اپلیکیشن‌هایی که برای باتری گوشی مضر هستند!

۹
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برخی از اپلیکیشن‌هایی که روزانه به صورت مداوم استفاده می‌کنیم، دشمن شارژ باتری هستند. این برنامه‌های کاربردی در مصرف انرژی چنان دست و دلبازند که حتی اگر گوشی‌تان شارژ کامل داشته باشد، سریع خط قرمز را به شما نشان می‌دهند.
اپلیکیشن هایی که برای باتری گوشی مضر هستند

با ما همراه باشید تا در این مطلب به معرفی اپلیکیشن هایی که برای باتری گوشی مضر هستند، بپردازیم. پس در زمان خرید گوشی به این موضوع توجه کنید که چه اپلیکیشن‌هایی را نباید روی آن نصب کنید؛ یا اگر یکی از این اپلیکیشن‌ها را نصب می‌کنید باید بدانید که باتری زیادی مصرف می‌کنند. اپلیکیشن‌هایی که باتری زیاد مصرف می‌کنند قطعا روی تجربه کاربری شما از یک گوشی تاثیر زیادی خواهند داشت. با مجله دلتا همراه باشید.

اپلیکیشن هایی که برای باتری گوشی مضر هستند

اسنپ‌چت / Snapchat

اسنپ‌چت یک برنامه‌ اجتماعی پرطرفدار است که بر مبنای ارتباط تصویری شکل گرفته است. استفاده از دوربین گوشی، ارسال، دریافت فایل‌های حجیم تصویری و امکاناتی نظیر اینستاگرام باعث شده اسنپ چت از بی‌رحم‌ترین برنامه‌ها در استفاده از شارژ گوشی شود. تا جایی که ناگهان به خودتان می‌آیید و می‌بینید، ذره‌ای شارژ برای روشن ماندن گوشی‌تان ندارید.

یوتیوب / YouTube

علاوه بر ارسال مداوم اعلان از صفحاتی که مشترک هستید، تماشای آنلاین فیلم به دلیل استفاده زیاد از اینترنت و روشن ماندن طولانی مدت صفحه‌ نمایش شارژ گوشی را می‌خورد. خوشبختانه سازندگان یوتیوب فکری برای مصرف بیش از حد از برنامه کرده‌اند. شما می‌توانید در بخش تنظیمات نرم‌افزار Remind me to take a break (به من یادآوری کن استراحت کنم) را فعال کنید.

برنامه های مضر برای باتری

فیس‌بوک / Facebook

عنوان بزرگ‌ترین شبکه‌ اجتماعی در جهان تنها و تنها برازنده‌ فیس‌بوک است. این شبکه‌ اجتماعی مانند یوتیوب، توئیتر و نتفلیکس در ابتدا تنها در قالب وب‌سایت‌ به کاربران خود خدمات ارائه می‌کرد. اما زمانی که پای گوشی‌های هوشمند به زندگی مردم باز شد، دست‌اندرکاران این شبکه‌ها برای تولید اپلیکیشن‌های کاربردی وارد رقابت تازه‌ای شدند.

شما به راحتی می‌توانید استفاده از این برنامه را در تلفن خود محدود کنید. اولین قدم برای کاهش مصرف باتری خاموش کردن اعلان‌ها در بخش تنظیمات برنامه است. همچنین می‌توانید داده‌های پس‌زمینه و مصرف باتری را محدود کنید؛ در این صورت دیگر جای نگرانی برای میزان شارژ گوشی‌ خود نخواهید داشت.

تیک‌تاک / TikTok

تیک‌تاک برنامه‌ محبوب جوان‌هاست، بیشتر جنبه‌ سرگرمی دارد و در زمره‌ شبکه‌های اجتماعی دسته‌بندی می‌شود. اساس تبادل اطلاعات در این برنامه بر ویدیو و موزیک استوار شده است. افکت‌های بسیاری در دسترس کاربران قرار دارد که استفاده از آن‌ها هم داده‌ زیادی از شما کم می‌کند و هم باعث کم شدن سریع شارژ گوشی‌تان می‌شود.

تیک‌تاک به دلیل حجم زیاد مبادله‌ اطلاعات، اجرا در پس‌زمینه و اعلان‌ها شارژتان را می‌خورد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم، کمتر از آن استفاده کنید، اعلان‌ها را محدود کنید و از انتقال داده‌های گوشی کمتر استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله مروری داشتیم بر مهم‌ترین اپلیکیشن‌هایی که برای باتری گوشی مضر هستند. از اسنپ‌چت حرف زدیم و به تیک‌تاک رسیدیم. مهم‌ترین راه کاهش مصرف باتری استفاده‌ درست و بهینه از تمامی اپلیکیشن‌ها و اعمال محدودیت‌های دسترسی برای‌ آن‌ها خواهد بود. شاید بهتر باشد نگاهی به لیست اپ‌های گوشی خود بیندازید و آن‌هایی را که استفاده نمی‌کنید،‌ پاک کنید. با این کار عمر تازه‌ای به باتری گوشی خود خواهید داد.

برنامه های مضر برای باتری

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی، مطلب چگونه در واتساپ پیام‌های پاک شده را بخوانیم؟ را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۴۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۵۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۲۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۲۴ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۴۸ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۲ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۳۵ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…