یک پوست سالم به این کارهای روزانه نیاز دارد

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
داشتن پوستی سالم، زیبا و شاداب نقش مهمی در زیبایی و جذابیت چهره دارد و با داشتن یک برنامه روتین روزانه مراقبت از پوست به صورت منظم به‌دست می‌آید.
روتین مراقبت از پوست صورت

دنیای زیبایی پوست کاملا پویا و در حال تغییر است و روش‌های متنوع و جدید مراقبت پوستی هر سال دستیابی به زیبایی، جوانی و شادابی پوست را آسان‌تر می‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا بهترین روتین مراقبت از پوست صورت را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

روتین روزانه مراقبت از پوست صورت

روتین پوست پس از خواب شبانه

صورت خود را بشویید

این مرحله همان شستن عادی روزانه با آب ولرم است که از کودکی تا حالا انجام داده‌اید. این کار سبب شادابی و نشاط روحی و تمیز شدن چهره و چشم‌ها از آلودگی‌های معمول می‌شود. همچنین اگر جوش می‌زنید می‌توانید مطلب معجزه رفع جای جوش با این ماده خوراکی را بخوانید.

پاک‌کننده و مرطوب‌کننده استفاده کنید

با پاک‌کننده مناسب صورت خود را پاک کنید و سپس یکبار آبکشی نمایید. قبل از آنکه رطوبت پوست کاملا از بین برود کرم یا سرم مرطوب‌کننده روزانه خود را استفاده کنید.

ضدآفتاب بزنید

آفتاب و اشعه‌های مضر ناشی از آن نقش اساسی را در پیری و بیماری‌های پوستی خطرناک ایفا می‌کنند. در نتیجه لازم است کرم روز یا ضدآفتاب را حتما در برنامه مراقبت از پوست خود بگنجانید تا از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد و اشعه‌های مضر آفتاب به‌خوبی محافظت کنید.
روتین مراقبت از پوست صورت

روتین مراقبت از پوست صورت در طول روز

مرطوب‌کننده و ضدآفتاب خود را تجدید کنید

بهتر است هر ۲ ساعت ۱ بار ضدآفتاب خود را تجدید کنید، زیرا اثر آن پس از مدتی از بین می‌رود و دیگر قدرت حفاظتی خود را در مقابل اشعه‌های مضر آفتاب از دست می‌دهد.

غذای سالم بخورید

در طول روز غذا‌های سالم و طبیعی به‌ویژه میوه‌ها و سبزیجات را مصرف کنید که حاوی مقدار کافی ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن و البته پوست شما هستند تا پوستی سالم‌تر و زیبا‌تر داشته باشید.

آب کافی بنوشید

نوشیدن آب کافی علاوه بر تامین رطوبت مورد نیاز پوست در دفع مواد زائد در بدن نیز موثر و مفید است. از همین‌رو لازم است که آن را در برنامه مراقبت از پوست خود بگنجانید.

روتین مراقبت از پوست صورت قبل از خواب

پوست را پاکسازی کنید

حتما قبل از خواب تمامی مواد آرایشی و سایر مواد را از صورت خود پاک کنید. این کار را بهتر است با پاک‌کننده‌ای که در صبح استفاده می‌کنید انجام دهید. سپس صورت را به طور عادی و با آب ولرم بشویید.

مرطوب‌کننده بزنید

خوابیدن با پوست خشک سبب تسریع فرآیند پیری و ایجاد چروک در پوست می‌شود. بنا براین لازم است که قبل از خواب و پس از پاکسازی پوست از مقدار مناسبی مرطوب‌کننده استفاده کنید.

روتین مراقبت از پوست صورت

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب سفید کردن ناخن‌ها با راه‌حل‌های طبیعی را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۲۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۳ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۳ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۵۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…