مواد غذایی خوشمزه و مضر برای سیستم ایمنی

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سیستم ایمنی بدن وظیفه مقابله با انواع ویروس‌ها را دارد و ضعف آن می‌تواند موجب مرگ‌ومیر شود. خوردن برخی از خوراکی‌ها می‌تواند به این ضعف شدت بیشتری دهد.
مواد غذایی مضر برای سیستم ایمنی

برای اکثر ما خوردن شیرینی، شکلات، بستنی و یا یک بسته ویفر ترد بهترین روش برای پرخوری و دوری از تمام استرس و اضطراب محسوب می‌شود. گاهی اوقات نیز برای رفع هوس‌های گرسنگی عجیب‌وغریب خود شروع به خوردن چندین غذا و نوشیدنی‌هایی چون قهوه و تنقلات سرخ‌کردنی می‌کنیم. اما آیا می‌دانید که این عادت‌های کوچک در طولانی‌مدت می‌توانند سیستم ایمنی بدن را به‌تدریج ضعیف و سلامتتان را تحت تاثیر قرار دهند؟! همراه مجله دلتا باشید تا مواد غذایی مضر برای سیستم ایمنی را بشناسید.

مواد غذایی مضر

شکلات ، آدامس و ژله

مصرف زیاد قندها باعث التهاب می‌شوند که تضعیف گلبول‌های‌سفید را در پی دارند. گلبول‌های‌سفید در خون با عفونت‌ها و آنتی‌بادی‌ها مبارزه می‌کنند و از این جهت مصرف زیاد شیرینی‌ها در طولانی‌مدت می‌تواند بر سیستم ایمنی بدن تاثیر گذاشته و منجر به بیماری‌هایی مانند دیابت و کلسترول شود.

غذاهای سرخ‌شده

مصرف غذاهای سرخ‌شده سبب مسدود شدن شریان‌های قلبی و افزایش کلسترول بد و کاهش عمر می‌شود. مصرف این غذاها سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و التهابات درونی بدنتان را دیرتر بهبود می‌بخشد.

غذای سرخ شده مواد غذایی مضر برای سیستم ایمنی

گوشت قرمز

هنگام درگیری با عارضه‌ای گوشت قرمز سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند و بیماری‌تان دیرتر درمان می‌شود. هنگامی‌که گوشت قرمز مصرف می‌کنید التهابی در بدنتان به وجود می‌آید که باعث می‌شود، بدن دیگر نتواند با بیماری و باکتری مبارزه کند.

مواد غذایی مضر برای سیستم ایمنی، گوشت قرمز

سودا

آب گازدار آبی است که در آن کربن دی‌اکسید، تحت‌فشار حل‌شده باشد. آب گازدار اسید فسفریک بالایی دارد که منابع منیزیوم و کلسیم بدن را خالی می‌کند و بدن را ضعیف کرده و سبب تضعیف سیستم ایمنی می‌شود.

آب گازدار

توت‌فرنگی

مصرف انواع توت‌ها برای سلامتی عالی است اما زیاده‌روی در مصرف آن بسیار مضر است. توت‌فرنگی هورمونی به نام هیستامین را آزاد می‌کند که منجر به احتقان می‌شود بنابراین افزایش میزان هیستامین منجر به احساس ناراحتی در بینی شده و مشکلات سینوسی را تشدید خواهد کرد.

توت فرنگی

سوسیس و کالباس

یکی از مواد غذایی مضر برای سیستم ایمنی غذاهای فرآوری‌شده است. مصرف سوسیس و کالباس نه‌تنها در زمان بیماری بلکه برای همه افراد مضر است. این نوع از غذاها به دلیل داشتن نمک فراوان سبب افزایش سردرد، تهوع و استفراغ و تضعیف دستگاه ایمنی می‌شود.

مواد غذایی مضر برای سیستم ایمنی، سوسیس

گلوتامات منوسدیم(MSG)

MSG یک افزودنی است که عطر و طعم غذا را افزایش می‌دهد. مصرف مواد غذایی حاوی MSG سبب می‌شود برخی از افراد دچار سردرد، سفتی عضلات، ضعف و گرگرفتگی، فشارخون بالا و افزایش وزن و به دنبال این علائم دچار تضعیف دستگاه ایمنی و تشدید بیماری شوند.

چیپس و ویفر

چیپس‌ها بهترین همراه ناسالم برای پرخوری هستند. این خوراکی نمکی و فرآوری‌شده بانمک و چربی فراوان بدون شک بسیار خوشمزه است اما نمک زیاد می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در طولانی‌مدت تضعیف کرده و باعث ایجاد اختلالاتی مانند فشارخون بالا و کلسترول شود.

چیپس مضر برای سیستم ایمنی

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب چه مدت بعد از ابتلا به امیکرون می‌توان واکسن زد؟ را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۵۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۵۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۵۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۱۵ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۴۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۰۷ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۲۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…