معجزه پرپشت شدن موها با این خوراکی خوشمزه

۱۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
لوبیا سرشار از فلاونوئید و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از پوست و مو در مقابل اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و از ریزش موها پیشگیری می‌کند.
ماسک مو خانگی با لوبیا

لوبیا سرشار از پروتئین گیاهی، منیزیم، آهن و ویتامین B است که باعث می‌شود برای حفظ سلامت و زیبایی موها بسیار موثر باشد. در این مطلب از مجله دلتا انواع ماسک مو خانگی با لوبیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

خواص ماسک مو خانگی با لوبیا

تقویت مو با مصرف لوبیا

لوبیا حاوی ترکیبات مهمی برای تقویت موها از جمله آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین B6 و غیره است. مصرف لوبیا به شما کمک  می‌کند علاوه‌بر تقویت ضخامت ساقه مو، ریشه و فولیکول‌های مو را هم تقویت کنید و موهای شما استحکام بیشتری پیدا کرده و دیرتر بریزند. از آنجایی که لوبیا سرشار از پتاسیم است و یکی از دلایل اصلی ریزش مو کمبود پتاسیم است بنابراین مصرف لوبیا در رژیم غذایی باعث درمان ریزش مو ناشی از کمبود پتاسیم می‌شود. مصرف لوبیا در وعده صبحانه باعث می‌شود که مواد مغذی موجود در آن به‌طور کامل جذب شود و از ریزش موها و نازک شدن تارهای مو پیشگیری کند. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب سفید کردن ناخن‌ها با راه‌حل‌های طبیعی را بخوانید.

Untitled 1 204 معجزه پرپشت شدن موها با این خوراکی خوشمزه

تقویت مو با جوانه لوبیا

جوانه لوبیا حاوی مقدار قابل توجهی آهن است که به افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون کمک کرده و باعث بهبود گردش خون در بدن و پوست سر می‌شود. در نتیجه تغذیه فولیکول‌های مو افزایش پیدا کرده و به رشد موی سر کمک می‌کند. مقدار بالای ویتامین A موجود در جوانه لوبیا باعث تقویت فولیکول‌های مو شده و ریزش مو را کاهش می‌دهد. یکی از مهم‌ترین علل ریزش مو در خانم‌ها عدم تعادل هورمون است، مصرف جوانه لوبیا با متعادل کردن هورمون‌ها ریزش مو را درمان می‌کند.

ماسک موی لوبیا

برای تقویت موها با لوبیا می‌توانید پودر لوبیا را با ماست و عسل خمیر کنید و روی پوست سر و موها بکشید و بعد از نیم ساعت تا یک شب موها را بشویید. در صورتی که موهای شما خشک است از مقداری پوره آووکادو، خامه، روغن سبوس برنج یا روغن زیتون در این ترکیب استفاده کنید.

ماسک موی جوانه لوبیا

برای تقویت موها با جوانه لوبیا به‌طور موضعی می‌توانید مقداری جوانه لوبیا را به همراه ژل آلوئه‌ورا و تخم‌مرغ در میکسر بریزید تا یک‌دست شود و ترکیب به‌دست آمده را روی سر و موها بکشید و بعد از نیم ساعت آبکشی کنید. در صورتی که موهای شما خشک است می‌توانید یک قاشق روغن کرچک یا روغن بادام تلخ هم به این ترکیب اضافه کنید.

Untitled 1 205 معجزه پرپشت شدن موها با این خوراکی خوشمزه

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه معجزه رفع جای جوش با این ماده خوراکی را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۱۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۰۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۴ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۳ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۱۴ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…