عروس زیبای تهران

۱۷
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر ساکن تهران هستید، می‌توانید استرس هفتگی خود را در این طبیعت شگفت‌انگیز تخلیه کنید.
منطقه ییلاقی میگون

منطقه ییلاقی میگون در شمال شرق تهران قرار دارد. میگون با آب‌وهوای کوهپایه‌ای و سردسیر خود در بهار و تابستان معتدل و در پاییز و زمستان بسیار سرد است. برای آشنایی بیشتر با عروس تهران مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

چگونه به میگون برویم؟

از اتوبان بابایی (ارتش) باید به طرف شرق رفت و پس از رسیدن به میدان لشکرک و دیدن تابلوی اوشان فشم، به طرف چپ تغییر مسیر داد. ۵ کیلومتر پس از میدان اصلی فشم، به سمت چپ، به میگون می‌رسیم.
همچنین از فلکه چهارم تهرانپارس، ایستگاه‌‌ مترو حقانی، ایستگاه مترو علم و صنعت و ایستگاه مترو تجریش به سمت میگون و فشم، اتوبوس و تاکسی‌‌ها آماده سرویس‌‌دهی هستند.

جاذبه‌های میگون

هملون

دره هملون، غارهای هملون، قلعه استوار یا قلعه کیقباد از جاهای دیدنی میگون هستند که با فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند. بستر رودخانه هملون همواره پاتوق طبیعت‌ دوستان بوده است که آب آن به رودخانه میگون، یعنی رودخانه شمشک می‌ریزد. با آن ‌که بهترین زمان سفر به شهر میگون در فصل بهار و تابستان است اما برای کسانی که به سرما علاقه دارند در فصل سرد سال، آبشار یخی هملون واقع در تنگه هملون جاذبه‌ای هیجان‌انگیز است. هملون در مسیر جاده میگون به شمشک قرار گرفته است.
منطقه ییلاقی میگون در تهران

دشت هویج

دشت هویج در ۴۰ کیلومتری جنوب شرق میگون، ۶ کیلومتر پس از روستای افجه قرار گرفته است. این دشت بیشتر به لواسان نزدیک است و در فاصله ۱۵ کیلومتری لواسان قرار دارد. در این منطقه یا دشت گرچال، آثاری از مزارع هویج دیده نمی‌شود اما دیدنی‌های بسیاری دارد. در زمان قدیم دشت هویج گذرگاه شاهان بوده است و اکنون آثاری از کاروانسرای صفوی در آن به جا مانده است. دره شمالی افجه مسیر کوه‌نوردان به قله آتشگاه ساکار یخچال است. از قله ساکار آبشار ساکار سرازیر می‌شود که دیدنی است. قله پرسون نیز از مسیرهای ساده برای کوه‌نوردی در این منطقه است. برای آشنایی بیشتر با این دشت شگفت‌انگیز اطراف تهران می‌توانید مطلب دشت هویج، تکه‌ای از بهشت در تهران را نیز مطالعه کنید.

آهار و شکرآب

در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب میگون روستای آهار قرار دارد. روستای آهار از بزرگ‌ترین روستاهای توابع رودبار قصران نزدیک شمیرانات است. روستای آهار از اواخر خرداد تا آبان‌ ماه به اوج زیبایی خود می‌رسد. سیب، گیلاس، آلبالو و گردو از محصولات با کیفیت این روستا هستند. روستای شکرآب در غرب آهار با فاصله کم قرار دارد و رودخانه شکرآب از این روستا می‌گذرد. آبشار خروشان شکرآب همواره از مقصدهای گردشگری روستای شکرآب بوده است. قله قلعه دختر، آبشار ده تنگه، سی‌چال و توچال از مکان‌های دیدنی در حد فاصل این دو روستا هستند.

دره آهنگرک

این دره در ۴ کیلومتری غرب میگون قرار دارد و به دره الله بند معروف است. قله‌های قلعه دختر، آبک، الله بند و آهنگرک این دره را محصور کرده‌اند. باید به دیدن این دره بروید تا تمام زیبایی طبیعت این منطقه را از نزدیک احساس کنید.

طبیعت گردی در تهران
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری می‌توانید مطلب لزور، گنج گمشده‌ای در اطراف تهران را نیز مطالعه کنید.

۱۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۴۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۱۹ ب٫ظ

  6. جمال

    ۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۵۴ ب٫ظ

    جای قسنگیه شاید یه روز بریم👍👍

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۱ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۲ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۰۵ ق٫ظ

  10. حاجی

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۳ ب٫ظ

  11. saeed y

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۶ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۱۰ ب٫ظ

    👍👍👍

    پاسخ

  13. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۲۰ ق٫ظ

  14. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۱۸ ق٫ظ

  15. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۲۲ ب٫ظ

  16. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…