۷ درجه بالاتر نمی‌رود.
در مسیر کوه‌نوردی درکه تهران، خط باریکی از جنگل‌های کوهستانی می‌بینیم که لذت مسیر را دوچندان می‌کند. طول این دره حدود ۶ کیلومتر است و حداقل و حداکثر ارتفاع به ۱۵۹۰ و ۳۹۴۴ متر محدود می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری درکه

رودخانه درکه

رودخانه درکه از ارتفاعات توچال سرچشمه گرفته و در طول مسیر، با پشت‌سر گذاشتن چشمه‌های آب طبیعی، پرآب‌تر شده است. مسیر رودخانه تا پایین ارتفاعات ادامه دارد.

جنگل کارا

برای رسیدن به این جنگل، حدود ۲ کیلومتر از میدان درکه که دور شویم و در کنار رودخانه مسیر را طی کنیم، به یک دوراهی می‌رسیم. مسیر مستقیم ما را به پلنگ‌چال و مسیر سمت چپ به جنگل کارا می‌رسد. کلبه کارا در ابتدای این مسیر قرار دارد، آن را نشانه قرار دهید و به درستی مسیر را انتخاب کنید.

قله کلاغ‌چین

قله کلاغ‌چین جنوبی‌ترین قله ‌رشته کوه البرز است که ۲۸۲۰ متر ارتفاع دارد. این قله در نزدیکی جنگل کارا قرار دارد و برای رسیدن به آن باید مسیر جنگلی را طی کرده و بعد از رسیدن به جنگل، همچنان مسیر را رو به بالا ادامه داد.
برای رسیدن به قله کلاغ‌چین باید بدنی گرم‌، آماده و تجهیزاتی مناسب داشته باشید. قله کلاغ‌چین هم مانند بسیاری از قله‌های دیگر، داشتن راهنما و صعود دسته‌جمعی می‌طلبد؛ به ویژه که مسیر رسیدن به این قله آنچنان هموار نیست.
قله کلاغ چین درکه

پناهگاه پلنگ چال

پناهگاه پلنگ چال از پناهگاه‌های کوهنوردی است که در مسیر قله پلنگ چال قرار دارد. این پناهگاه در ارتفاع ۲۴۵۰ متری از سطح دریا است.
برای رسیدن به پناهگاه پلنگ چال باید از میدان اصلی درکه تهران ۱۰ کیلومتر طی کنیم. این پناهگاه یک ساختمان دو طبقه است که برای دسترسی به چنین امکاناتی می‌توانید روی آن حساب کنید.
سرویس‌های بهداشتی
خوابگاهی با ظرفیت ۷۰ نفر
کافه و رستوران
مرکز امداد و نجات
برای ورود به این پناهگاه نیاز به پرداخت ورودی است که با توجه به ارتفاع زیاد و احتمال اختلال در خطوط اینترنتی و بانکی، حتما باید وجه نقد به همراه داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های گردشگری تهران می‌توانید مطلب پارک جمشیدیه تهران، حیاط خلوت روزهای تعطیل را نیز مطالعه کنید.

آبشار هفت حوض

آبشار هفت حوض یکی دیگر از جاذبه‌های درکه تهران است. دلیل نام‌گذاری این آبشار، هفت حوضچه سنگی و طبیعی است که مسیر راهپیمایی درکه را زیباتر کرده است. در کنار آبشار هفت حوض یک کافه با همین نام وجود دارد که می‌تواند فرصت خوبی برای رفع خستگی و استراحت بین‌راهی باشد.
درکه پلنگ چال
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری می‌توانید مطلب ترسناک‌ترین ترن هوایی دنیا در تهران را نیز مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۳۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۰۶ ق٫ظ

  3. حاجی

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۲ ب٫ظ

  4. saeed saeed y

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۲۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۵۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…