هرکس وارد این گورستان شود می‌میرد!

۱۴
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درباره مرموزترین گورستان جهان چه می‌دانید؟
دره پادشاهان مصر

دره پادشاهان مصر یکی از مکان‌های باستانی و منحصربه‌فرد جهان است که از مصر باستان به جا مانده است. این مکان آرامگاه و مدفنی برای رهسپاری برخی از بزرگ‌ترین فرعون‌های مصر است و تاکنون چندین مومیایی از این مکان کشف شده است که قدمت برخی از آن‌ها به ۳۵۰۰ سال هم می‌رسد. این دره یکی از پر رمز و رازترین بناهای دنیاست. برای آشنایی بیشتر با این مکان مرموز مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

دره پادشاهان مصر کجاست؟

این مکان در ساحل غربی رود نیل، مستقیما در کنار رودخانه‌ای از شهر باستانی تبس (که امروزه به عنوان لوکسور شناخته می‌شود) واقع شده است. از نظر جغرافیایی، اطراف دره قابل توجه نیست و مکانی بدون آب و علف است اما آنچه که این مکان را زیبا جلوه می‌دهد وجود بیش از ۶۰ مقبره سنگی و چندین آرامگاه سنگی بزرگ است که در دل صخره‌های سنگی و محکم این دره قرار دارند و نمادی از قدرت و عظمت مصریان باستان به شمار می‌روند.
دره شامل دو قسمت مجزا است، دره غربی و دره شرقی. بیشتر مقبره‌ها در قسمت شرقی واقع شده‌اند. اگرچه تقریبا همه آن‌ها در دوران باستان غارت شده بودند اما نقاشی‌های دیواری و سلسله مراتبی که دیوارهای مقبره‌های سلطنتی را می‌پوشانند، بینشی ارزشمند از مراسم و اعتقادات تشییع جنازه مصر باستان ارائه می‌دهند.
دره پادشاهان مصر باستان

تاریخچه گورستان مرموز

اولین فرعونی که مومیایی‌اش به اینجا آورده شد، مربوط به فرعون توتموز اول بود و آخرین مقبره سلطنتی هم که تصور می‌شود به اینجا آورده شد، مربوط به رامسس یازدهم است. مشخص نیست که چرا توتموز اول این دره را به عنوان محل دفن خود برگزید. برخی باستان‌شناسان اظهار می‌کنند که وی این تصمیم را با توجه به وحی‌هایی که از جانب خدایان مصر به وی شده است گرفته است. وی معتقد بوده که این مکان برای الهه‌های هاتور و متسگر مقدس و نظر کرده خدایان است. برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های گردشگری مصر می‌توانید مطلب کویر مصر، بهشت عاشقان کویر و آسمان شب را نیز مطالعه کنید.

راز گورستان نفرین شده

این گورستان داستانی مرموز در خود دارد. شاید باورتان نشود اما کسانی که به این مقبره وارد شدند، بعد از مدتی به شیوه‌ای بسیار عجیب مردند. دانشمندانی که این موضوع را بررسی کردند، بر این باورند که مرگ این افراد ناشی از خاک و جو مسموم داخل مقبره فرعون بوده است. اما در این میان افرادی هم هستند که همچنان معتقدند این مرگ‌ها به دلیل نفرین فرعون بوده است و این افراد آرامش فرعون را در دنیای مردگان به هم زده‌اند.
دره پادشاهان در مصر باستان
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری می‌توانید مطلب هرگز در شب از این جاذبه‌های ترسناک و مرموز ایران دیدن نکنید را نیز مطالعه کنید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۲۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۵۷ ب٫ظ

    👍👍👍

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۵۶ ب٫ظ

    واووو! چه مرموز!!!

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۰۵ ق٫ظ

  6. حاجی

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۵۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۵۶ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۴۵ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۲۶ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۱۱ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۰۸ ب٫ظ

    عالی بود 👍👍

    پاسخ

    • زینب حلبی نژاد

      ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۳۶ ب٫ظ

      سپاس از توجه شما

      پاسخ

  13. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…