ترفندهایی برای حفظ سلامتی در بهار

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فصل بهار فرصت مناسبی است تا با رعایت برخی عادات درست در برنامه روزانه، به شادابی و سلامتی بیشتری دست پیدا کنید.
سلامتی در بهار

برای حفظ سلامتی بدن در فصل بهار به چه نکاتی باید دقت کرد. بهار زمان مناسبی است تا در خصوص رژیم غذایی خود، فعالیت‌های بدنی، خواب معمول و بسیاری دیگر از موارد زندگی دوباره فکر کنیم. در صورتی که به دنبال سلامتی در بهار هستید، همراه این مطلب در مجله دلتا باشید.

ترفندهای سلامتی در بهار چیست؟

بشقاب خود را با سبزیجات و میوه‌های فصلی و تازه پرکنید

بهار و تابستان زمان مناسبی است تا محصولات تازه، میوه‌ها و سبزیجات فصلی را در رژیم غذایی خود جا دهید. از بازارهای محلی و بازار کشاورزان دیدن کرده و محصولات ارگانیک را تا جای ممکن خریداری کنید. به جای روغن‌های تصفیه‌شده و غذاهای سرخ‌شده، از روغن‌های سالم مانند روغن آووکادو، آجیل و بذرها استفاده کنید.

بشقاب سبزیجات

مراقب زیاده‌روی باشید

آب و هوای گرم‌تر اغلب سبب می‌شود تا تجمعات بیرون از خانه مانند پیک‌نیک و برپا کردن باربیکیو برای پخت‌وپز شکل بگیرد و همین مسئله می‌تواند به خوردن غذاهای ناسالم مانند گوشت‌های فرآوری شده و یا تنقلات منجر شود. به گفته پزشکان بسیاری از غذاهایی که کبابی مصرف می‌شوند، بسیار چرب هستند. بهتر است به جای آن، به دنبال گوشت و مرغ‌های کم‌چرب‌ رفته و از تنقلات سرخ‌شده خودداری کنید.

ترفندهای سلامتی در بهار

به بدن خود آب برسانید

زمانی که بیرون گرم است، بدن شما رطوبت بیشتری را از طریق تعرق دست می‌دهد. حتی درصورتی‌که خودتان احساس نمی‌کنید، در حال تعرق هستید. از دست رفتن آب بدن می‌تواند مشکلات جدی را برای بدن به بار بیاورد. اگر آب‌زدایی بدن تا حدودی صورت گرفته باشد، می‌تواند سبب کوفتگی بدن، انرژی پایین و سردرد شود.

نوشیدن آب

راز سلامتی در بهار، بیرون بروید و حرکت کنید

داشتن فعالیت‌های بدنی کافی، امری بسیار مهم است. این کار می‌تواند به‌سادگی قدم زدن و یا گذراندن وقت برای باغبانی باشد. همچنین هر فعالیتی که سبب تحریک استخوان‌ها و ماهیچه‌های شما شود، موثر خواهد بود. رفتن به بیرون همچنین به لطف آفتاب، می‌تواند سطح ویتامین D بدن شما را تقویت کند.

سلامتی در بهار با پیاده روی

برنامه خواب خود را دوباره تنظیم کنید

اگر تاریکی و سرمای زمستان برنامه خواب شما را از مسیر خود خارج کرده است، بهار را به‌عنوان زمانی برای تنظیم مجدد آن استفاده کنید. یکی از عادات بد که باید ترک شود، صرف کردن زمان زیاد در جلوی کامپیوتر، تلفن همراه و یا لپ‌تاپ پیش از خواب است. این دستگاه‌ها ذهن شما را فعال کرده و باعث می‌شوند، ذهن شما فکر کند زمان بیداری است.

تنظیم ساعت خواب

مراقب آلرژن‌ها باشید

فصل بهار باعث افزایش حساسیت‌های آلرژی‌زا مانند گرده گل می‌شود. اما در عین حال احتمال این می‌رود که در برابر آلرژن‌های داخلی قرار بگیرید. توصیه می‌شود تا همیشه خانه را غبار روبی کنید، فرش‌ها را جاروبرقی کشیده و گرد و غبارها را حسابی تمیز کنید. اگر شما در فضای بیرونی آلرژی دارید، ایده مناسبی است که از محلول نمکی بینی پس از صرف زمان در بیرون خانه استفاده کنید.

سلامتی در بهار ، آلرژی فصلی

پیشنهاد مطالعه: مطلب خوش‌اندام‌ها صبحانه چه می‌خورند؟ را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۲۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۵۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۲۱ ب٫ظ

    باسلام متن عالی شکمم بزرگ شده خیلی ناراحتم چطورمیتوانم کوچکش کنم

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۴ ق٫ظ

      با سلام، می‌توانید از مطالب مربوط به کاهش چربی‌های شکمی استفاده کنید و با مراجعه به مشاور تغذیه به نتیجه مطلوب برسید.🌹

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۴۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…