با این حرکات کمردرد خود را درمان کنید

۱۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کمردرد مشکلی است که تقریبا همه آن را تجربه کرده‌اند. به‌خصوص در این ایام که خانه‌تکانی‌ها شروع شده است. با چند حرکت ساده می‌توان این مشکل را رفع کرد.
حرکت ورزشی برای درمان کمردرد

در این مطلب چندین حرکت ورزشی برای درمان کمردرد را به همراه عکس‌ به‌صورت کامل بررسی می‌کنیم. ورزش‌های کمردرد مناسب برای دیسک کمر و رگ سیاتیک و دردهای ستون فقرات است. با مجله دلتا همراه باشید.

 ورزش گربه

برای انجام این کار چهار دست‌وپا روی زمین قرار می‌گیرد. یعنی زانو‌ها و دست‌های بیمار روی زمین قرار می‌گیرد و بیمار شروع به انجام ورزش می‌کند. در این موارد بیمار قوس کمر خود را تغییر می‌دهد. یعنی یک‌بار گودی کمر خود را کم می‌کند و بار دیگر گودی کمر خود را زیاد می‌کند به‌این‌ترتیب حرکاتی در ستون مهره‌ها ایجاد می‌شود و خود این حرکت باعث میزان کردن فاست‌ها یا مفصل‌های ستون مهره‌ها است. این حرکت را معمولا ۵ بار انجام می‌دهند و سپس هر روز به تعداد آن اضافه می‌کنند در صورتی که بیمار درد نداشته باشد چندین بار در روز می‌تواند انجام دهد.

حرکت گربه برای درمان کمردرد

 ورزش بالا آوردن لگن

در این نوع ورزش بیمار به پشت می‌خوابد، زانوهای خود را خم می‌کند سپس به‌آرامی لگن خود را بالا می‌آورد و ۵ ثانیه نگه می‌دارد و سپس به‌آرامی لگن خود را روی زمین می‌گذارد و ۵ ثانیه استراحت می‌کند سپس این کار را تکرار می‌کند. این ورزش نیز در روز اول ۵ بار توصیه می‌شود، که در صورتی که بیمار درد نداشته باشد در روزهای بعدی می‌تواند به تعداد آن‌ها بیفزاید.

ورزش بالا آوردن لگن

دراز و نشست

این حرکت باید بسیار با احتیاط انجام شود، زیرا اگر درست انجام نشود، در اکثر موارد باعث تشدید کمردرد می‌شود. برای این کار فرد به پشت می‌خوابد دست‌های خود را موازی بدن می‌گذارد و زانوهای خود را خم می‌کند و سعی می‌کند کمی عضلات شکم را منقبض کند و سر و شانه خود را تا ۲۰ درجه ( نه بیشتر ) بالا بیاورد. حرکت دراز و نشست توسط افراد سالم و در ورزشگاه‌ها نیز انجام می‌شود. اما افراد سالم معمولا ۹۰ درجه به جلو خم می‌شوند همان‌طور که گفته‌شد‌، در بیمارانی که دچار کمردرد یا درد سیاتیک هستند این خم شدن در حد ۲۰ درجه باید باشد زیرا بیش از آن باعث کمردرد یا درد سیاتیک می‌شود.

دراز و نشست

حرکت خم شدن به عقب

به روی شکم خود روی زمین بخوابید. سپس آرنج‌های خود را به حالت ۹۰ درجه دربیاورید و سرشانه خود را بالا ببرید و سپس به حالت اول بر‌گردید و به آرنج‌ها تکیه کنید‌.

حرکت ورزشی برای درمان کمردرد سر به عقب

 حرکت پهلو

به پهلو بخوابید و آرنج خود را به حالت ۹۰ درجه زیر بدن قرار دهید. تنه خود را بلند کنید و سپس لگن خود را بلند کنید ۵ ثانیه نگه‌دارید و سپس لگن خود را روی زمین بگذارید و به حالت اول برگردید.

حرکت پهلو ورزشی برای درمان کمردرد

کشیدن دست‌وپا

برای این منظور به حالت چهار دست‌وپا بر روی زمین قرار بگیرید. یعنی دست‌ها عمود و زانوها بر روی زمین قرار دهید‌. سپس دست و پای راست را از زمین جدا کنید و به حالت کشیده نگه‌دارید‌. ۵ ثانیه بمانید و سپس به حالت اول برگردید. این حالت را ۵ بار تکرار کنید. سپس همین کار را بااندام‌های طرف چپ انجام دهید.‌

حرکت کشیدن دست و پا

کشش همسترینگ

کشش عضلات همسترینگ به‌عنوان حرکت ورزشی برای درمان کمردرد شناخته شده است. عضلات پشت ران را عضلات همسترینگ می‌گویند. برای کشش آن‌ها به حالت ایستاده بایستید و پای خود را روی یک چهارپایه کوچک قرار دهید و کمی به جلو خم شوید و به روی چهارپایه فشار وارد کنید. در این حالت عضلات پشت ران شما کشیده می‌شوند.

کشش همسترینگ حرکت ورزشی برای درمان کمردرد

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ۶ راه موثر برای کنترل فشارخون در خانه را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۱۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۵۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۱۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۵۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۲۰ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۵۱ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۵۹ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۲۵ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۰۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…