بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون کدام است؟

۶
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هرچند که پیدا کردن بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون یک امر سلیقه‌ای است، اما با بررسی چند نکته به انتخاب شایسته‌تری در این زمینه دست پیدا خواهید کرد.
بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون

دکوراسیون فضای مربوط به تلویزیون یکی از دکوراسیون های خاص در طراحی منزل است. سبک طراحی این دکوراسیون اگر چه بسیار اندک است اما در فضای منزل نمود بسیار زیادی دارد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون می‌پردازیم.

رنگ دکور دیوار پشت تلویزیون هر چه تیره‌تر بهتر؟

دیوارهایی با رنگ تیره، به ویژه رنگ‌های خاکستری، بازتاب نور متفاوتی دارند و کم‌رنگ‌تر از آنچه که هستند، به‌نظر می‌آیند. بنابراین برای رسیدن به رنگ موردنظر بهتر است دیوار پشت تلویزیون را دو یا سه پرده تیره‌تر از رنگ موردنظر رنگ‌آمیزی کنید. سرمه ای تیره، خاکستری تیره و قهوه‌ای سوخته نیز رفتاری نسبتا مشابه  با رنگ سیاه دارند و گزینه‌های مناسب بعدی برای انتخاب رنگ دیوار پشت تلویزیون هستند.

بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون

تاثیر نور بر رنگ تیره

وضعیت و جهت پنجره‌ها نیز می‌تواند بر کیفیت نمایش رنگ دیوارهای تیره تاثیر بگذارند. .به‌طوریکه، پنجره‌های شمالی رنگ دیوار را سردتر و عمیق‌تر از پنجره‌های جنوبی به نمایش خواهند گذاشت. پنجره‌های شرقی نیز صبح‌ها رنگ دیوار را گرم‎تر و روشن‌تر نشان می‌دهند و در اواخر روز رنگی متمایل به نیلی را به نمایش می‌گذارند. این در حالی است که پنجره‌های غربی رفتاری در نقطه مقابل پنجره‌های شرقی از خود بروز می‌دهند.

استفاده از سطوح برجسته

برای ایجاد تاثیرگذاری بیشتر رنگ در یک اتاق تاریک، به جای استفاده از یک سطح صاف، از سطحی مانند پوسته تخم مرغ (چیزی بین براق و مات)  استفاده کنید. این سطح در برابر نور رفتار جالبی خواهد داشت و مقداری از نور را منعکس می‌کند و دیوار را کمی براق جلوه می‌دهد. مزیت بعدی در استفاده از این دیوارها راحتی تمیز کردن آن‌ها است که طرفداران زیادی دارد.

بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون

دیوارهای تیره هم می‌توانند فضا را بزرگ‌تر نشان دهند؟

دیوارهای تیره می توانند فضا را بزرگ تر از واقعیت نشان دهند. این گروه از کارشناسان معتقدند رنگ‌های تیره چشم‌ها را فریب می‌دهند و به دیوار عمق می‌بخشند. در نتیجه آن‌ها را عقب‌تر از حد واقعی نشان می‌دهند. بنابراین اگر یک اتاق نشیمن کوچک دارید، باز هم می‌توانید رنگ تیره را برای رنگ دکور دیوار پشت تلویزیون انتخاب کنید.

استفاده از لوازم تزیینی سفید

استفاده از لوازم تزیینی سفید رنگ مانند آثار هنری یا مجموعه تابلوهای دیواری سفید در پس زمینه دیوار تیره رنگ بسیار متضاد خواهد بود و باعث می‌شود تا دکوراسیون چشمگیری پدیدار گردد.

استفاده از لوازم تزیینی سفید

استفاده از گیاهان مقابل دیوار تیره

قرار دادن گیاهان سبز در مقابل یک دیوار تیره تصویر زیبایی را پدید می‌آورد. یک گلدان برگ انجیری، زاموفیلیا یا فیکوس بهترین انتخابی است که می‌توانید در کنار دیوار تیره پشت تلویزیون داشته باشید و قابی از طبیعت سبز را به پس زمینه تیره دیوار نزدیک کنید. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب هرگز این گیاهان آپارتمانی را در منزل جابه‌جا نکنید سر بزنید.

استفاده از گیاهان مقابل دیوار تیره

ترکیب دیوارتیره با عناصر فلزی

استفاده از عناصر فلزی مانند برنج، مس، رزگلد یا کروم با پس زمینه دیوار تیره رنگ دکوراسیونی زیبا را به‌وجود می‌آورد و در تیرگی پس زمینه درخشندگی خاصی ایجاد می‌کند.

ترکیب دیوارتیره با عناصر فلزی

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه لکه سوختگی فرش را از بین ببریم؟ را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۵۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۲۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۰۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…