اینترنت چرا کند است؟

۱۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از سوالات پر تکرار در زمینه اینترنت این است که چرا سرعت آن کند شده است؟
اختلالات در کیفیت و سرعت اینترنت

اختلالات در کیفیت و سرعت اینترنت در چند ماه گذشته افزایش یافته و موجب آزار و اذیت در برگزاری کلاس‌ها و امتحانات شده است. هرچند مقام‌های وزارت ارتباطات طی روزهای گذشته بر مسئله خوب بودن سرعت اینترنت تاکید داشته‌اند. با مجله دلتا همراه باشید.

اختلالات در کیفیت و سرعت اینترنت

  • عدم توسعه به موقع و متناسب با نیاز زیر ساخت‌ها

امروزه نیاز به اینترنت روز به روز افزایش می‌یابد و توسعه شبکه زیر ساخت اینترنت کشور اجتناب ناپذیر است. جدای مسائل و مشکلات فنی غیر مترقبه که معمولا در هر نقطه از جهان امکان به وقوع پیوستن دارند، در اکثر مواقع مشکل اینترنت کشور ما ناهمخوانی میزان عرضه و تقاضای پهنای باند بین‌الملل است.

اختلالات در کیفیت و سرعت اینترنت

  • تجهیزات شبکه نامناسب

اشکال دوم را می‌توان در بخش تجهیزات سمت کاربر نظیر کابل، مودم، اکسس پوینت و غیره جستجو کرد. اگر تجهیزات شبکه‌ای که با آن دیتای اصلی انتقال و دریافت می‌شود مناسب مسافت و محیط نباشد و از نظر سخت‌افزاری فناوری قابل قبول به‌روزی نداشته باشد باز هم شاهد افت کیفیت اینترنت خواهیم بود چرا که تعیین تجهیزات شبکه مناسب هر محیط در سرعت اینترنت تاثیر مستقیم دارد.

در واقع گاهی اوقات هم اشکال اصلی سرعت اینترنت در بخش دریافت است که مستقیما به تجهیزات شبکه‌ای که از آن در خانه و یا محیط کار یا سازمان خود استفاده می‌کنیم مرتبط است. پس می‌توان نتیجه گرفت که دریافت اینترنت ایده‌آل نیازمند تجهیزات شبکه قوی و به‌روز و البته متناسب با محیط ما است. برای مثال اگر از یک مودم وایرلس معمولی برای یک محیط بزرگ با دیوارهای ضخیم و چندین اتاق استفاده کنیم یا وقتی چند دستگاه مودم وایرلس یا اکسس پوینت از یک فرکانس مشترک استفاده کنند باعث افت چشمگیر سرعت خواهد شد.

تجهیزات دریافت اینترنت در خانه

برای اطمینان از اینکه اشکال اصلی اینترنت از تجهیزات داخلی ما نباشد، باید تجهیزات مناسب خانه را بشناسیم و سپس برای خرید یا تعویض آن‌ها اقدام کنیم. مودم‌های خانگی باید مناسب با مساحت و تعداد افراد خانه تهیه شود.

انتخاب کانال وای فای مناسب

مودم‌های وایرلس و اکسس پوینت‌ها در کانال‌های فرکانسی مختلفی کار می‌کنند. به‌طور مثال روترهای وایرلسی که در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند دارای ۱۱ کانال مختلف (در بعضی از کشورها تا ۱۴ کانال) هستند. در صورتی که چند دستگاه روی یک کانال مشترک تنظیم شده باشند، تداخل و کاهش سرعت اجتناب‌ناپذیر است. اگر مودم‌ همسایه‌های شما روی کانال همسان با مودم شما قرار گرفته باشند بهتر است کانال مودم خودتان را عوض کنید. همچنین تلفن‌های بیسیم و دستگاه مایکروفر هم باعث ایجاد تداخل شدید با وای فای شما می‌شوند.

انتخاب فضای درست برای مودم‌ها

مودم‌ها معمولا این توانایی را دارند که همه محیط خانه مخصوصا آپارتمان را پوشش دهند، اما قرارگیری مناسب تجهیزات شبکه باید در جایی باشد که بتوانیم سیگنال مناسبی دریافت کنیم. برد مودم‌های معمولی حدودا ۱۰۰ متر است. اگر مودم در کنج یا اتاق خواب با دیوارهای با استحکام بالا باشد ممکن است که در مرکز خانه اینترنت مناسبی را دریافت نکنیم، پس توصیه می‌شود مودم را تا جایی که امکان دارد در مرکز خانه قرار دهید.

سرعت اینترنت

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه در واتساپ پیام‌های پاک شده را بخوانیم؟  را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۰۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۱۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۲۹ ب٫ظ

    عالی بود ممنون

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۵۳ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۰۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۵۷ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۳۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۳۰ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۲۹ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۱۷ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۲۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…